بیوگرافی محمدرضا خیرالله زاده قهرمان جودو پارالمپیک و همسرش+ زندگی شخصی و اینستاگرام

0

با بیوگرافی محمدرضا خیرالله زاده قهرمان جودو پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو + عکس ها و افتخارات به همراه سوابق ورزشی و عکس های شخصی و ورزشی محمدرضا خیرالله زاده و همسرش ، زندگینامه محمدرضا خیرالله زاده ملی پوش جودو و زندگی شخصی و خانواده و علت کم بینایی و پیج اینستاگرامش در مجله حرف تازه آشنا شوید

بیوگرافی محمدرضا خیرالله زاده قهرمان جودو پارالمپیک و همسرش+ علت کم بینایی و قهرمانی

بیوگرافی محمدرضا خیرالله زاده

محمدرضا خیرالله زاده در سال ۱۳۷۱ در شهرستان بابل متولد شد و دارای مدرک کاردانی تربیت بدنی می باشد و یک جودوکار اهل ایران است که عنوان قهرمانی جهان را در مسابقات پارالمپیک و پاراسیایی از آن خود کرده است . او عضو تیم ملی معلولان و جانبازان ایران و جودکار کم بینا و نابینای ایرانی است که مدال طلای پاراالمپیک ۲۰۲۰ را از آن خود کرده است.

سوابق ورزشی

از سال ۸۶ جودو را در بابل با فلاحیان شروع کرد و سپس به رده سنی جوانان آمد و و چند سالی در بخش نرمال ها کار می کرد، تا اینکه در سال ۹۳ متوجه شد که شدت ضعف بینایی اش افزایش پیدا کرده است و از آن پس وارد عرصه نابینایان و کم بینایان شده و فعالیتش را پاراجودو و تیم ملی جودوی کم بینایان و نابینایان دامه میدهد.

بیوگرافی محمدرضا خیرالله زاده قهرمان جودو پارالمپیک و همسرش+ زندگی شخصی و اینستاگرام

ازدواج و همسر محمدرضا خیرالله زاده قهرمان جودو

آقای خیرالله زاده ازدواج کرده و متاهل می باشد و در زیر عکسی با همسرش را مشاهده میکنید

الگوی ورزشی

وی درباره الگوی ورزشی خود گفته: تدی رینر، قهرمان فرانسوی که دارای ۲ مدال طلا و یک برنز المپیک و نیز حدود ۷ طلای جهان است را به عنوان الگوی ورزشی خودم انتخاب کرده ام.

محمدرضا خیرالله زاده و همسرش

علت کم بینایی محمدرضا خیرالله زاده جودوکار

وقتی تازه کاری، در اجرای کومیته و کاتا، باید خوب نگاه کنی. جای پاهای حریف را ببینی و همان اول، گاردت را درست ببندی. لحظه شروع مبارزه مهم است. من کم بینا بودم و می ترسیدم. اما زود یاد گرفتم ضعف بینایی را جبران کنم و بعد از چفت شدن به حریف، کمتر پیش می آمد که تاتامی را بدون پیروزی ترک کنم.
من در میدان مبارزه با افراد بینا عمیقا درک کردم که تمرکز بر درون، سایر احساسات و هماهنگی عصب و عضله چقدر اهمیت دارد.

محمدرضا خیرا… زاده، عضو سنگین وزن تیم ملی جودو کم بینایان و نابینایان کشورمان از بابل، با سابقه سه سال پی درپی ایستادن در جایگاه نخست رنکینگ جهانی را در کارنامه خود دارد

زندگینامه محمدرضا خیرالله زاده قهرمان جودو جهان

خیرالله زاده درباره علت کم بینایی خود گفته: من با ضعف در بینایی متولد شدم. فاصله سنی من و برادرم چند ماه بود و با دوقلو فرقی نداشتیم. من در مدرسه عادی درس خواندم و بعضی دشواری های تحصیل در کنار دانش آموزان بینا را حس نمی کردم چون در همه مقاطع تحصیلی و بعد از آن هم در بسیاری از بزنگاه های زندگی برادرم و خواهر بزرگم حامی ام بودند.
در زندگی و ورزش هر چه دارم با همراهی خانواده ام به دست آمده است و مدیون آنها هستم.

سوابق و افتخارات محمدرضا خیرالله زاده

ملی پوش جودو کم بینایان ایران

پیش از پارالمپیک ۲۰۱۶ اتفاقی متوجه شدم سه جودوکار کم بینا و نابینای اعزامی به ریو در قائم شهر اردو زده اند. برای اولین بار به اردوی آنها رفتم. به عنوان حریف تمرینی دعوت شدم و کنارشان ماندم. بعد از آن کلاس بندی پزشکی – ورزشی شدم و سپس به عنوان جودوکار رسمی در کلاس B۲ و دسته ۱۰۰+ کیلوگرم فعالیتم را شروع کردم و بعد هم ظرف مدت کوتاهی، به عضویت تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان درآمدم.

بیوگرافی محمدرضا خیرالله زاده جودوکار ایرانی

مدال ها و افتخارات محمدرضا خیرالله زاده

در اولین اعزام رسمی ام، سال ۲۰۱۷ مدال برنز انفرادی و نقره تیمی رقابت های قهرمانی آسیا در ازبکستان را کسب کردم و مجددا همان سال، در مسابقات جام جهانی طلایی شدم. ۲۰۱۸ با ناداوری نایب قهرمان بازی های پاراآسیایی شدم و سپس در رقابت های پرتغال طلای قهرمانی جهان را به دست آوردم. سال ۲۰۱۹ هم در مسابقات جایزه بزرگ باکو و قهرمانی آسیا قزاقستان دو نقره گرفتم و با شکست رقیب ازبکم در خانه اش سومین طلای قهرمانی جهان را بر گردن آویختم.

محمدرضا خیرالله زاده در مسابقات المپیک 2020 توکیو

مدال طلای محمدرضا خیرالله زاده در المیپک ۲۰۲۰ توکیو

محمدرضا خیرالله زاده جودوکار کم بینای ایرانی وزن مثبت ١٠٠ کیلوگرم در کلاس B۲ و در دیدار فینال پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو با غلبه بر چیکویدزه حریف سرسخت گرجستانی به مدال طلا دست یافت و موفق شد حریف را در اوسای کومی (حالت ضربه‌فنی) نگه داشته و برنده این مبارزه لقب بگیرد.

پیج اینستاگرام

صفحه رسمی محمدرضا خیرالله زاده با نشانی mr_kheirollahzade در دسترس عموم قرار دارد

نظرات