شرایط عمل بینی و عمل زیبایی سینه

0

شرایط عمل بینی و عمل زیبایی سینه

در صورتی که از اندازه و یا فرم سینه‌های خود ناراضی هستید، می‌توانید با یک جراح پلاستیک برای تغییر و انجام جراحی سینه مشاوره کنید. اگر فکر می‌کنید سینه‌های شما بیش از حد بزرگ یا کوچک و یا حالت افتادگی دارند و یا اگر به خاطر بیماری خاصی یک یا هر دو سینه‌ی خود را از دست داده اید، می‌توانید با انجام جراحی سینه تمامی این مشکلات را برطرف کنید. وزن بیش از حد سینه می تواند درد گردن، درد پشت، سوزش پوستی، تنگی سینه بند، بی حسی یا ضعف را ایجاد کند.

جراحی سینه به عنوان کاهش mammoplasty شناخته شده است. این روش شامل حذف بیش از حد پوست، بافت چربی و غدد لنفاوی می باشد. اگر که سینه های بزرگی دارید که شمارا آزرده خاطر میکند، ممکن است تصمیم به عمل جراحی کاهش سینه یا عمل جراحی كوچک كردن سينه برای تسکین خود یا سایز سینه مناسب با بدن خود داشته باشید، زیرا جراحی سینه ممکن است به بهبود توانایی شما برای انجام فعالیت های مختلف جسمانی کمک کند.

چه چیزهایی را قبل از جراحی سینه مصرف نکنیم

برای کنترل کردن و جلوگیری از خونریزی در طول عمل جراحی سینه، قبل و بعد از جراحی از کشیدن سیگار، مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی،خودداری کنید و از پزشک جراح خود بپرسید که آیا می توانید در همان روز جراحی به خانه بازگردید یا  نیاز به گذراندن یک شب در بیمارستان دارید.

روش های متفاوت جراحی سینه

لیپوساکشن برای از بین بردن چربی بیش از حد در سینه ها استفاده می شود. جراح معمولا  برش را پایین هر سینه انجام می دهد. اگر سینه های شما بسیار بزرگ باشند، ممکن است به این مسئله که آن را برداشته و در جای بالاتری قرار دهید نیاز باشد، یعنی آنرا به سمت بالا بکشید. زخم های برش روی سینه شما ممکن است در طول زمان از بین بروند، اما هرگز به طور کامل ناپدید نخواهند شد.

 عمل بینی و سینه

عکسهای عمل ماموپلاستی

مراقبت های بعد از جراحی سینه

بعد از اتمام جراحی سینه و در دوران نقاهت بعد از عمل كوچک كردن سينه، سینه های شما با یک پانسمان مارپیچ یا باند پوشیده و ممکن است یک لوله زیر هر بازو قرار داده شود تا هرگونه خون یا مایع اضافی را از بین ببرد.

برای اولین روزها و یا حتی تا هفته اول پس از عمل زيبايی سينه، ممکن است سینه های شما متورم و کبود باشد و جراح یک سینه بند فشرده الاستیک را برای محافظت از سینه به شما توصیه کند و بعد از آن باید فعالیت بدنی خود را محدود کنید.

برای بانوانی که از اندازه و فرم سینه‌های خود راضی نیستند، داشتن اعتماد به نفس در مواقع مختلف و برخورد با دیگران می‌تواند بسیار مشکل باشد. بهبود ظاهر و فرم سینه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در بازیابی اعتماد به نفس خانم ها داشته باشد و موجب شود که آنها احساس خوبی نسبت به بدن خود پیدا کنند. علاوه بر این بازسازی کردن سینه ها، دارای مزایای بسیار ارزشمندی است. امروزه جراحی‌ سینه با متدهای زیادی هم برای زنان و هم مرد ها انجام می‌شود که تاثیرات مثبتی نه تنها بر ظاهر آن‌ها بلکه بر اعتماد به نفسشان دارد.

نحوه بزرگ کردن سینه با جراحی

بزرگ کردن سینه‌ها با پروتز یکی از عمل‌های جراحی سینه و جراحی زیبایی مورد پسند در بین زنان است که طی آن پروتزی از جنس سالین یا سیلیکون در سینه‌ها قرار داده می‌شود. در انجام این عمل گزینه‌های بسیار مختلفی از جمله اندازه و شکل پروتز و الگوی ایجاد برش روی سینه برای انجام جراحی سینه جهت انتخاب نتایج نهایی جراحی وجود دارد که این گزینه‌ها بر اساس شرایط و نیاز هر بیمار انتخاب می‌شوند. در جراحی سینه ، پروتز‌ها از طریق برش‌های بسیار کوچکی درون سینه جای داده می‌شوند و در زیر بافت سینه قرار می‌گیرند.

