تاریخچه گل و گیاه

0

تاریخچه گل و گیاه

گیاهان آپارتمانی

در طول تاريخ استفاده از گیاهان و گل‌ها، مسير تكاملي بسيار وسيع و گسترده‌ای داشته است و انسان‌ها با استفاده از روش‌های گوناگون سعي کرده‌اند گياهان و گل‌ها را به‌منظور زیبایی محیطی و یا برای استفاده های غذایی خود پرورش دهند. انسان به‌مرور زمان گياهان و گل‌ها را شناسايي، پرورش و خانگي نموده و آن‌ها را براي استفاده‌های اقتصادي درگروه‌های گياهان زراعي و باغي و تزیینی طبقه‌بندی كرده است. استفاده از گل تزئینی و گل و گیاه آپارتمانی در محيط اطراف زندگي بشر و حتي در محل کار خود براي رسيدن به آرامش روحي امری است که با توجه به ذات موجودیت بشر امری ستایش شده در فرهنگ و علوم نوین روانشناسی است. بر اساس تحقیقات انجام شده، برخی از گیاهان آپارتمانی قابلیت تصفیه کنندگی هوا و مقابله با آلودگی ها را دارند و به اصطلاح جاذب آلودگی هستند. طی مطالعاتی که ناسا به طور گسترده پیرامون این موضوع انجام داده و درنتیجه یکی از این تحقیقات که به سرپرستی دکتر ولورتون  (Dr.Bill.Wolverton)  انجام گرفته، حدود ۵۰ گیاه شناسایی شده اند که قابلیت تصفیه کنندگی و از بین بردن آلودگی ها را دارند. بعضی از این گیاهان شامل و پوتوس، نخل ققنوس، گل چمچه‌ای، فیلودندرون، گیاه عنکبوتی(گندمی)، گل داودی، فیکوس، سرخس برگ شمشیری، نخل هندی یا آرکا، درخت آناناس، دراسینا درمنسیس، فیکوس بنجامین، گیاه ماری یا سانسوریا، پاپیتال، آلوئه‌ورا، آنتوريوم، نخل راپیس، آگلونما و غیره میباشند.

 گیاهان آپارتمانی

خوشبختانه در سال‌های اخیر در جامعه ایران فرهنگ خرید گل و نگهداری انواع گل‌های تزئینی، گل‌های آپارتمانی و گل‌های تصفیه هوا رشد کرده است و همچنین هدیه‌های تجزیه‌ناپذیر و مضر برای محیط‌زیست جای خود را به هدیه گل داده‌اند. همچنین گل‌های طبیعی روزبه‌روز فضای خانه‌ها را بیشتر پرکرده و جای گل‌های مصنوعی و پلاستیکی که به‌دوراز خاصیت و مضر برای محیط‌زیست هستند با جلوه مصنوعی خود سبب آسیب غیرمستقیم به روح و روان انسان می‌شوند را گرفته‌اند. از جنبه‌های مختلفی می‌توان عملکرد و تأثیر گل و گیاهان در بهبود زندگی هر فرد را مورد ارزیابی قرارداد. این امر به شکل ویژه‌ای در درمان افسردگی و بسیاری از بیماری‌های روحی روانی مشخص و مبرهن است. ولی یکی از نکات مهم در خصوص رشد روحی و روانی، رشد فردی و رشد اجتماعی یک انسان تأثیر گرفتن از محیط پیرامون در همه سنین و به طور ویژه در دوران کودکی است.  تعامل و ارتباط با گل ها و در مراحل بالاتر مراقبت از یک گل و گیاه آپارتمانی یا گلدان گل و … اثرات مختلفی در یادگیری، مسئولیت‌پذیری، همدلی، افزایش قدرت تعامل اجتماعی، افزایش اعتماد به ‌نفس، بالا رفتن تمرکز در کودک، افزایش شادابی کودک نقش به سزایی دارد. این امر به‌ ویژه درباره گل‌های طبیعی و گل‌های آپارتمانی در فضای شهری بسیار توصیه می‌شود. کودکانی که بیشتر در مواجه با گل و گیاه هستند نسبت به هم ‌سن ‌و سالان خود از سلامت روانی بالاتری برخوردارند. این امر می‌تواند در یک جامعه با محیط ‌زیست درخطر و یا حساس برای فرهنگ‌ سازی نسل بعدی بسیار مثمر ثمر باشد. از این‌ رو است که در تمامی کشورها به خاطر افزایش سرمایه‌های طبیعی در مدارس واحدها و کلاس‌های آموزشی باغبانی و یا پرورش گل و گیاه برگزار می‌شود و احترام گذاشتن به طبیعت از سنین کم و در کودکان فرهنگ‌سازی می‌شود. این امر نه‌ تنها اثرات بسیار بالایی در اقتصاد یک کشور دارد بلکه سطح آرامش و سلامت روانی یک جامعه را نیز افزایش می‌دهد. در ضمن وقت گذاشتن با گل‌های آپارتمانی در یک جامعه شهری با فضای سرد و پرتنش و دور شدن خانواده برای ساعاتی از فضای مجازی به واسطه رسیدگی به گل و گیاهان آپارتمانی و یا رسیدگی با خانواده به یک باغچه، تراس در فضای خانه های ویلایی و سنتی  بسیار حیاتی و لازم است. یکی از بهترین راه ها برای خرید گل آپارتمانی در شهر های پر ترافیک و پر جمعیت، سفارش آنلاین گل است که با همه‌گیر شدن فضای مجازی و فعالیت گلفروشی های آنلاین، خرید گل ساده‌تر، سریع‌تر و با آلودگی زیست ‌محیطی کمتری همراه شده است (تردد و ترافیک کمتر). گل‌فروشی تی تی گیفت جز قدیمی‌ترین و متنوع‌ترین گل‌فروشی‌های آنلاین در ایران است که برای بسیاری از شهرهای ایران سفارش گل و ارسال گل را انجام می‌دهد، ازجمله شهرهایی مانند تهران، اصفهان، مشهد و شیراز قم و تمامی مراکز استان‌ها. شما می توانید انواع گل های طبیعی و تزئینی مانند گل رز، گل لیلیوم، گل ارکیده، گلدان گل سانسوریا، فیکوس بنجامین، گلدان کاج تزیینی، گلدان بنجامین ابلق، گلدان گل دراسنا، درختچه شفلرا و… را به صورت انلاین سفارش دهید و اتاق کودکان و عزیزانتان را زیبا تر کنید و روح طبیعت را در آن جاری سازید. همچنین می توانید با سفارش آنلاین گل آپارتمانی، این گل های زیبا را در گلخانه خود و یا در منزل خود استفاده کنید و به عنوان یک هدیه متفاوت به عزیزان خود و یا فرزندان خود هدیه دهید و بدین شکل سرپرستی و مواظبت از یک گل یا چند

