بیوگرافی علی باقری کنی و همسر و فرزندان + سوابق خانوادگی و سیاسی

0

علی باقری کنی کیست علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه و جانشین عباس عراقچی کیست بیوگرافی علی باقری کنی به همراه عکس و سوابق و همسر و فرزندان و خانواده و زندگی شخصی و خانوادگی و سیاسی وی در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی علی باقری کنی و همسر و فرزندان + سوابق خانوادگی و سیاسی با عکس

بیوگرافی علی باقری کنی

علی باقری کنی دیپلمات و سیاستمدار ایرانی زادهٔ مهر ۱۳۴۶ در کن از توابع تهران است. او معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر بوده‌‌است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه و جانشین عباس عراقچی کیست

خانواده و خویشاوندان

آیت الله محمدباقر کنی از روحانیون شیعه و عضو مجلس خبرگان رهبری پدرعلی باقری کنی است و محمدرضا مهدوی کنی (عمو) و مصباح‌الهدی باقری کنی و محمد امین برادرشان می باشد.
علی باقری در خانواده‌ای مذهبی و سیاسی چشم به جهان گشود. محمدرضا مهدوی کنی که عموی اوست از نخست وزیران سابق ایران بوده که مدتی نیز ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشته است. پدرش نیز در سال ۱۳۹۴ طی حکمی از مقام معظم رهبری توانست به عضویت هیئت امنای موسسه جامعه الصادق درآید.

علی باقری کنی متولد سال 1346 معاون سیاسی وزارت خارجه کیست

مدرک تحصیلی و سطح تحصیلات

علی باقری کنی فارغ‌ التحصیل رشته معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق است.

سال های فعالیت

علی باقری در دوران دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر این شورا و نیز مذاکره‌کنندهٔ ارشد پروندهٔ هسته‌ای ایران بود.

باقری کنی در ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در سال ۱۳۹۲ به عنوان رئیس ستاد فعالیت کرد و در دی ماه سال ۱۳۹۸ به عنوان معاون امور بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه منصوب شد.

علی باقری کنی جانشین عباس عراقچی کیست

وی زمانی که سعید جلیلی به عنوان معاون اروپا و آمریکا در وزارت امور خارجه مشغول فعالیت بود، به عنوان مدیرکل اروپای مرکزی و شمالی در کنار او حضور داشت.

معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد پرونده هسته‌ای ایران از دیگر سوابق اوست.

زندگینامه علی باقری کنی

علی باقری‌ کنی جانشین عباس عراقچی کیست

با حکم حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، عباس عراقچی از معاونت سیاسی وزارت خارجه کنار رفت و علی باقری‌ کنی جایگزین او شد.

بنا بر این علی باقری‌کنی مذاکره‌ کننده ارشد هسته‌ای ایران نیز خواهد شد.

باقری‌کنی به واسطه مذاکرات، چهره شناخته شده برای ویلیام برنز رئیس کنونی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا(CIA) و مذاکره‌کننده اسبق آمریکا است؛ مذاکراتی که در آن برای نخستین بار در جریان مذاکرات هسته‌ای، دو مقام ارشد ایران و آمریکا یعنی جلیلی و برنز با یکدیگر پشت یک میز و رو در رو مذاکره کردند.

نظرات