بهترین جاهای دیدنی ایران به پیشنهاد استارتاپ میهمان شو

0

بهترین جاهای دیدنی ایران به پیشنهاد استارتاپ میهمان شو

ایران، با فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعتی خیره‌کننده، جاذبه‌های گردشگری متعددی در چهار گوشه خود دارد. این کشور چهار فصل، با تاریخ چند هزار ساله‌اش، همواره گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. این جاذبه‌ها، به قدری گوناگون هستند؛ که حتی برای ما ایرانیان نیز، بیشتر آن‌ها ناشناخته‌اند. تصور کنید یک خارجی به ایران آمده است. کدام جاذبه‌های دیدنی را به او پیشنهاد می‌کنید؟ اگر خودتان قصد ایرانگردی داشته باشید، به چه جاهایی باید سر بزنید؟ انتخاب تنها چند مورد از دیدنی‌های ایران دشوار است. با این‌حال، ما در این مطلب به معرفی چند مورد از مشهورترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های ایران می‌پردازیم. پس با خواندن این مطلب، فهرست دیدنی‌های موردعلاقه خود را یادداشت کنید.

 استارتاپ میهمان شو

کتیبه بیستون؛ یادگاری از شکوه

کتیبه بیستون، در استان کرمانشاه قرار دارد. هرچند این استان، دیدنی‌های زیادی دارد؛ اما شاید معروف‌ترین آن‌ها این کتیبه باشد. این کتیبه، در ارتفاع ۸۰ متری پای کوه بر صخره کنده‌کاری شده است. در فهرست جهانی یونسکو، کتیبه داریوش کبیر هفتمین سنگ‌نگاره ثبت شده در جهان است. تاریخ و شکوه شگفت‌آوری، در پس این کتیبه وجود دارد، که گردشگران را انگشت‌ به‌ دهان می‌گذارد.

این مجموعه، در فاصله ۳۵ کیلومتری کرمانشاه قرار گرفته است و اولین متن کشف‌شده ایرانی محسوب می‌شود.

برج میلاد؛ مرتفع و هیجان‌انگیز

حتما شما هم نام برج میلاد را شنیده‌اید. این برج مخابراتی، بلندترین برج ایران است و کاربری‌های متنوعی دارد. این برج، حدود ۴۳۵ متر ارتفاع دارد و رکوردهایی از جمله ششمین برج بلند مخابراتی دنیا و بیستمین بنای مرتفع نامتکی جهان را به نام خود ثبت کرده است.

ظاهر خاص برج و آنتن بلندش، آن را به یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای تهران و ایران تبدیل کرده است. همچنین ارتفاع زیاد برج، باعث شده از بیشتر جاهای شهر قابل رویت باشد. ساخت این برج یازده سال طول کشیده و امروزه، امکانات تفریحی و رفاهی زیادی از جمله کنسرت‌های موسیقی را ارائه می‌دهد.

مجموعه برج میلاد، در میان ۴ بزرگراه اصلی شهر ساخته شده است. از این رو، شما می‌توانید به اجاره روزانه خانه در تهران در هر جایی بپردازید و به راحتی به این برج برسید.

 

حرم امام رضا (ع)؛ قطب مذهبی ایران

بدون شک، مشهد بیشتر از هر چیز، به‌خاطر حرم امام رضا (ع) مشهور است. وجود حرم، نه تنها سالانه زائران زیادی را به خود جذب می‌کند؛ بلکه خارجی‌های زیادی نیز برای بازدید از این بنای باشکوه به مشهد سفر می‌کنند. گنبدهای طلایی، صحن‌های باشکوه و صدای دل‌نواز اذان در حرم، می‌تواند هر کسی را متاثر کند. تجربه زیارت حرم، برای هر فرد با هر مذهبی، می‌تواند تجربه‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد؛ پس پیشنهاد می‌کنیم به هیچ‌وجه این مکان را از دست ندهید.

علاوه بر خود حرم، جاهای دیدنی جذاب دیگری مانند مسجد گوهرشاد، موزه و کتابخانه در آن وجود دارند؛ که با تاریخ و شکوه خود می‌توانند شما را سرگرم کنند. اطراف حرم، هتل‌ها و سوئیت‌های زیادی وجود دارند. پس حتما دقت کنید هنگام اجاره آپارتمان مبله مشهد از سایت میهمان شو، بهترین را رزرو کنید.