گیاهان آپارتمانی

گل را به کودک خود واگذارکنید تا حس مسولیت پذیری و مراقبت و مالکیت در کودک شما به بهترین شکل رشد کند.

تهویه هوای محل زندگی و کار و استشمام رایحه خوش ازجمله عواملی است که نه‌تنها باعث بهبود عملکرد انتقال اکسیژن بهارگان‌های مختلف بدن می‌شود، بلکه بر بازده کاری افراد و افزایش تمرکز آن‌ها هنگام انجام کار و تقویت روحیه کمک می‌کند. بر اساس نتایج تحقیقات انجام‌شده، بیش از ۱۸۰ ماده شیمیایی در هوای خانه شناسایی‌شده که حدود ۵۰ گونه گیاه آپارتمانی در حذف این سموم مؤثر شناخته ‌شده‌اند. گیاهان آپارتمانی از طریق فتوسنتز، اکسیژن بیشتری وارد فضای خانه می‌کنند و با جذب گازهای سمی هوای خانه را از هرگونه آلودگی پاک می‌کنند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ‌برگ، ریشه، خاک و میکرو ارگانیسم‌های موجود در خاک علاوه بر شرکت در فتوسنتز، نقش بسزایی در حذف آلودگی‌ها و سموم دارد. بررسی‌ها نشان داده‌اند که علائمی مانند سردرد، استرس، خواب‌آلودگی و سرماخوردگی در صورت وجود گل و گیاه در خانه

گیاهان آپارتمانی

کاهش پیدا می‌کند.

عملکرد گیاهان در کاهش آلودگی هوا چگونه است؟

گیاهان از مفید ترین و بی ضرر ترین راه های از بین بردن آلودگی ها هستند. جذب آلودگی ها و سموم توسط گیاهان به روش های مختلفی انجام می پذیرد:
۱- گیاهان می توانند سموم را از طریق ریشه های خود جذب کنند و با تبدیل آن ها به مواد مغذی رشد بیشتر و بهتری داشته باشند.
۲- گیاهان می توانند سموم را از طریق برگ ها از محیط جذب کرده و به ریشه ها انتقال دهند. پس از مدتی سموم در ریشه ها تبدیل به مواد مغذی می شود که به رشد گیاه کمک خواهد کرد.
۳- گیاهان می توانند کربن دی اکسید محیط را از طریق برگ ها جذب کرده و پس از انجام فتوسنتز، به محیط اکسیژن بدهند.
خرید گلدان گل و گیاهان آپارتمانی با خاصیت تصفیه کنندگی هوا، ضمن زیبایی و نشاطی که به فضای خانه یا محل کار شما میدهند موجب پاکسازی و بهبود هوای محیط نیز می شوند.

نظرات