همه چیز در باره سینک ظرفشویی 

1

در نگاه اول این طور به نظر میرسد که خرید سینک کار راحتی است و نیاز به دانش خاصی ندارد، ما در این مقاله به شما توضیح میدهیم که انتخاب سینک ظرفشویی کار چندان راحتی نیست.

درگذشته سینک ها از قلع ، روی و حتی چدن ساخته می شدند اما با گذشت زمان مزایای سینک های استیل باعث شد که سینک های قدیمی کنار بروند تا بیشتر سینک هایی از جنس استیل مهمان خانه و آشپزخانه ما باشند.

ابتدا سینک ها را از نظر جنس در سه دسته بندی زیر قرار می دهیم:

سینک های استنلس استیل

سینک های شیشه ای

سینک های گرانیتی

 راهنمای خرید سینک ظرفشویی

حالا به صورت جدا گانه مزایا و معایب هریک را به صورت جداگانه توضیح میدهیم:

سینک های استنلس استیل:

از مزایای این سینک ها میتوان به استفاده به صورت روکار و توکار، مقاومت بالا در برابر اسید های ضعیف، وزن کم، تمیز شدن آسان و ظاهری ساده و زیبا اشاره کرد. و نبودن تنوع در رنگ و خش افتادن استیل در حین شستشو از معایب این سینک هاست.

سینک های شیشه ای:

سینک های شیشه ای  ظاهری بسیار شیک و زیبا دارند و این به این معنا نیست که تمام سینک از شیشه ساخته شده باشد بلکه قسمت لگن این سینک ها از جنس استیل است.با وجود استفاده از شیشه سکوریت ، باید هنگام انتخاب این سینک ها  ریسک شکستن شیشه را در نظر بگیریم.

سینک های گرانیتی:

این سینک ها از نظر ظاهری بسیار زیبا و شیک هستند و رنگ بندی متنوعی نیز دارند .همچنین آنتی باکتریال هستند و جای لکه آب روی آن نمی ماند.

به طور کلی سینک استنلس استیل به سه دسته معمولی، نیمه فانتزی و فانتزی تقسیم می شوند که به ترتیب ضخامت ورق از کم به زیاد اشاره شد و سینکهای فانتزی بالاترین ضخامت را دارند و به صورت روکار، توکار و زیر کورین (زیرکابینتی) عرضه می شوند.

نکته بسیار مهم در انتخاب سینک ابعاد و طرحی است که شما برای آشپزخانه در نظر گرفتید که طرح آن کاملا سلیقه ای است و هرکدام از سینک های توکار، روکار و زیرکورین معایب و مزایایی دارند که در ادامه به آنها میپردازیم.

انواع سینک ظرفشویی از نظر ساختار

سینک های توکار:

از نظری ظاهری بسیار لوکس هستند و زیبایی خاصی دارند که سینکهای شیشه ای و گرانیتی نیز توکار هستند.ولی معمولا آب روی اطراف و کابینت میریزد و باعث آسیب دیدن کابینت میشود.

سینک های روکار:

از نظر ظاهری کمی قدیمی به نظر می رسند ولی نصب و آب بندی راحتی دارند و کابینت اطراف کمتر در معرض آسیب ناشی از رطوبت است .سینک های روکار فقط از جنس استیل می باشند.

سینک های زیر کورین :

ظاهری امروزی و بسیار مدرن دارند و حتی از سینک های توکار لوکس تر هستند و شما فقط لگن سینک را میبینید و فاقد سینی است.از معایب آن میتوان به عدم تحمل وزن بالا اشاره کرد و آب بندی راحتی ندارند که فقط باید توسط افراد متخصص نصب شوند.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشویی راهنمای خرید سینک ظرفشویی راهنمای خرید سینک ظرفشویی

 

سینک های پر فروش:

اگر آشپزخانه شما بزرگ است و محدودیت فضا ندارید میتوانید از سینک های دو لگن و دو لگن و نیم استفاده کنید در غیر این صورت باید از سینک های تک لگن استفاده کنید.

آمار فروش شرکت های ایرانی معتبر مثل اخوان، کن، استیل البرز و … نشان می دهد که سینک های دو لگنه و استیل فارغ از توکار یا روکار بودن در بین خانواده های ایرانی طرفدار بیشتری دارد.سینک های استیل در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارند و میتوان گفت بارزترین خصوصیت این سینک ها این است که در طولانی مدت زنگ نمیزنند و زیبایی خود را حفظ میکنند به شرط این که مواد اسید ضعیف مثل سرکه، آبلیمو و … به مدت طولانی روی سینک نماند و همواره توصیه می شود بعد از کار با سینک آن را کاملا با آب شستشو دهید و خشک کنید تا عمر طولانی تری داشته باشد .

امکانات جانبی سینک ها

جامایع:

بعضی از سینک ها دارای جامایع می باشند که ظاهری مرتب تر و زیبا تر به آشپزخانه میدهند که منبع مایع ظرفشویی زیر سینک نصب می شود و فقط قسمت پمپ آن در قسمت بالای سینک قرار دارد و ما آن را می بینیم.

 

سیفون اتوماتیک:

سینک های دارای سیفون اتوماتیک به شما این امکان را می دهد تا در صورت نیاز آب را درون لگن جمع کنید و میوه و سبزیجات خود را درون آن قرار دهید و پس از استفاده با فشار دادن دکمه سیفون یا چرخاندن اهرم آب درون لگن را خالی کنید.

اقلام همراه سینک ظرفشویی :

این اقلام شامل سبد میوه شور، تخته گوشت، سینی و … می باشد که چون از نظر اندازه این اقلام متناسب با سینک می باشد دارای اهمیت است.

تیم آویژه پلاس همواره سعی کرده جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی و بالا بردن سطح آگاهی شما برای انتخاب تجهیزات آشپزخانه مقالات مفیدی را در قسمت وبلاگ در اختیارتان قرار دهد .امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و در صورت داشتن هر گونه انتقاد، پیشنهاد، سوال و  یا مشاوره با ما تماس بگیرید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شبکه های مجازی نیز با  نام AVIZHEHPLUS با ما در ارتباط باشید .

فروشگاه آویژه پلاس نمایندگی رسمی فروش محصولات اخوان، استیل البرز، کن، سیمر،فانتونی و … میباشد.

1 دیدگاه در “همه چیز در باره سینک ظرفشویی 

  1. محمد گفت:

    بسیار عالی

نظرات