استارتاپ میهمان شو

تخت جمشید؛ شکوه و عظمت ایرانیان

باز هم باید به استان فارس و تاریخ چند هزار ساله‌اش، سفر کنیم. تخت جمشید، بدون شک یکی از مشهورترین بناهای ایران و جهان است. این بنا را می‌توان باشکوه‌ترین و باعظمت‌ترین بنای تاریخی ایران دانست؛ که با تاریخ غنی خود، می‌تواند هر گردشگری را جذب خود کند.

این بنا به دستور داریوش بزرگ ساخته شده و با وجود آسیب‌هایی که طی قرن‌ها دیده، همچنان پابرجاست. از دیگر بناهای تاریخی در نزدیکی تخت جمشید، می‌توان به نقش رستم و آرامگاه کوروش کبیر در پاسارگاد اشاره کرد. اگر تاکنون این بناهای باشکوه را ندیده‌اید؛ حتما به آن‌ها سر بزنید.

ماسال؛ تکه‌ای از بهشت

امکان ندارد درباره طبیعت ایران صحبت کنیم و شهرهای شمال را به زبان نیاوریم. ماسال، یکی از شهرهای استان گیلان است و جزو زیباترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. کافیست فقط چند ساعت در جنگل‌های انبوه، کوهستان‌های سرسبز و آبشارهای ماسال سپری کنید؛ تا تمام فشارها جسمی و روانی از بدنتان خارج شود.

شک نکنید که خاطرات مناظر سرسبز ماسال، تا پایان عمر همراه شما خواهند ماند؛ پس پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان آن را از دست ندهید. البته این شهر، جنبه تاریخی هم دارد و محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است.

میدان نقش جهان؛ شاهکاری از غنی‌ترین شهر ایران

حتما شما هم شنیده‌اید که اصفهان، به نصف جهان مشهور است. دلیل این امر، بناهای تاریخی متعدد و فرهنگ غنی این شهر است. به گونه‌ای که می‌توان گوشه‌ای از هر بخش تاریخ ایران را در خیابان‌های این شهر مشاهده کرد. هرچند بناهای دیگر اصفهان شهرت کمتری ندارند؛ اما یکی از مشهورترین بناهای این شهر، میدان نقش جهان است.

شاهکار هنر و معماری این مجموعه، شما را شگفت‌زده خواهد کرد و تماشای رگه‌های تاریخی‌اش، شما را با خود به دوران صفویه می‌برد. مسجد امام، کاخ عالی‌قاپو و مسجد شیخ لطف‌الله، مشهورترین بخش‌های این مجموعه هستند و بی‌شک، هر گوشه دیگر آن نیز، شما را سرگرم خواهد کرد.

اکنون که با این مکان زیبا بیشتر آشنا شدید؛ شاید بد نباشد هنگام اجاره روزانه خانه و اقامتگاه در اصفهان از میهمان شو، این محله را نیز در نظر بگیرید.

استارتاپ میهمان شو

غار علیصدر؛ تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز

این غار در استان همدان قرار دارد و یکی از هیجان‌انگیزترین دیدنی‌های ایران است. غار علیصدر، طولانی‌ترین غار دنیاست و تنها با قایق‌رانی می‌توان به داخل آن رفت. جالب است بدانید این غار، در ابتدا سرپناه انسان‌های اولیه و محل زندگیشان بوده است.

در هنگام گشت و گذار در غار علیصدر، می‌توانید از نقش و نگاره‌های دیوارهای غار، قندیل‌های آهکی و فضای ساکت و شگفت‌انگیز غار لذت ببرید. البته نباید عکس یادگاری گرفتن را فراموش کنید.

رزرو یک ویلا یا اقامتگاه مناسب پیش از مسافرت، می‌تواند سفر راحت‌تری را برای شما رقم بزند. از این رو، شما می‌توانید از خدمات سایت میهمان شو استفاده کنید. در سایت میهمان شو، ویلاها، هتل‌ها و سوئیت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران ثبت شده‌اند. شما می‌توانید با بررسی مشخصات کامل این اقامتگاه‌ها و خواندن نظرات دیگران، بهترین آن‌ها را برای خود رزرو کنید. همچنین می‌توانید از پشتیبانی سایت هنگام اقامت بهره ببرید.

این چند مورد، تنها گوشه‌ای از دیدنی‌های بی‌شمار ایران بودند. شما چه جاذبه‌های گردشگری دیگری می‌شناسید؟ لطفا اطلاعات خود را با ما درمیان بگذارید.

نظرات