لیفت سینه

یکی دیگر از انواع عمل سینه، کوچک کردن سینه در بانوان است که در این جراحی بافت اضافه‌ی سینه برداشته می‌شود و قسمت نوک سینه به موقعیت بالاتری کشیده می‌شود تا سینه‌ها ظاهر زیباتر و جوانتری به خود بگیرند.

لیفت سینه‌ها جراحی است که در پی آن شل شدگی و افتادگی سینه‌ها برطرف می‌شود. میزان شل‌شدگی پوست سینه و افتادگی بافت آن در زنان مختلف فرق می‌کند و ممکن است بسیار خفیف، متوسط و یا شدید باشد.

همچنین برای بهبود متقارن بودن سینه ها با تزریق چربی در سینه می‌توان فرم و سایز سینه‌ها را بهبود داد و یا هر گونه نامتقارن بودن یا بدشکلی در سینه را اصلاح کرد. این تکنیک دارای خطرها و محدودیت‌هایی می باشد، اما در صورتی که بیمار شرایط مناسب برای این عمل را داشته باشد، نتایج آن بسیار باعث رضایت و انجام عمل نیز ایمن می باشد و با ليفت سينه بدون جراحی متفاوت می باشد.

جراحی سینه مردان

ژنیکوماستی یا بزرگی بیش از حد سینه‌ها، مشکلی است که ممکن است در هر سنی برای مردان به وجود بیاید. نشانه اصلی این مشکل وجود بافت اضافی در سینه‌ها است که ممکن است دردناک یا حساس باشد که در فیلم عمل كوچک كردن سينه مشخص است.

عمل بینی و سینه

عمل جراحی سینه

چه مواردی باعث بازگشتن سینه جراحی شده به حالت اولیه می شود؟

با تمام این تعاریف شما نمی‌توانید یک بار عمل جراحی سینه را انجام دهید و تا آخر عمر از کوچک بودن سینه‌هایتان مطمئن باشید. اگر در سال‌های آتی و بعد از انجام این عمل، وزنتان افزایش پیدا کند، طبیعی است که بار دیگر، سینه‌هایتان شروع به بزرگ شدن خواهند کرد. همچنین، صاحب فرزند شدن و افزایش سن هم می‌توانند بر اندازه سینه‌ها تاثیر بگذارند یا حتی زمینه را برای دوباره آویزان شدن آنها فراهم کنند.

جراحی كوچک كردن سينه با بيمه

از آنجا که این عمل، جزء جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرد، نمی‌توانید هزینه انجام آن را از محل بیمه‌نامه درمان دریافت کنید. اما اگر بزرگ بودن سینه‌ها، به بدنتان آسیبی رسانده باشد، برای مثال باعث درد‌های شدید گردن شده باشد، می‌توانید درخواست تشکیل کمیسیون پزشکی را مطرح کنید و در صورتی که انجام جراحی سینه ضروری تشخیص داده شود هزینه درمان شما از محل بیمه نامه پرداخت می شود.

جراحی بینی یا رینوپلاستی چیست؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمده که جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ،اما در صورتی که جراحی بینی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند. بنابراین اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجودآورید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی بگیرید.

انواع جراحی بینی

امروزه عمل های زیبایی بینی در دنیا و به خصوص کشور ما به یکی از رایج ترین عمل های زیبایی تبدیل شده است که روش های مختلفی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در کلینیک تخصصی جراحی بینی، عمل بینی به دو روش باز و به روش بسته انجام می شود که هزینه عمل بینی در این دو روش متفاوت است و در ادامه به معرفی بیشتر این دو روش پرداخته ایم:

عمل رینوپلاستی به روش باز
عمل رینوپلاستی به روش بسته

عمل بینی و سینه

عمل بینی

نکات مهمی که باید در خصوص جراحی بینی یا رینوپلاستی بدانید

عمل جراحی بینی با هر دو روش بی هوشی عمومی و موضعی قابل اجرا می باشد که می توانید آن را در فیلم نحوه عمل بینی مشاهده کنید.
بعد از اتمام جراحی بینی از پانسمان چرب برای داخلی بینی استفاده می شود که بعد از ۲ تا ۳ روز خارج می شود.

