نحوه اخذ ویزای اربعین ۱۴۰۰ برای زائران عتبات عالیات و محل مراجعه

0

نحوه اخذ ویزای اربعین ۱۴۰۰ برای زائران عتبات عالیات و محل مراجعه

زائران اربعین حسینی ۱۴۰۰ برای سفر به عراق نیاز به اخذ ویزا دارند ولی هزینه‌ای برای آن نخواهند پرداخت و بر همین اساس افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند باید پیش از خرید بلیت، اقدام به دریافت ویزا کنند.

نحوه اخذ ویزای اربعین 1400 برای زائران عتبات عالیات و محل مراجعه

زائران اربعین حسینی برای سفر به عراق نیاز به اخذ ویزا دارند ولی هزینه‌ای برای آن نخواهند پرداخت.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق با بیان اینکه ویزای عراق برای زائرین اربعین حسینی رایگان است و زائران برای دریافت ویزا نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارند، افزود: براساس رایزنی‌ها و هماهنگی‌هایی که با مقامات عراقی صورت گرفته برای راهپیمایی اربعین امسال برای زائران ایرانی سهمیه‌ای ۶۰ هزار نفری در نظر گرفته شده است

ویزای اربعین ۱۴۰۰ رایگان است

طبق اعلام روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) صدور ویزا در ایام اربعین حسینی رایگان خواهد بود و امکان صدور ویزا در فرودگاه امام خمینی (ره) یا در فرودگاه های عراق میسر نیست.

بر اساس تفاهم صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق، صدور ویزا در ایام اربعین حسینی رایگان خواهد بود اما زائران باید پیش از سفر اقدام به اخذ ویزای زیارتی از طریق مراجع ذیصلاح کنند.

برای سفر به عراق در اربعین ۱۴۰۰، تنها سفر شخصی و هوایی به نجف اشرف امکان پذیر است و هیچگونه ویزای گروهی صادر نخواهد شد و ویزای عراق برای اربعین ۱۴۰۰ فقط به صورت انفرادی صادر می شود.

‌امکان صدور ویزا در فرودگاه امام خمینی (ره) یا در فرودگاه های عراق میسر نیست، بر همین اساس افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند باید پیش از خرید بلیت، اقدام به دریافت ویزا کنند.

قیمت بلیط هواپیما

همچنین زائران برای جلوگیری از هرگونه مشکل و یا سودجویی های احتمالی در خصوص بلیت هواپیما به مقصد عراق می‌توانند از آژانس‌های مسافرتی معتبر و سایت‌های اینترنتی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به خرید بلیت کنند.

همچنین بر اساس دستور ‌سازمان هواپیمایی حداکثر نرخ بلیت برای سفر به عراق در ایام اربعین ‌مشخص شده است که در مسیر تهران-نجف-تهران ۵ میلیون تومان تعیین شده است.

از زائران درخواست می شود به منظور پذیرش، صدور کارت پرواز و تحویل بار ۳ ساعت قبل از زمان پرواز در سالن ترمینال فرودگاه امام خمینی (ره) حضور یابند و برای تسریع در فرآیند پذیرش می‌توانند نسبت به پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور اقدام‌ کنند.

 

نظرات