نحوه ثبت نام اتباع برای واکسن کرونا در سامانه salamat.gov.ir با جزئیات

0

آغاز ثبت نام واکسن کرونا برای اتباع خارجی + شرایط اتباع غیرقانونی

ثبت‌نام اتباع خارجی مجاز برای واکسن کرونا آغاز شد و اتبلاع خارجی مجاز می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند، اما، برای اتباع غیرقانونی در مراحل بعدی واکسیناسیون اتباع غیرقانونی و فاقد مجوز قانونی تحت پوشش قرار گیرد. در ادامه جزئیات خبر را بخوانید

نحوه ثبت نام اتباع مجاز و غیرقانونی برای واکسن کرونا در سامانه salamat.gov.ir با جزئیات

مسئول اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر:

▫️اتباع می‌توانند از طریق شناسه‌ای که دارند اقدام به ثبت نام در سامانه کنند؛ و در پایان فرایند تلقیح واکسن نیز گواهی انجام واکسیناسیون را دریافت می‌کنند.

▫️تخمین ما این است که میزان سهمیه واکسن سازمان بهداشت جهانی برای اتباع پاسخگوی نیاز اتباع قانونی باشد اما، برای اتباع غیرقانونی نیز نامه‌نگاری‌هایی صورت گرفته است که در مراحل بعدی واکسیناسیون اتباع فاقد مجوز قانونی تحت پوشش قرار گیرد.

در واقع اتباع دارای مجوز محسوب می‌شوند از قبل هم انجام می‌شد که حدود ۸۰ هزارنفر از این افراد بر اساس گروه سنی و گروه آسیب پذیر نیز تاکنون واکسن دریافت کردند و این موضوع ادامه دارد.

شرایط ثبت نام اتباع در سامانه salamat.gov.ir

وی درخصوص شیوه ثبت‌نام اتباع در سامانه salamat.gov.ir، تصریح کرد: اتباع می‌توانند از طریق شناسه‌ای که دارند اقدام به ثبت نام در سامانه کنند؛ زیرا این افراد برای دریافت خدمات مراقبت سلامت پیش از این هم به سیستم بهداشت و درمان کشور مراجعه کردند و اسامی آنها ثبت شده است و می‌توانند با همان شناسه هویتی که ثبت شده‌اند اکنون هم برای ثبت نام واکسیناسیون اقدام کنند و در پایان فرایند تلقیح واکسن نیز گواهی انجام واکسیناسیون را دریافت می‌کنند.

نحوه ثبت‌نام اتباع غیرقانونی برای واکسیناسیون کرونا

نجاری ادامه داد: برای اتباع غیرقانونی نیز نامه‌نگاری‌هایی صورت گرفته است که در مراحل بعدی واکسیناسیون اتباع فاقد مجوز قانونی تحت پوشش قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه این واکسن‌هایی که از سوی سازمان بهداشت جهانی به اتباع تعلق می‌گیرد رایگان است، اظهار کرد: این واکسن‌ها مجوز سازمان بهداشت جهانی را دارند و اینگونه نیست که واکسن نامطلوب در اختیار اتباع قرارگیرد. واکسن اتباع هم از طریق سبد کووکس در اختیار کشورها قرا می‌گیرد ولی متفاوت از حجم خریداری شده کشورها برای شهروندانشان خواهد بود و به شکل اهدایی به اتباع تعلق می‌گیرد.

وی در پایان، افزود: بر اساس سند ملی واکسیناسیون و بر اساس اصل عدالت و همچنین اصول پیشگیری از کووید۱۹ باید تمام افرادی که در کشورمان حضور دارند اعم از ایرانیان و اتباع خارجی واکسن دریافت کنند و این سیاست نظام و وزارت بهداشت است.

 

نظرات