ماجرای هک دوربین های مداربسته زندان اوین، واکنش محمدمهدی حاجی محمدی رئیس زندانها

0

هک شدن دوربین های مداربسته زندان اوین؟!

ویدئوهای منتشر شده از دوربین‌های مداربسته امنیتی زندان اوین که برخی رسانه‌های خارج از کشور فیلم‌هایی منتسب به هک دوربین‌های زندان اوین را منتشر کردند با واکنش های متفاوتی از سوی کاربران همراه بود و واکشن های چهره های سیاسی و معاون قوه قضائیه و محمدمهدی حاجی محمدی رئیس زندان های ایران را همرها داشت جزئیات کامل و همه چیز درباره حواشی هک شدن دوربین های زندان اوین توسط گروه عدالت علی را بخوانید:

ماجرای هک شدن دوربین های مداربسته زندان اوین، واکنش محمدمهدی حاجی محمدی رئیس زندانها

 

 

ماجرای هک شدن دوربین های زندان اوین چیست؟

روزنامه همدلی نوشت: برخی خبرگزاری‌های خارجی روز گذشته خبر دادند که دوربین‌های زندان اوین هک شدند. تصاویری که دارد در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود نشان از هک شدن دوربین‌های این زندان دارد. این خبر‌ها حاکی است که گروهی خود را «عدالت علی» نام‌گذاری کرده و مدعی هستند با نفوذ به سیستم امنیتی زندان اوین توانسته‌اند به تصاویری از داخل این زندان دست پیدا کنند.

در ویدئو‌ی منتشر شده بخش‌هایی از اتاق کنترل زندان و همچنین حیاط آن نشان داده می‌شود، در ادامه این ویدئو تصاویری از انتقال یک زندانی به‌چشم می‌خورد که حالا نحوه برخورد با او توسط مامورین زندان در فضای مجازی بحث برانگیز شده است.

با این وجود درحالی‌که بسیاری از رسانه‌های خارج از کشور درحال تحلیل صحت این تصاویر و نحوه دسترسی گروه «عدالت علی» به آن هستند

سایت خبری مدارا نیز در گزارشی در این باره هشدار داد:نه فقط انتشار این تصاویر، بلکه هک شدن این دوربین‌ها مشکل بزرگی را برای نهاد‌ها فراهم کرده (و خواهد کرد). احتمالا به زودی شاهد شناسایی برخی افراد از روی تصاویر چهره‌های آن‌ها خواهیم بود که هکر‌ها شناسایی‌شان کرده و مشخصاتشان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. حتی اگر تصاویر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر نشود، این تصاویر برای سرویس‌های خارجی بسیار با ارزش خواهد بود.

هک دوربین های مداربسته زندان اوین توسط گروه عدالت علی

اولین واکنش به تصاویر منتشرشده از زندان اوین

برترین‌ها نوشت: در پی انتشار تصاویری منتسب به وضعیت زندان اوین رئیس سازمان زندان‌ها رفتار‌های مشاهده شده در این تصاویر را غیر قابل قبول خواند و عذرخواهی کرد.

محمدمهدی حاجی محمدی رئیس زندانها کیست

محمد مهدی حاجی محمدی در توئیتر خود نوشت:

در خصوص تصاویر زندان اوین؛ مسئولیت این رفتارهای غیرقابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی؛ از خداوندمتعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تأثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد،عذرخواهم.

واکنش معاون اول قوه قضائیه به حواشی هک دوربین های مداربسته اوین

ایلنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه درباره ویدئوهای منتشر شده از دوربین‌های مداربسته امنیتی زندان اوین گفت: این موضوع در حال بررسی است و هنوز قضیه خیلی روشن نیست فکر می‌کنم تا فردا اطلاع رسانی شود و هنوز موضوع مشخص نشده است خیلی نیاز به سخنگو نیست بلکه باید عمل کنیم.

ماجرای هک شدن دوربین های مداربسته زندان اوین، واکنش محمدمهدی حاجی محمدی رئیس زندانها

واکنش محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز

خبرآنلاین نوشت: ابطحی، رئیس دفتر دولت محمد خاتمی و فعال سیاسی اصلاح طلب به انتشار فیلم‌های زندان اوین واکنش نشان داد.

محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز در توئیتر خود نوشت:

آقای قوه قضائیه

در مورد فیلم های بیرون آمده از دوربین های زندان اوین توضیح بدهید.

حتما دنبال این هستید که فیلم‌ها را چه کسی بیرون داده. اوکی دنبالش کنید. به ملت هم بگید.

ولی مهمتر اینکه بگویید چرا این اتفاقات افتاده.

چرا واقعا؟

نظرات