زمان افتتاحیه بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

0

پارالمپیک توکیو از سوم شهریور ۱۴۰۰ به طور رسمی آغاز و تا پانزدهم آن ماه ادامه دارد.
بازیهای این دوره ، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تابستانی است که در توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

پارالمپیک توکیو 2020

پارالمپیک تابستانی ۲۰۲۰ (شانزدهمین دوره بازیهای تابستانی پارالمپیک تابستانی) ، یک رویداد بزرگ بین المللی چند ورزشی برای ورزشکاران دارای معلولیت تحت نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک است.

زمان شروع پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰

از ۲۵ آگوست تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۱ در توکیو ژاپن برگزار خواهد شد.
این دومین بار است که توکیو میزبان پارالمپیک است ، زیرا آنها برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ در کنار المپیک تابستانی ۱۹۶۴ ، پارالمپیک را نیز میزبانی کرده بودند.
در این دوره از مسابقات ورزش های بدمینتون و تکواندو به مسابقات پارالـمپیک اضافه شده اند و ورزش های قایقرانی و فوتبال ۷ نفره حذف شده اند.

تعداد رشته های حاضر در پارالـمپیک توکیو

در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۵ ، IPC به طور رسمی ۲۲ رشته ورزشی را که در پارالـمپیک توکیو باید برگزار شود ، اعلام کرد و بدمینتون و تکواندو اولین بازی های پارالمپیکی خود را در این بازی ها انجام می دهند. در همان زمان ، فوتبال ۷ نفره و قایقرانی کنار گذاشته شد. IPC این ورزشها را به دلیل عدم دسترسی کافی بین المللی کنار گذاشت.

نماد پارالمپیک ۲۰۲۰

نمادهای اولیه بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ و پارالـمپیک در ۲۴ جولای ۲۰۱۵ رونمایی شد. نشان پارالـمپیک یک نسخه وارونه از نسخه المپیک بود که ستون های بیرونی به جای مرکز آن مشکی رنگ شده بود و آن را شبیه به علامت برابر می کرد (برخلاف نشان المپیک ، جایی که ستون وسط سیاه بود تا “T” را تشکیل دهد).
یک دایره قرمز در گوشه سمت راست بالا نشان دهنده قلب تپنده ، پرچم ژاپن و جهانی فراگیر است که در آن همه یکدیگر را می پذیرند. این طرح المپیک لوگوی یک تئاتر بلژیکی را سرقت کرده بود.
پس از این اتفاق طی یک فراخوانی عمومی و پس از یک مسابقه آزاد ، نماد نهایی در ۲۵ آوریل ۲۰۱۶ رونمایی شد. این نماد شکل تاج گل مانند لورل با یک الگوی شطرنجی نیلی رنگ دارد. این طرح به منظور “بیان ظرافت و پیچیدگی تصفیه شده است که نمونه ای از ژاپن است”.

نظرات