جملات و متن ادبی تبریک روز جهانی سمبوسه ۲۰۲۱ با عکس نوشته زیبا + پروفایل

0

جملات و متن ادبی تبریک روز جهانی سمبوسه ۲۰۲۱ با عکس نوشته زیبا + پروفایل

تبریک روز جهانی سمبوسه ۲۰۲۱؛ ۵ سپتامبر روز جهانی سمبوسه مبارک روز پنجم سپتامبر به نام روز جهانی سمبوسه در تقویم نامگذاری شده است ما امروز به همین مناسبت جملات و پیامک و اس ام اس و عکس پروفایل و عکس نوشته ها و متن رسمی و ادبی ویژه روز جهانی سمبوسه ۲۰۲۱ برای تبریک به عاشقان سمبوسه و آشپزها و سمبوسه خورها و علاقه مندان به سمبوسه این فست فود لذیذ و خوشمزه جهانی قرار داده ایم. شما می توانید از این عکس نوشته ها به عنوان عکس پروفایل خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. برای مشاهده این مطلب با ما همراه باشید

جملات و متن ادبی تبریک روز جهانی سمبوسه 2021 با عکس نوشته زیبا + پروفایل و استوری

 

پیام و متن تبریک روز جهانی سمبوسه به همراه عکس نوشته ۱۴۰۰

تاریخ روز جهانی سمبوسه  World Samosa Day 5 September در تقویم سال ۱۴۰۰ برابر با روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ که همه ساله روز ۵ ماه سپتامبر جسن گرفته میشود

تاریخچه روزجهانی سمبوسه :

سمبوسه یا سنبوسه در اصل از استان های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و خراسان بوده که به مرور به کل کشور و البته دنیا کشانده شده است از سمبوسه در حال حاضر به عنوان یک میان وعده و یا پیش غذا استفاده می کنند. هدف از نامگذاری روز جهانی سمبوسه این است که در این روز کسانی که این غذای خوشمزه را میل نکرده اند یکبار امتحان کنند

پیام و متن روز جهانی سمبوسه 2021 به همراه عکس نوشته

سمبوسه یک غذاب فست فودی است که که خاستگاه آن در ایران جنوب کشور است و اما مختص ایران نمیشود و یک غذای جهانی نیز هست و در مناطق مختلفی همچون، خاورمیانه، آسیای مرکزی، شبه قاره هند و شمال آفریقا پخته می‌شود و انواع مختلفی دارد که در تهیه آن از نان لواش که درون آن سیب زمینی، به همراه گوشت قرمز و فلفل و ادویه جات وجود دارد. سمبوسه را می‌توان بدون استفاده از گوشت و کاملاً گیاهی نیز تهیه کرد. یک نوع دیگر سمبوسه نیز به سمبوسه پیتزایی معروف است که در آن از مواد پیتزا استفاده می‌کنند.

اس ام اس تبریک روز جهانی سمبوسه

عکس نوشته روز جهانی سمبوسه مبارک

روز پنجم سپتامبر به نام روز جهانی سمبوسه در تقویم نامگذاری شده است. در این روز تلاش می‌شود تا مردمی که تا به حال این غذا را نخورده‌اند، یک بار امتحانش کنند تا مشتری پر و پا قرص این اسنک لذیذ شوند.

****
امروز ۵ سپتامبر / ۱۴ شهریور روزجهانی سمبوسه است
تاریخ این غذای تند و تیز و خوشمزه به قرن ۱۰ میلادی و خاورمیانه برمی‌گردد و در ایران، هند و کشورهای عربی طرفداران بسیار دارد

عکس نوشته روز جهانی سمبوسه مبارک

طرز تهیه سمبوسه

سیب زمینی: ۳ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده: در صورت تمایل ۱۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
گشنیز و جعفری: هر کدام ۱۰۰ گرم
نان لواش: ۴ عدد
پیازچه: ۵ عدد
روغن سرخ کردنی: به میزان لازم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز پخت سمبوسه و طرز پیچیدن آن

مراحل پخت

سیب زمینی‌ها را بشویید و با مقداری نمک و روغن و چند پیمانه آب بر روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا سیب زمینی‌ها پخته شوند و بعد پوست بکنید و له کنید.

پیاز‌ها را پوست بگیرید و تفت دهید و کمی زردچوبه اضافه کنید و سرخ کنید و بعد سیب زمینی ها به آن اضافه کنید و سبزیجات معطر به صورت ساطوری خرد کنید و به مواد داخل سمبوسه با نمک و فلفل اضافه کنید.

بعد از آماده شدن مواد داخل سمبوسه نان‌های لواش را به صورت طولی برش دهید و حالا مقداری از مواد سمبوسه را در داخل نان و در یک سمت آن قرار دهید، سپس به صورت مثلثی نان را تا بزنید و سمبوسه‌ها را در تابه قرار دهید تا سرخ شوند، بعد از سرخ شدن آن‌ها را در یک صافی و کاغذ قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس با سس گوجه تند سرو کنید.

عکس پروفایل روز جهانی سمبوسه 1400

سمبوسه پیتزایی

برای آماده کردن سمبوسه پیتزایی از موادی مانند، قارچ، سوسیس و پنیر پیتزا علاوه بر سایر مواد استفاده کنید و به این صورت که سوسیس و قارچ‌ها را تفت دهید و به سایر مواد سمبوسه اضافه کنید و هنگام قرار دادن مواد سمبوسه در نان مقداری پنیر پیتزا به آن اضافه کنید.

اس ام اس تبریک روز جهانی سمبوسه

عکس نوشته تبریک روز جهانی سمبوسه به سمبوسه خورها و عاشقان سمبوسه

عکس پروفایل سمبوسه

 

نظرات