اول صفر ۱۴۰۰ چه تاریخی و چند شنبه است؟ +تاریخ شروع و پایان ماه صفر ۱۴۰۰

0

اول صفر ۱۴۰۰ چه تاریخی و چند شنبه است؟ تاریخ شروع و پایان ماه صفر ۱۴۰۰ و تاریخ حلول ماه صفر سال ۱۴۰۰ و آخر صفر سال ۱۴۰۰ را در این بخش از مجله حرف تازه به اطلاع شما کاربران عزیز می رسانیم

اول صفر 1400 چه تاریخی و چند شنبه است؟ +تاریخ شروع و پایان ماه صفر 1400

اول صفر ۱۴۰۰ چه تاریخی و چند شنبه است؟

تاریخ شروع و اولین روز ماه صفر ۱۴۰۰ در تقویم شمسی برابر است با :

چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ برابر با ۸ سپتامبر سال ۲۰۲۱

تاریخ شروع و پایان ماه صفر ۱۴۰۰

روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه اولین روز صفر و حلول ماه صفر امسال است و آخر آن نیز بستگی به ۳۰ روز بودن و یا ۲۹ روز بودن و احتمالا روز پنج شنبه ۱۵ ماه مهر سال ۱۴۰۰ است

تاریخ اول ماه صفر در تقویم شمسی برابر است با :

چهارشنبه ۱۷ شهریور سال ۱۴۰۰

تاریخ اول ماه صفر در تقویم قمری برابر است با :

۱ ماه صفر سال ۱۴۴۳

تاریخ اول ماه صفر در تقویم میلادی برابر است با :

۸ سپتامبر سال ۲۰۲۱

تاریخ آخر صفر و پایان ماه صفر ۱۴۰۰

تاریخ دقیق روز آخر ماه صفر در تقویم شمسی برابر است با :

روز پنج شنبه ۱۵ ماه مهر سال ۱۴۰۰

تاریخ دقیق روز آخر ماه صفر در تقویم قمری برابر است با :

روز ۳۰ ماه صفر سال ۱۴۴۳

تاریخ دقیق روز آخر ماه صفر در تقویم میلادی برابر است با :

روز ۷ ماه اکتبر سال ۲۰۲۱

تاریخ دقیق پایان ماه صفر در تقویم سال ۹۹ چه روزی است ؟

تاریخ دقیق اول صفر و پایان ماه صفر سال 1400

اعمال اول ماه صفر

روز‌های ابتدایی ماه صفر مصادف با وارد شدن کاروان کربلا به شام همچنین بیانات و سخنرانی‌های کوبنده «حضرت زینب (س)» است و تنها ماهی از سال قمری می باشد که در آن ولادت ائمه وجود ندارد .

صفر در لغت به معنای خالی شدن است، زیرا این ماه پس از چند ماه حرام ذی‌الحجه، ذی القعده و محرم قرار گرفته که جزو ماه‌های حرام برای جنگ در بین اعراب شناخته می‌شدند.

در شب اول ماه صفر سفارش به خواندن نمازی دو رکعتی شده است که در رکعت اول پس از سوره حمد، سوره فتح و در رکعت دوم پس از سوره حمد، سوره اخلاص خوانده شود، همچنین پس از این نماز، به گفتن ذکر ۱۰۰ مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد و ۱۰۰ مرتبه لعن بر آل ابی سفیان و صد مرتبه استغفرالله ربی و اتوب الیه، که ثواب بسیار زیادی دارد سفارش شده است.

متن کامل دعای هر روز ماه صفر

برای مومنان با فرارسیدن شب اول ماه صفر نیز اذکاری سفارش شده که از جمله آنها «سه مرتبه اللّهُ اَکْبَر، سه مرتبه لا إلهَ الَّا الْلّه و سپس بگوید: اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذی أذْهَبَ شَهْرَ کَذا وَ جاءَ بِشَهْرِ کَذا».

دعایی از محدث بزرگ مرحوم «فیض کاشانی» نقل شده که مستحب است هر روز ۱۰ مرتبه قرائت شود:

«یا شَدیدَ الْقُوی وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنی شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی کُنْتُ مِنَ الظّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّی اللّهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ،

ترجمه: ای سخت نیرو، و ای سختگیر ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز خوارند از بزرگی‏ات همه خلقت. پس کفایت کن از من شرّ خلق خودت را، ای احسان بخش ای نیکوکار ای نعمت بخش ای عطا دِه ای که معبودی جز تو نیست منزّهی تو به راستی من از ظالمانم. اجابت کردیم برایش و نجاتش دادیم از غمّ و همچنین نجات دهیم مؤمنان را، و رحمت کند خدا بر محمّد و آل پاک و پاکیزه‏اش».

برای مومنان با فرارسیدن شب اول ماه صفر نیز اذکاری سفارش شده که از جمله آنها «سه مرتبه اللّهُ اَکْبَر، سه مرتبه لا إلهَ الَّا الْلّه و سپس بگوید: اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذی أذْهَبَ شَهْرَ کَذا وَ جاءَ بِشَهْرِ کَذا».

وی خاطرنشان کرد: روز‌های ابتدایی ماه صفر مصادف با وارد شدن کاروان کربلا به شام همچنین بیانات و سخنرانی‌های کوبنده «حضرت زینب (س)» است

متن کامل دعای روز پایانی ماه صفر :

ان شاالله با خواندن این دعا در پایان ماه صفر از بلا بدور بوده حاجت روا شوید ابتدا نیت کنید:
“سُبحانَ الله یا فارِجَ الهَمّ وَ یا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج هَـمّی وَ یَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّهَ حیلَتی وَ ارزُقنی حَیثَ لا اَحتَسِب یا رَبَّ العالَمین”
خداوندا مرا از غم و دل تنگی نجات ده، شادم ساز و مرا شامل رحمت خود کن، ای پروردگار جهانیان»

 

نظرات