بیوگرافی الناز رکابی سنگ نورد و همسرش با عکسهای جنجالی + حواشی اخیر

10

بیوگرافی و سوابق الناز رکابی و همسرش سنگ نوردی دختر عنکبوتی ایران + عکس های شخصی و تصاویر جذاب اینستاگرامی الناز رکابی با ناگفته ها و افشاگری های جدید زندگینامه «الناز رکابی» سنگنوردی دختر عنکبوتی ایران و همسرش و خانواده و ندگی شخصی و ماجرای ازدواج و یج اینستاگرامش و مصاحبه جذاب و خواندنی الناز رکابی درباره زندگینامه و خانواده اش و حواشی اخیر ش تا سوابق و آخرین مدال او در مسابقات کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ را در این بخش از مجله اینترنتی حرف تازه میخوانید

الناز رکابی ورزشکار سنگ‌نوردی ایران، رکوردار مدال بوده و تا کنون ۸۰ مدال رنگارنگ از مسابقات داخلی و خارجی به دست اورده که یک رکورد منحصر به فرد در ورزش ایران است و اخرین مدال او ، مدال مسابقات جهانی کمباین در سال ۲۰۲۱ است. رتبه جهانی وی در مسابقات ورد کاپ بولدرینگ نهم و در رشته لید که رشته های تخصصی وی در سنگنوردی میباشند نوزدهم میباشد .

بیوگرافی الناز رکابی سنگنورد ایرانی و همسرش + خانواده و افتخارات با تصاویر جذاب

بیوگرافی الناز رکابی قهرمان سنگ نوردی

الناز رکابی زادهٔ ۲۹ تیر ۱۳۶۸ در زنجان بانوی سنگ نورد ایرانی است.

دارای مدرک فوق لیسانس تربیت بدنی گرایش تغذیه ، لیسانس زمین شناسی ، دیپلم تجربی می باشد. الناز رکابی در شهریور ۱۴۰۰ به مقام سوم و مدال برنز مسابقات دست یافت

بیوگرافی الناز رکابی قهرمان سنگنوردی و همسرش + عکس ها و سوابق

سال‌های فعالیت

رکابی دختر سنگنورد اهل ایران از سال ۱۳۸۰ تاکنون بطور حرفه ای وارد رشته سنگ نوردی شده و در طول سال های فعالیت خود توانسته مدال ها رنگارنگی را کسب کند

از جمله مقام ها و مدال های این بانوی سنگ نوردی زنجانی میتوان به :

  • قهرمان کشور از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۸
  • برنده مدال طلای ماده بولدرینگ کاپ آسیا در سال ۲۰۱۷
  • مدال برنز ماده لید کاپ آسیا ۲۰۱۷
  • قهرمان جام گورتکس آدیداس راک استار آلمان ۲۰۱۶ ،
  • چندین مدال برنز و نقره در ماده های سرعت تیمی و لید و اوورال و بولدرینگ در سطح قهرمانی آسیا و … اشاره کرد.

رتبه جهانی وی در مسابقات ورد کاپ بولدرینگ نهم و در رشته لید که رشته های تخصصی وی در سنگنوردی میباشند نوزدهم میباشد .

ازدواج و همسر الناز رکابی

این دختر سنگ نورد زنجانی مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است

بیوگرافی الناز رکابی سنگ نورد + اینستاگرام

مدال برنز الناز رکابی در مسابقات کمباین قهرمانی جهان ۲۰۲۱

الناز رکابی در شهریور ۱۴۰۰ در مسابقات کمباین (مجموع سه رشته سرعت، سرطناب و بولدرینگ) قهرمانی جهان با کسب ۴۲ امتیاز سوم شد و مدال برنز را از آن خود کرد و این نخستین مدال قهرمانی جهان «ایران» در رشته سنگنوردی است که توسط «الناز رکابی» کسب شد.

محیا دارابیان دیگر نماینده کشورمان با ۳۶۰ امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت.

عکس های الناز رکابی دختر عنکبوتی ایران

مربی خودم بودم

در گذشته مربی خانم خوب و باتجربه در زنجان نداشتیم که بتواند کمک کند و برترین سنگ نورد بانوان خودم بودم. به مرور زمان تجربیاتی را به دست آوردم و در آخرین سفرم به اتریش حدودا ۲ ماهی با یک مربی اتریشی تمرین کردم و متوجه شدم با تمام تجربیات و آزمون و خطاهایی که در این بیست سال به دست آوردم خودم می توانم بهترین مربی خودم باشم.

لقب دختر عنکبوتی

لقب دختر عنکبوتی بامزه و جالب است. مرد عنکبوتی یک شخصیت جا افتاده و جذاب بین مردم بود و اینکه حالا با الهام از آن مرا دختر عنکبوتی صدا می کنند، برایم جالب است.

پیج اینستاگرام الناز رکابی

صفحه رسمی ایشان در اینستاگرام با نشانی
elnaz.rekabi در دسترس عموم قرار دارد

عکس های جدید الناز رکابی دختر عنکبوتی ایران

مصاحبه جذاب و خواندنی درمورد بیوگرافی الناز رکابی دختر عنکبوتی ایران

خانم رکابی از چه زمانی سنگ‌نوردی را شروع کردید؟

در دوران کودکی اصلا با سنگ‌نوردی بیگانه بودم، چون برای عموم یک رشته ورزشی ناشناخته بود و مسابقات این رشته هم از تلویزیون پخش نمی‌شد.

برادرم سنگ نورد است

حتی وقتی برادرم فعالیتش در سنگ‌نوردی را شروع کرد آشنایی چندانی با این رشته نداشتم، اما در سال ۱۳۸۰ که به مقام دوم آسیا رسید و من هم برای تماشای مسابقات به ورزشگاه رفته بودم به صرافت افتادم که سنگ‌نورد شوم.

