ایده های جدید برای انواع مدل لاندری روم ۲۰۲۲ زیبا و شیک

0

“ مدل لاندری روم ۲۰۲۲ “، لاندری روم (Laundry Room) به معنای مکانی برای شستشو یا همان رختشور خانه است. لاندری روم اتاق یا فضایی است که ماشین لباسشویی، خشک کن، اتو، میز اتو و شوینده‌ها در آن وجود دارد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در ادامه این مطلب ما جدیدترین انواع مدل لاندری روم ۲۰۲۲ در مدل های شیک و زیبا قرار داده ایم. در طراحی داخلی، پلان لاندری در ساختمان معمولا نزدیک به اتاق خواب طراحی می‌شود؛ چراکه اتاق خواب محل جمع‌آوری لباس‌های کثیف است.

مدل لاندری روم ۲۰۲۲ جدید

لاندری به معنای شست‌وشوی البسه و لاندری روم به معنای اتاقی برای شست‌و‌شو یا همان رخت‌شور‌خانه است. لاندری‌روم فضایی خدماتی است که تمامی مراحل شستشو، خشک کردن و اتوکشی لباس در همان اتاق انجام می‌گیرد، ضمنا چهره زشت تجمع لباس‌های کثیف هم دیگر در آشپزخانه وجود ندارد. هنگام طراحی لاندری روم در آپارتمان، بیشتر افراد به دنبال یک لاندری کوچک هستند. اگر فضای منزل شما نیز زیاد نیست و می‌خواهید یک لاندری کوچک را طراحی کنید، تمرکزتان را روی یک لاندری روم چندکاربره بگذارید.

در طراحی لاندری‌روم، مهم‌ترین بخش به ماشین لباسشویی و خشک‌کن اختصاص دارد. حسب مورد می‌توان از یک ماشین لباسشویی ترکیبی، یا ماشین دوقلوی مجهز به خشک‌کن و یا یک ماشین لباسشویی و یک ماشین خشک‌کن به صورت مجزا استفاده کرد. در صورت استفاده از ماشین لباسشویی و خشک‌کن مجزا، بهتر است هر دو دستگاه را در کنار هم قرار دهید تا استفاده از آن‌ها راحت‌تر باشد.

 

لاندری روم یعنی چه

نورپردازی لاندری در ساختمان است. لاندری روم شما (مخصوصا لاندری کوچک) باید نور مناسب و تا حد امکان طبیعی داشته باشد تا بتوانید به خوبی لکه‌ها و میزان کثیف بودن لباس‌ها را ببنید. همچنین، به دلیل آنکه ماشین لباسشویی با آب و برق کار می‌کند، توجه به راه فاضلاب و لوله‌کشی آب نیز از نکات مهم طراحی لاندری روم است. پیشنهاد می‌کنیم در طراحی لاندری روم چهارچوب‌هایی را برای ماشین لباسشویی و خشک‌کن در نظر بگیرید. این چهارچوب‌ها ضمن افزایش نظم در پلان لاندری، امکان استفاده از فضای بالای دستگاه‌ها را نیز فراهم می‌کند.

در طراحی داخلی، پلان لاندری در ساختمان معمولا نزدیک به اتاق خواب طراحی می‌شود؛ چراکه اتاق خواب محل جمع‌آوری لباس‌های کثیف است. البته پلان لاندری نزدیک به رختکن حمام نیز توسط طراحان داخلی طراحی می‌شود. از طرفی، طراحان سعی می‌کنند پلان لاندری به بالکن یا تراس نیز نزدیک باشد. رعایت این نکته در پلان لاندری به این دلیل است که بعد از شستشو و خشک کردن لباس‌ها برای آویزان کردن‌شان نیاز به طی مسافت طولانی نباشد.

 

 

 

 

نظرات