مراقبت های قبل از عمل بینی

بسیاری از افراد تنها تصور می کنند که باید بعد از عمل و در دوران نقاهت جراحی بینی مراقبت هایی را انجام دهند اما باید بدانید که این مراقبت ها از قبل عمل باید صورت بگیرد تا نتیجه ی مطلوب تری حاصل شود.
دادن آزمایش و گرفتن عکس از بینی از اولین کارهایی است که برای عمل باید انجام دهید.
مشخص کردن فرم بینی که می خواهید و پیدا کردن یک دکتر معتبر و ماهر نیز از دیگر ملزومات می باشد.
بهتر است از دو هفته قبل از عمل هیچ گونه دارویی که حاوی آسپیرین و یا ایبوبروفن باشد مصرف نکنید.
در حدود ۸ ساعت قبل از عمل هیچ چیزی میل ننمایید.
کوتاه کردن موهای داخل بینی، پاک کردن لاک ناخن، آرایش نکردن استفاده نکردن از مواد نیکوتین دار مانند سیگار یا قلیان از دو هفته قبل عمل و… از جمله مواردی است که باید قبل عمل رعایت کنید تا به مشکل برنخورید.
در جلسات مشاوره دکترتان برای عمل شرکت کنید تا نکات ضروری به شما گفته شود.
قبل از انجام عمل زیبایی رینوپلاستی مطئن شوید لباسی پوشیده اید که بعد از عمل مجبور نباشید از سر به تن کنید.

مراقبت های بعد از عمل بینی

جراحی بینی همانند دیگر جراحی های زیبایی نیاز به مراقبت هایی برای بعد از عمل دارد که حتما باید به هریک از آنها توجه کرده تا به نتیجه مطلوبی از عملی که انجام داده اید برسید. هر یک از مراقبت های بعد از جراحی بینی شامل موارد زیر می باشد:
در هر زمانی که احساس ناراحتی داشتید باید با پزشک خود تماس بگیرید
بعد از جراحی بینی نوع رژیم غذاییتان به این صورت خواهد بود که در روز اول از مایعات استفاده کرده و از روز بعد همانند روزهای دیگر به طور معمولی می توانید غذا مصرف کنید.
به مدت ۲ هفته از مصرف خوردنی هایی که که مستلزم حرکت زیاد لبها هستند مانند سیب ، پرهیز نمایید.
فراموش نکنید که حالت سر بعد از جراحی باید بالاتر از بدن قرار گیرد.
بعد از جراحی بینی و برای اینکه چشمها زیاد ورم نکنند به مدت ۴۸ ساعت از کمپرسور سر که حاوی کیسه یخ می باشد استفاده کنید.
به آرامی می توانید داخل بینی را به آرامی تمیز کنید
در طی ۵ روز اول شل شدن چسبها طبیعی می باشد
بین ۷ تا ۱۰ روز بعد از عمل رینوپلاستی گچ برداشته خواهد شد که در این مدت می توانید بدون اینکه گچ خیس شود استحمام کنید.
ورزش های تماسی مانند کشتی، فوتبال، رزمی و غیره به مدت ۳ ماه ممنوع می باشد.
از فعالیت و ورزشه ای سنگین مانند ایروبیک، وزنه برداری و همینطور خم شدن طولانی مدت برای مدت ۳ ماه بعد از جراحی بینی پرهیز کنید.
به دلیل اینکه بعد از انجام جراحی زیبایی رینوپلاستی پوست بینی شما حساس می باشد نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید و یا حداقل از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

سن مناسب برای انجام جراحی بینی

برای انجام جراحی بینی سن مشخصی وجود دارد که باید در آن زمان عمل بینی انجام شود تا افراد دچار مشکلاتی نشوند. دختران از سن ۱۵ سالگی و پسران از سن ۱۷ سالگی به شرط رشد کامل جسمی و فکری و همینطور داشتن انگیزه کافی می توانند اقدام به عمل جراحی کنند.

انجام جراحی بینی برای کدام دسته از افراد مناسب نمی باشد؟

عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی برای اطفال، افراد مسن و کسانیکه بیماری هایی مانند سرطانف بیماری خونی، عیوب انعقادی، عفونت های حاد و همینطور بیماری های روانی و قلبی دارند، ممنوع می باشد.

عوامل موثر در نتیجه رینوپلاستی

کیفیت پوست بینی یکی از فاکتور های اصلی تعیین کننده نتیجه نهایی عمل بینی است. رعایت نکات بعد از Rhinoplasty هم در رسیدن به نتیجه دلخواه بی تاثیر نیست اما به جرات اصلی ترین فاکتور یک جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی تبحر و تجربه ی پزشک جراح است.

