بازیگر نقش آقا نیکی کیست؟+ بیوگرافی و ماجرای فوت امیر نیکیار (آقا نیکی)

0

بازیگر نقش آقا نیکی کیست؟+ بیوگرافی و ماجرای فوت امیر نیکیار بازیگر نقش آقا نیکی به همراه سوابق هنری و همسر و فرزندانش و عکس ها و مراسم تشییع و زندگی شخصی و هنری امیر نیکیار بازیگر نقش آقای نیکی با کیف کوچک را در مجله حرف تازه ببینید

بازیگر نقش آقا نیکی کیست؟+ بیوگرافی و ماجرای فوت امیر نیکیار (آقا نیکی)

بازیگر نقش آقا نیکی کیست؟

امیر نیکیار متولد ۱۷ شهریور سال ۱۳۳۱ در محله ای در جنوب تهران از بازیگران قدیمی تلویزیون است که با بازی در نقش آقا نیکی به شهرت رسید

بیوگرافی امیر نیکیار بازیگر نقش آقا نیکی

امیر نیکیار در محله جنوب تهران در حوالی خیابان ۱۷ شهریور در سال ۱۳۳۱ به دنیا آمده و جوانی و نوجوانی را در میدان خراسان تهران گذراند. نمایش و اجرای تئاتر را از اعیاد شعبانیه و مراسم جشن های مذهبی شروع کرد.

آقا نیکی درگذشت

سوابق هنری

نیکیار از بنیان گذاران طنز نمایشی بعد از انقلاب است و او را پایه گذار نمایش های طنز می نامند. او بیش از ۵ دهه سابقه فعالیت در عرصه بازیگری در سینما و تئاتر و تلویزیون را دارد و از پیشکسوتان با ارزش کشورمان می باشد.

امیر نیکیار از بازیگران جنگ‌های طنز و نمایش‌های دهه بعد از انقلاب بود که به آقا نیکی معروف شد.

نیکیار چند دهه فعالیت در حوزه طنزهای نمایشی دارد و در دهه ۷۰ با بازی در نقش آقانیکی در تلویزیون به شهرت رسید

امیر نیکیار که با یک کیف کوچک با بازی در نمایش ها و برنامه های طنز تلویزیونی معروف شد. عمو نیکی ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر بیماری سرطان روده درگذشت.

عماد نیکیار فرزند امیر نیکیار با اشاره به درگذشت پدرش گفت: صبح ۱۶ مرداد پدرم بر اثر ایست قلبی در بیمارستان درگذشت.

وی با اشاره به وضعیت جسمانی پدرش عنوان کرد: پدرم درگیر سرطان روده بزرگ بود و مدتی هم بود که شیمی درمانی می‌کرد تا اینکه دو روز پیش یک باره حالش بد شد و در بیمارستان بستری شد و امروز صبح بر اثر ایست قلبی در بیمارستان عرفان درگذشت.

بازیگر نقش آقا نیکی کیست؟+ بیوگرافی و ماجرای فوت امیر نیکیار (آقا نیکی)

کیف آقا نیکی

محمد اشعری، روزنامه نگار مطلبی به مناسبت فوت امیر نیکیار که با ایفای نقش نیکی در برنامه‌های طنز تلویزیون شناخته می‌شد منتشر کرده است.

«کیف آقانیکی، کیف خطاط‌ هاست. آن زمان داوود حیدری علاوه بر بازی در آیتم‌ها،‌ کار نگارش تیتراژ را برعهده داشت. یک بار کیف را کنار میزش دیدم. از او خواستم کیف را برای اجرا به من بدهد. آن را داخل استودیو بردم و بعد از ضبط همه خوششان آمد و کیف برای من شد و هنوز هم آن را دارم.»

«آقا نیکی بهلول زمانه خودش بود. حرف‌هایی که در آن زمان نمی‌توانستیم از زبان یک فرد عادی بزنیم را از زبان نیکی می‌زدیم. اما حرکات دست، مثل نوع دست دادن را خودم اضافه کردم. صدایی که برای آقا نیکی در نظر گرفتم صدایی از ته گلو بود و دستم را هم در هوا تکان می‌دادم، فی‌البداهه شد.»

نظرات