بیوگرافی یعقوب ظروفچی خواننده تبریزی + عکس ها و ماجرای درگذشت

1

یعقوب ظروفچی کیست و علت فوت چه بود؟ یعقوب ظروفچی خواننده تبریزی بر اثر کرونا درگذشت بیوگرافی یعقوب ظروفچی خواننده و همسرش و زندگی شخصی و محل تولد و سکونت و آهنگ های ترکی و آذری و سوابق هنری وی از تبریز تا مهاجرت به کشور آذربایجان با عکس و ماجرا و علت فوت و درگذشت و دانلود آهنگ هایش را در این بخش میخوانید

بیوگرافی یعقوب ظروفچی خواننده تبریزی و همسر و فرزندان+ علت فوت و عکس ها و آثار

بیوگرافی یعقوب ظروفچی خواننده تبریزی و همسر و فرزندان+ علت فوت و عکس ها و آثار

یعقوب ظروفچی متولد ۱۹ فروردین ۱۳۳۵ برابر ( ۸ آوریل ۱۹۵۶) در محله چرنداب تبریز متولد شد. وی در سن ۱۵ سالگی برای اولین بار در تلویزیون ملی تبریز ترانه اجرا کرد و اِولری وار خانا خانا ، دهِ گولوم گلسین آی نه‌نه و دلبر را خواند.

علت درگذشت و فوت

روز سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ یعقوب ظروفچی، هنرمند مشهور آذربایجانی بر اثر ابتلا به کروناویروس در «کلینیک جدید» بیمارستان یئنی کلینیکا باکو که در آنجا تحت درمان بود، درگذشت.

او چند روز در بخش مراقبت های ویژه کلینیک جدید بستری و به دستگاه تنفسی متصل شد.

علت درگذشت و فوت یعقوب ظروفچی

این خواننده مشهور آذربایجان در عین حال شهروند آمریکا بود و در ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۹ تابعیت آذربایجان را دریافت کرد. در ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۹ عنوان افتخاری “هنرمند افتخاری جمهوری آذربایجان” به وی اعطا شد.

بیوگرافی یعقوب ظروفچی خواننده تبریزی + عکس ها و ماجرای درگذشت

آثار و آهنگ ها

ظروف چی در سن ۱۵ سالگی برای اولین بار در تلویزیون ملی تبریز ترانه اجرا کرد و اِولری وار خانا خانا ، دهِ گولوم گلسین آی نه‌نه و دلبر را خواند.

از آثار وی می‌توان از چندین تک ترانه معروف و آلبوم‌هایی از ترانه‌های قدیمی و جدید بومی آذربایجان نام برد. ترانه‌ای که بیشتر از همه او را محبوب کرد بازخوانی ترانه آیریلیق (جدایی) » بود. او سالها پیش به کشور آذربایجان مهاجرت کرد و بیشترین فعالیتش به همراه ارکستر سمفونیک کشور آذربایجان بوده‌است.

ظروفچی برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ به دعوت گول آقا محمدوف به جمهوری آذربایجان رفت و در سال ۲۰۰۹ عنوان هنرمند ارجمند جمهوری آذربایجان را دریافت کرد

عکس های یعقوب ظروفچی

یعقوب ظروفچی کیست و علت فوت چه بود؟

1 دیدگاه در “بیوگرافی یعقوب ظروفچی خواننده تبریزی + عکس ها و ماجرای درگذشت

  1. فرخ گفت:
    1
    1

    علت اینکه یعقوب ظروفچی از کرونا فوت کرده، فقط اینه که از کرونا خیلی هراس داشت و می ترسید.

نظرات