بیوگرافی مهری جعفری و همسرش از کوهنوردی تا نویسندگی + زندگی و ماجرای فوت

0

با بیوگرافی «مهری جعفری» کوهنورد ، ، صخره نورد ، وکیل و نویسنده متولد روستایی در مشکین شهر ، عکس ها و تصاویر شخصی و خانوادگی مهری جعفری کوهنورد ایرانی تبار و همسرش ، زندگینامه مهری جعفری و همسرش به همراه سوابق و زمینه فعالیت از شاعری تا وکالت و کوهنوردی و فعال حقوق زنان و ماجرای فوت بر اثر سقوط در کوهنوردی در بیوگرافی و زندگینامه کامل به همراه همسر و فرزندانش و پیج اینستاگرام مهری جعفری کوهنورد در مجله حرف تازه دریافت کنید.

بیوگرافی مهری جعفری و همسرش از کوهنوردی تا نویسندگی + زندگی و ماجرای فوت

بیوگرافی مهری جعفری

مهری جعفری (mehri jafari) کوهنورد ، وکیل پایه یک دادگستری، نویسنده در سال …. در روستایی در مشکین شهر متولد شد. او شاعر و وکیل پایه یک دادگستری، کوهنورد ، و به طور خاص با تمرکز بر حقوق زنان و کودکان کار کرده است. او ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر سقوط از قله پوبدا قرقیزستان فوت کرد. او در لندن اقامت داشت.

ماجرای فوت و مرگ مهری جعفری بر اثر سقوط از قله

تحصیلات

مهری جعفری دوره کارشناسی حقوق خود را از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد را در رشته حقوق تجارت بین‌الملل را از دانشگاه UWL لندن دریافت کرده و در حال حاضر برای اخذ پروانه وکالت خود در انگلستان مشغول گذراندن دوره‌های حقوقی آن کشور در دانشگاه وست‌ مینستر لندن است.

وی به عنوان یک حقوقدان و کنشگر اجتماعی توانسته است با نوشتن مقاله‌های متعدد، اجرای پروژه‌های حقوقی، تحقیقی و آموزشی و شرکت در کنفرانس‌ها و انجام مصاحبه‌های مختلف تلاش مستمری را در زمینه دفاع از حقوق زنان، کودکان به نمایش بگذارد.

 

بیوگرافی مهری جعفری و همسرش از کوهنوردی تا نویسندگی + زندگی و ماجرای فوت

سوابق از فعال حقوق زنان تا نویسندگی و شعر

ایشان به غیر از فعالیت در حوزه زنان و وکالت در زمینه ادبیات و شعر نیز فعالیت دارد و مجموعهٔ شعر بی هیچ ترسی از جاذبهٔ زمین (۱۳۸۵) و مجموعهٔ در دست انتشار می‌خواهم سازم را کوک کنم، به چاپ رسانده است.
همچنین از وی کتابی نیز در زمینه حقوق ورزشی به نام قانون در کوهستان در سال ۲۰۰۸ توسط نشر مشگی منتشر شده است.

مهری جعفری

مهری جعفری کوهنورد کیست

جعفری در کنار همه فعالیت های ذکر شده یک کوهنورد حرفه ای است. او در سال ۱۳۸۷ به طور همزمان اقدام به صعود دو قله ۷ هزار متری در قزاقستان کرده و اولین زن ایرانی است که توانسته است قله خان تنگری را به ارتفاع ۷۰۱۰ متری صعود کند.

او دبیر نشریه الکترونیکی انجمن معلولین ایرانی مقیم بریتانیا و از داوران جایزه شعر زنان ایران (خورشید) بوده است.

مهری جعفری کوهنورد

او درباره شروع کوهنوردی گفته: “اوایل سال ۷۵ دانشجوی ۱۸ ساله ای بودم که فعالیت ام را در این رشته آغاز کردم. از همان ابتدا هدفی که در این ورزش مرا به خود جلب کرد، در سطح قهرمانی و کارهای فنی و تکنیکی بود؛ در نتیجه تمام سعی من رسیدن به آن سطح بود.

من با باشگاهی همکاری می کردم که در آن زن های توانمندی حضور داشتند و گاه سرپرستی برنامه های فنی و بزرگ را هم به عهده می گرفتند. اینها همه در روحیه ی من اثر داشت و باعث شد در مقابل اتکا به مردها که مخرب ترین اقدام جامعه ی مردسالار علیه زن هاست، بایستم.

مهری جعفری کوهنورد کیست

ماجرای فوت مهری جعفری کوهنورد و نویسنده سرشناس ایران

مهری جعفری، کوهنورد ایرانی و نویسنده کتاب های«سازم را کوک می‌کنم» و «بی‌ هیچ ترس از جاذبه زمین» که قصد صعود به قله ۷۴۳۹ متری پوبدا را داشت، و از چهار روز پیش مفقود شده‌ بود، بر اثر سقوط در پوبدا جان خود را از دست داده است.

اینستاگرام مهری جعفری

اینستاگرام مهری جعفری کوهنورد

صفحه رسمی و شخصی این چهره با نشانی داخل عکس در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فالورهای اندکی فعال است .

نظرات