برگزاری مسابقات آسیایی سنگ‌نوردی در ایران بهانه خوبی بود تا من و دوستانم از طریق اداره تربیت بدنی استان زنجان پیگیر شویم و برای نخستین بار، سنگ‌نوردی بانوان را در این استان راه بیندازیم.

مدال برنز الناز رکابی در مسابقات کمباین قهرمانی جهان 2021

باشگاه سنگ‌نوردی‌ مختص بانوان

از مرداد ۱۳۸۰ باشگاه سنگ‌نوردی مجموعه ورزشی انقلاب زنجان یک سانس را به بانوان اختصاص داد و برای نخستین بار دختران ایرانی فعالیت در رشته سنگ‌نوردی را شروع کردند.

الان در زنجان ۲ سالن مجهز داریم که سانس‌های قابل توجهی را به بانوان اختصاص می‌دهند و نتیجه‌اش این است که دختران سنگ‌نورد ایرانی در کسب مدال از مسابقات مختلف پیشتاز شده‌اند.

الناز رکابی و شاگردش محیا داراییان سنگ نورد

الناز رکابی

خانواده و بیوگرافی الناز رکابی

این هم از اقبال بلند من بود که برادر و خواهرانم ورزشکار بودند و پدر و مادرم مدام همه ما را به ورزش و حضور در فعالیت‌های اجتماعی تشویق می‌کردند. در دوران نوجوانی ورزشکار نبودم اما تماشای مسابقات برادرم در مسابقات سنگ‌نوردی مرا به سمت این رشته ورزشی کشاند.

زندگینامه الناز رکابی دختر سنگ نورد

دیگر ورزش ها

در دوومیدانی فعالیت می‌کردم و در رشته پرش ارتفاع مقام استانی داشتم، اما دوومیدانی را مثل سنگ‌نوردی به‌طور حرفه‌ای دنبال نکردم.

در دوره نوجوانی مدام از دیوار خانه‌مان بالا می‌رفتم

در دوره نوجوانی مدام از دیوار خانه‌مان بالا می‌رفتم و وسوسه می‌شدم که از تیر چراغ برق بالا بروم. بالارفتن از دیوار‌های خانه و رسیدن به پشت‌بام برایم به یک کار عادی تبدیل شده بود و از لا به‌لای آجر‌ها برای جای دست استفاده می‌کردم،

نخستین مدال کشوری

از سال ۲۰۰۱ در مسابقات داخلی شرکت کردم و مدال گرفتم و روی‌هم رفته حدود ۸۰ مدال طلا در مسابقات مختلف دریافت کرده‌ام. مسابقات سنگ‌نوردی در ۳ بخش سرعت، بولدرینگ و سرطناب برگزار می‌شود.

سوابق ورزشی الناز رکابی سنگ نورد

تاسیس باشگاه سنگ نوردی

درآمد مربیگری در زنجان بالا نبود و ۵ سال قبل تصمیم گرفتم به تهران بیایم و باشگاه سنگ‌نوردی تاسیس کنم. بعد از کوچ به تهران با اسپانسر‌ها ارتباط برقرار کردم و بخشی از هزینه‌های اعزام به مسابقات را هم آن‌ها پرداخت می‌کنند.

رکورددار مدال

الناز رکابی تا کنون ۸۰ مدال رنگارنگ از مسابقات داخلی و خارجی به دست اورده که یک رکورد منحصر به فرد در ورزش ایران است و اخرین مدال او ، مدال مسابقات جهانی کمباین در سال ۲۰۲۱ است

مسابقات کره جنوبی ۲۰۲۲

وی در مسابقات کره جنوبی در اکتبر ۲۰۲۲ بدون حجاب شرکت کرد و مقام چهارم را به دست آورد.

10 دیدگاه در “بیوگرافی الناز رکابی سنگ نورد و همسرش با عکسهای جنجالی + حواشی اخیر

  1. س.ر گفت:

    قویترین زن ورزشکار حضرت زینب بود . تحت انهمه فشار روحی و عصبی ،سنگر عفت وحیای خودش رو ترک نکرد.به خدا ترش نکرد.میدونست این ظلم رو بنده ای از جنس آفرینش خودش در حقش کرده .نه خدایی که آفریننده ی دنیاست.این کجا و آن کجا.

  2. ارش زند گفت:

    چه جرم سنگینی بخاطر چند تار مو !

  3. احسان گفت:
    5
    2

    آشغال خودتی مرتیکه الدنگ مزدور

  4. من گفت:
    11
    3

    دم شما گرم خیلی مردی

  5. مهدی گفت:
    17
    9

    اشغال اون فردیه که شعور داشتن حق انتخاب و احترام به خواست یک انسان برای آزادی در تصمیم گیری اصلا در مغر منجمد و کوچکش جایی نداره

  6. ویدا گفت:
    27
    7

    دمت گرم الناز جان درود به شرفت

  7. A گفت:
    22
    8

    الان یه عده آدم بی مغز میان میگن چون حجاب نداشت. چهارم شد😂
    استوری الناز رکابی مشخصه

  8. زهره گفت:
    19
    58

    اگر حجابش رو حفظ می‌کرد بعنوان یک بانوی مسلمان باارزش بود نه الان که تحت تأثیر رسانه غربی قرار گرفت! اونوقت افتخار داشت نه الان

  9. مجتبی گفت:
    39
    14

    دمت گرم باشرف

  10. هادی گفت:
    14
    71

    آشغال آخرش کشف حجاب کرد حرف تاعمل فاصله داره می گفت افتخارمن حضوردر مسابقات باحجاب است

نظرات