پایان اینترنت با طوفان خورشیدی + ماجرای از کار افتادن اینترنت با طوفان خورشیدی

0

پایان اینترنت با طوفان خورشیدی + ماجرای از کار افتادن اینترنت با طوفان خورشیدی و قطع شدن اینترنت برای چندین ماه در جهان عنوان پژوهشی بود که ساعاتی پیش منتشر شد. جزئیات خبر را بخوانید

پایان اینترنت با طوفان خورشیدی + ماجرای از کار افتادن اینترنت با طوفان خورشیدی

پایان اینترنت با طوفان خورشیدی

پایان اینترنت این عنوان پژوهشی بود که ساعاتی پیش منتشر شد
طوفان خورشیدی بعدی که به زمین خواهد رسید باعث خواهد شد اینترنت برای چندین ماه در جهان قطع شود ، که در نتیجه “فاجعه جهانی” به معنای واقعی کلمه به وقوع خواهد پیوست
به این دلیل است که هیچ راه حلی برای مقابله با آن وجود ندارد ، به ویژه که زندگی بشر و معاملات آنها همه مربوط به اینترنت است.

پایان اینترنت با طوفان خورشیدی + ماجرای از کار افتادن اینترنت با طوفان خورشیدی

ماجرای از کار افتادن اینترنت با ابرطوفان خورشیدی

دانشمندان مدت‌هاست در وقوع طوفان‌های خورشیدی در منظومه شمسی و تأثیرات مخرب آن بر سیاره‌های این منظومه ابراز نگرانی کردند ولی حالا تحقیقات جدید نشان می‌دهد طوفان‌های خورشیدی می‌تواند آسیب جدی به زیرساخت‌های الکترونیکی زمین وارد ساخته و در مدت کوتاهی موجب قطعی گسترده اینترنت شود.

طبق بررسی‌های انجام شده در حال حاضر اتصال اینترنت در قاره‌های مختلف از طریق هزاران کیلومتر کابل‌های زیر دریایی برقرار می‌شود و در صورتی که شعله‌های ناشی از طوفان خورشیدی به زمین برسد آسیب شدیدی به این کابل‌ها وارد شده و عملاً شبکه اینترنت در جهان قطع می‌شود.

عبدو جیوتی استاد دانشگاه کالیفرنیا بیان کرد: «شیوع بیماری کرونا به خوبی نشان داد که انسان‌ها تا چه حد در برابر حوادث غیرمترقبه آسیب‌پذیر هستند. هم اکنون هیچ زیرساختی برای مقابله با طوفان‌های خورشیدی در زمین وجود ندارد و کابل‌هایی که از عمق دریاها کشیده شده‌اند نمی‌تواند در برابر این طوفان‌ها مقاومت کند.»

کره زمین دائماً به وسیله بادهای خورشیدی بمباران می‌شود و آنچه انسان‌ها را از خطرات این بادها محافظت می‌کند میدان مغناطیسی زمین است. اگر تغییری در میدان مغناطیسی زمین ایجاد شود به سرعت زندگی جانداران در این سیاره در خطر قرار گرفته و میلیون‌ها گونه گیاهی از بین می‌روند.

در صورت برخورد طوفان خورشیدی با زمین انسان‌ها تنها سیزده ساعت برای برقرار نگه‌داشتن ارتباطات شبکه اینترنت وقت خواهند داشت.

نظرات