یکی از عوامل مهم در موفقیت پس از عمل، تشخیص دقیق است. این موضوع هم از نظر تشخیص علت زیبا نبودن بینی در چهره براساس آنالیز دقیق صورت و هم از نظر تشخیص درست و دقیق مشکلات تنفسی پیش از جراحی حائز اهمیت است تا بیمار داوطلب جراحی پلاستیک بینی از زیبایی طبیعی و رفع مشکل تنفسی و سلامت بینی پس از جراحی اطمینان داشته باشد.

عمل بینی و سینه

عکس عمل بینی

عوارض عمل بینی چیست

هر عمل جراحی می تواند علاوه بر اینکه مزایایی را به همراه داشته باشد، عوارضی هم داشته باشد. جراحی بینی هم یکی از همین جراحی ها است. در ادامه به معرفی برخی از معایب عمل بینی، عوارض و مشکلات جراحی بینی عوارض جراحی بینی پرداخته ایم:

انسداد راه های هوایی
خونریزی بعد از جراحی
سوراخ شدگی سپتوم
عفونت گرافت‌ها و یا بافت‌های بینی
تغییر رنگ پوست بینی

مزایا و عوارضی که جراحی بینی به همراه خواهد داشتمزایا و عوارضی که جراحی بینی به همراه خواهد داشت

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

به دلیل تفاوت هایی که میان بینی های گوشتی و همینطور بینی های استخوانی وجود دارد، نوع عمل آن نیز متفاوت خواهد بود. متخصصینی که قصد انجام جراحی بینی گوشتی را دارند معمولا از انجام این عمل اجتناب می کنند. به دلیل اینکه بینی های گوشتی به دلیل پوست ضخیمی که دارند، جراحی آنها نیز دشوارتر است و از سوی دیگر ممکن است نتیجه ای جالبی از عمل بینی های گوشتی به دست نیاید و بعد از مدتی نیز فرم بینی به حال اولیه خود بازگردد.

پزشکان بر این باور هستند که افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، به دلیل پوست ضخیم و چربی که دارند دارای استخوان و غضروف کمتری بوده و اگر از غضروف زیر پوست میزان زیادی برداشت شود، پوست ممکن است دچار اسکار و ناهمواری هایی شود که خوشایند نیستند و از سوی دیگر نتیجه عمل نیز با چیزی که بیمار مد نظر داشته است خیلی متفاوت است و تغییر زیادی ممکن است در چهره رخ ندهد. از سوی دیگر بینی های استخوانی به دلیل داشتن پوستی نازک تر و استخوان غضروف بیشتر خیلی بهتر هستند و در جراحی بینی استخوانی پزشک می تواند مانور زیادی روی این قسمت ها داده و می تواند بینی را به فرمی که دوست دارد، درآورد.

هزینه و قیمت جراحی زیبایی بینی

هزینه جراحی بینی سوال بسیاری از مراجعه کنندگان به مطب و مراکز درمانی است که برای پاسخ دادن به آن می بایست عوامل مختلفی در نظر گرفته شده و بیشتر مورد بررسی و واکاوی قرار گیرند. برخی از افراد به دلیل عدم انجام تحقیقات لازم و کافی تنها به دنبال شرایطی هستند که هزینه کمتری برای انجام این جراحی پرداخت کنند غافل از این که بی احتیاطی در انتخاب یک جراح با تجربه و متخصص ،هزینه های دیگری همچون جراحی ترمیمی را برای آن ها رقم خواهد زد.

بهتر است بدانید که قیمت عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی در انواع بینی ها متفاوت می باشد. برای مثال هریک از قیمت جراحی بینی با لیزر، هزینه در جراحی بینی بزرگ، هزینه جراحی بینی استخوانی و همینطور بینی های گوشتی و هزینه عمل انحراف بینی نیز باهم متفاوت هستند.

سخن پایانی

اگر قصد انجام عمل بینی ارزان یا نیاز به بهترين جراح زيبايی سينه در تهران را دارید و به دنبال کلینیک جراحی زیبایی در تهران می باشید، با مراجعه به وب سایت www.clinicsurgery.ir می توانید بهترین کلینیک عمل زیبایی بینی در تهران آشنا و بهترین متخصص جراح بینی را پیدا کرده و با بهترین قیمت های جراحی زیبایی بینی در کلینیک جراحی بینی به نتیجه مطلوب و دلخواهی که مد نظر دارید برسانید.

نظرات