بیوگرافی حامد امیری قهرمان المپیکی پرتاب نیزه و همسرش + علت معلولیت و افتخارات

0

بیوگرافی حامد امیری قهرمان پرتاب نیزه پارالمپیک ۲۰۲۰ و همسرش + عکس ها و سوابق سوابق ورزشی و مدال ها و افتخارات و رکوردشکنی و علت معلولیت و ناگفته های تصادف حامد امیری ورزشکار المپیکی پرتاب نیزه و مردان آهنین و پیج اینستاگرامش در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی حامد امیری قهرمان المپیکی پرتاب نیزه و همسرش + علت معلولیت و افتخارات

بیوگرافی حامد امیری پرتاب نیزه

حامد امیری، متولد سال ۱۳۶۱ اهل خرم‌آباد، استان لرستان، ورزشکار بدن‌سازی و ملی پوش پارادومیدانی ایران و قهرمان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و دارنده مقام سوم مسابقات مردان آهنین در سال ۱۳۹۰ و نشان نقره پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژآنیرو می باشد.

اینستاگرام حامد امیری پرتاب نیزه

سوابق ورزشی از بدنسازی تا پرتاب نیزه

امیری ورزش حرفه ای را با بدنسازی در سن ۱۹ سالگی  آغاز کرده و با شرکت در مسابقه مردان آهنین در شبکه سه شناخته شد، اما بر اثر تصادف به ورزش پرتاب وزنه معلولان و ورزش‌های جانبازان و معلولان روی آورد و حالا یکی از ورزشکاران پرافتخار و غرورآفرین ایران زمین در رشته پرتاب نیزه و وزنه می باشد که سابقه دو مدال طلا و دو قهرمانی در پارالمپیک را در کارنامه وررزشی خود ثبت کرده است

او ابتدا به سراغ ورزش وزنه‌برداری رفت و بعد از ۹ ماه تمرین در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نونهالان ایران در دامغان به مقام قهرمانی رسید نخستین مدالی بود که در شروع دوران ورزشی‌ خود به دست آورد.

بیوگرافی حامد امیری پرتاب نیزه

مدتی بعد در حالیکه یک نوجوان بود، سراغ ورزش دوومیدانی و پرتاب دیسک رفت و در پرتاب دیسک، قهرمان و در پرتاب وزنه نایب قهرمان شد و رکورد جدیدی به جا گذاشت

چندسالی دو و میدانی را ادامه داد تا اینکه وارد ورزش کشتی شد و چند سالی هم کشتی می‌گرفت، اما با دیدن نخستین دوره رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران به ورزش قدرتی و پاورلیفتینگ علاقه پیدا کرد و وارد این رشته ورزشی شد.

حامد امیری و همسرش

ماجرای تصادف و علت معلولیت حامد امیری

حامد امیری ۱۱ سال پیاپی در مسابقات قوی‌ترین مردان ایران حاضر شد و بارها بر سکوی قهرمانی ایستاد و در اواخر آذر ماه سال ۱۳۹۱ در مسیر خرم‌آباد به بروجرد در بیرانشهر دچار سانحه تصادف شد و بر اثر تصادف شدید دچار قطع نخاع و برای همیشه ویلچرنشین شد.

ماجرای تصادف و علت معلولیت حامد امیری

حامد امیری در مردان آهنین و قویترین مردان

چند دوره در مسابقات مردان آهنین کشوری و صداوسیما شرکت کرد و در رشته‌های حمل چمدان و اسکات تعادلی رکورد جهان را ارتقا داد که با گذشت چند سال، هنوز کسی نتوانسته آن‌ها را جابجا کند.

ماجرا و ناگفته های تصادف

خودم را برای حضور در مسابقات کشوری آماده می‌کردم و متاسفانه در خرم‌آباد فضا و امکاناتی که بخواهیم خود را برای مسابقات آماده کنیم در اختیار نداشتیم به پیشنهاد یکی از دوستان تمریناتمان را در بروجرد برگزار کنیم و در یکی از روزها که عازم بروجرد بودیم، دچار سانحه رانندگی شدیم و قطع نخاع شدم.

حامد امیری در مردان آهنین و قویترین مردان

تا ۹ ماه بعد از این حادثه نمی‌دانستم چه بلایی سر من آمده است. پزشکان و اطرافیان وعده می‌دادند که بزودی خوب می‌شوی و ماه بعد می‌توانی راه بروی. ماه‌ها بدون هیچ حرکتی روی تخت بیمارستان بودم و وزنم از ۱۷۴ کیلوگرم به ۷۱ کیلوگرم کاهش پیدا کرد و ۲ سال با زجر و سختی زندگی کردم.

مدال طلای حامد امیری پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک توکیو در ماده پرتاب نیزه کلاس f54 در ورزشگاه المپیک این شهر در حال برگزاری است و حامد امیری که یکی از امیدهای کسب مدال کاروان ایران به شمار می‌رود در نخستین پرتاب با حدنصاب ۳۱.۲۷ رکورد پارالمپیک را جابجا کرد و موفق شد مدال طلای خود را در بازی‌های پارالمپیک قطعی کند و بعد از کسب مدال طلای توکیو آن را به سردار دلها تقدیم کرد

حامد امیری در مردان آهنین و قویترین مردان

پیج اینستاگرام حامد امیری

صفحه رسمی این ورزشکار ملی پوش پارادوومیدانی با نشانی
hamedamiri_2020 در دسترس عموم قرار دارد.

آخرین رکوردها

امیری در ۶ پرتاب خود رکوردهای زیر را به ثبت رساند؛

پرتاب اول: ۳۱.۲۷
پرتاب دوم: ۲۹.۴۹
پرتاب سوم: ۲۹.۹۹
پرتاب چهارم: ۳۱.۳۵
پرتاب پنجم :۲۸.۱۶
پرتاب ششم: خطا

افتخارات

مقام سوم در رشته مردان آهنین در سال ۱۳۹۰

رکورد حمل چمدان و اسکات تعادلی رکورد جهان

نشان نقره پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژآنیرو در پرتاب وزنه کلاس F55.
نشان طلا پارالمپیک توکیو و شکستن رکورد پارالمپیک در پرتاپ نیزه در کلاس f54

نظرات