بیوگرافی صفیه فیروزی خلبان افغانی و همسر خلبانش + زندگی شخصی و خلبانی و سنگسار

0

با بیوگرافی صفیه فیروزی خلبان زن افغانستانی متولد ۱۳۷۳ اهل بهسود ولایت وردک در کشور افغانستان و همسرش ، عکس ها و تصاویر شخصی و خلبانی صفیه فیروزی خلبان و همسرش و خانواده اش ، زندگینامه صفیه فیروزی خلبان افغانی و همسرش خلبانش ، زندگی شخصی و حرفه ای و نظامی و ماجرای خلبان شدن تا سنگسار شدن توسط طالبان و پدر و مادر و سوابق خلبانی و تحصیلاتش در بیوگرافی و عکس صفیه فیروزی آشنا شوید:

بیوگرافی صفیه فیروزی خلبان افغانی و همسر خلبانش + زندگی شخصی و خلبانی و سنگسار

 

بیوگرافی صفیه فیروزی خلبان افغانستانی

صفیه فیروزی خلبان زن افغانستانی در سال ۱۳۷۳ در بهسود ولایت میدان وردک متولد شد و دانش آموخته رشته حقوق از دانشگاه خصوص دنیا است. او آموزش خلبانی را در پایگاه هوایی شیندند هرات، گذرانده است.

سوابق خلبانی

صفیه از کودکی عاشق پرواز بود و با مشاهده یک آگهی برای جذب خلبان و آموزش خلبانی تصمیم میگیرد که وارد حرفه خلبانی شود و برای همین در پایگاه هوایی شیندند هرات دوره های کامل پرواز را گذراند و با درجۀ تورن از دورۀ مسلکی در شیندند هرات فارغ شد.

او درباره خاطرۀ اولین پروازی که داشت گفته: هیچ وقت فراموش نمی کنم. یک روز ابری بود و حسی که داشتم، وصف ناپذیر است. مثل یک پرنده احساس آزادی می کردم و عاری از همۀ غم ها و دغدغه های زندگی بودم.

او موفق شد بدون همراهی همکار مرد، با هواپیمای نظامی سسنا ۲۰۸، از کابل به ولایت قندوز، در شمال افغانستان پرواز کند و همچنین با هواپیمای c-208 را پرواز دهد و بیش از ۱۰۰۰ ساعت پرواز تاکنون در کارنامه او ثبت شده است

او تنها خلبان زن در هوانیروی افغانستان می باشد و در این باره گفته: “من افتخار می کنم و از این که یک پیلوت هستم نهایت خوشحالم. من به کشور و مردمم خدمت می کنم.”

بیوگرافی صفیه فیروزی خلبان افغانی و همسرش

ازدواج و همسر صفیه فیروزی خلبان افغانی

خانم فیروزی در دوران آموزشی با یک خلبان که او هم خلبان است آشنا شده و ازدواج کرد و ثمره این ازدواج یک دختر به نام نرگس است.

این زوج به عنوان «تنها زوج خلبان» در کشور، در قوای هوایی افغانستان ایفای وظیفه می کنند.

خانواده

صفیه فیروزی: در بین اقوام ما حتی شغل معلمی را برای خانم ها خوب نمی دانند اما پدر و مادرم در راستای تحصیل و سپس انتخاب شغل خلبانی، مشوق من بودند.

برای جامعۀ افغانستان خیلی جالب است که ما یک زوج خلبان هستیم. دید مردم به ما متفاوت است و برای ما خیلی احترام قایل هستند.

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های آناهیتا نیکوکار و همسرش + زندگی شخصی و خلبانی

زندگینامه صفیه فیروزی خلبان زن افغانستانی

نظر صفیه فیروزی درباره طالبان

در دوران طالبان، یک زن حتی اجازۀ بیرون رفتن از خانه را هم نداشت اما حالا این فرصت مهیا شده است که دختران و زنان، پرواز کنند و بتوانند از این طریق به جامعۀ خود خدمت کنند.

نحوه ورود به خلبانی

فیروزی بعد از آن که یک آگهی را در تلویزیون که در آن از زنان برای پیوستن به مبارزه علیه تروریزم درخواست شده بود، مشاهده کرد در آکادمی نظامی ثبت نام نمود. در آنجا او متوجه شد که فرماندهی نیروهای هوایی افغانستان در جستجوی دخترانی می باشد که در بخش خلبانی آموزش و خدمت نمایند.

صفیه فیروزی خلبان افغانی و همسرش

۱۳ دختر در آن برنامه درخواست دادند اما تنها او بود که امتحانات را سپری کرده و بعدتر خودش را به عنوان خلبان در هوانیروی افغانستان یافت؛ نیروی که کمتر افغان توانایی پیوستن به آن را داشته و در عین حال در آن زنان در شمار اندک حضور داشته اند.

ماجرای سنگسار صفیه فیروزی

اگرچه او از اولین حمله طالبان به کشورش در امان ماند، اما از دومین حمله جان سالم به در نبرد و سنگسار شد. جز او سه زن خلبان افغانستانی دیگر هم وجود دارد.

پیش از صفیه فیروزی، نیلوفر رحمانی اولین خلبان زن افغانستانی بود که برنده جایزه بین‌المللی زنان شجاع از وزارت امور خارجه آمریکا شد. رحمانی سال ۲۰۱۸ درخواست به آمریکا پناهنده شد.

 

 

نظرات