مسدود شدن گوشی های شیائومی در ایران+ کدام گوشیهای شیائومی غیرفعال میشوند؟

0

ماجرای کامل مسدود شدن گوشی‌ های شیائومی برای کاربران ایرانی + گزارش قفل شدن گوشی شیائومی و اخبار کامل غیر فعال شدن گوشی های شیائومی به دلیل تحریم امریکا و خطا گوشی شیائومی The Device in Locked چیست را بخوانید

مسدود شدن گوشی های شیائومی در ایران+ کدام گوشیهای شیائومی غیرفعال مییشوند؟

مسدود شدن گوشی‌ های شیائومی در ایران

شرکت شیائومی، در خبری اعلام کرد که استفاده از تلفن‌های هوشمند خود را در کشورهای تحت تحریم آمریکا از جمله کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و منطقه کریمه ممنوع کرده و شیائومی گوشی‌های که به طور غیرقانونی به برخی از کشورهای تحریم شده منتقل شده‌اند را مسدود می‌کند.

به تازگی خبر غیرفعال شدن موبایل‌های شیائومی در ایران و چند کشور تحت تحریم آمریکا منتشر شده که با واکنش های انتقادی و تند همراه بوده است

وب‌سایت XDA-Developers در گزارشی اعلام کرد که شرکت شیائومی، در حال قطع دسترسی کاربران به موبایل‌های ساخت خود در کشورهای تحریم شده مانند سوریه، کوبا، کره شمالی، سودان و البته ایران است.

‏ این منبع می‌گوید در هفته‌های اخیر گزارش‌های مختلفی از کاربران دریافت کرده که با مشکل دسترسی به موبایل شیائومی خود مواجه شده‌اند، چراکه موبایل خود را در یکی از این کشورهای تحریم شده فعال کرده‌اند. هنوز گزارشی مبنی بر اینکه چنین اتفاقی در ایران نیز رخ داده داده نشده است.
‏این گزارش حاکی از آن است که چند روز پس از فعال شدن موبایل، دستگاه کاربر لاک می‌شود و چنین پیامی نمایش داده می‌شود: «سیاست شیائومی اجازه فروش این محصول در منطقه‌ای که شما قصد فعال‌سازی آن را داشته‌اید، نمی‌دهد.

ماجرای قفل شدن و مسدود شدن گوشی های شیائومی در ایران

 

ماجرای غیرفعال شدن موبایل‌های «شیائومی» در ایران!

شرکت شیائومی چین اعلام کرد که تلفن‌های هوشمند این شرکت در ایران، کوبا، سوریه، کره شمالی و کریمه مسدود می‌گردد
به گفته این شرکت، خریداران، مجاز به ارسال این گوشی‌ها به کشورهای تحریم شده نیستند و گوشی‌های فعال شده در این کشورها خود به خود قفل خواهد شد

کاربری نوشته: اگه این کشورها نبودن بقول خداداد عزیزی کی میشناخت تور رو

اول گوشی ارزون قیمت میزنن تو همین کشورها بازار رو دست میگیرن بعد که رفتن بالا لگد میزنن!!

کدام گوشیهای شیائومی غیرفعال مییشوند؟

شامل گوشی‌های قدیمی نمی‌شه. (فعال‌سازی از این به بعد)
شامل کاستوم رام‌ها نمی‌شه.
شامل نسخه‌ های گلوبال نمی‌شه. کد گوشی‌ای که می‌خوایین بخرین رو از فروشنده بخوایین گوگل کنین نسخه‌ی گلوبال اگه هست هیچ مشکلی نداره.

فعلا هیچ گزارشی از کاربران ایرانی در این مورد نیست و غیرفعال شدن گوشی شیائومی فعلا در کوبا همه گیر است.

خطا گوشی شیائومی The Device in Locked

در این خطا آمده است:

خط مشی شیائومی اجازه فروش یا ارائه محصول به قلمرویی (کشور یا منطقه) را که در آن اقدام به فعال سازی آن کرده اید، نمی دهد. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر مستقیماً با فروشندگان تماس بگیرید.

پیگیری‌های نشان می‌دهد که این موضوع صحت ندارد

«محمدرضا عالیان» می‌گوید که تاکنون هیچ خبر رسمی از سوی شیائومی در این مورد اعلام نشده و این کمپانی از هیچ یک از منابع رسمی خود درباره این مشکل صحبتی به میان نیاورده است.

او همچنین می‌گوید که برخی از واردکنندگان توانستند با وندورها و واسطه‌هایی که با شرکت اصلی در ارتباط هستند در این باره صحبت کنند و پیگیری‌های آنها نشان می‌دهد که این موضوع صحت ندارد.

نظرات