برگزاری همایش میکاپ زنان بی حجاب در دانشگاه تهران صحت دارد؟ ماجرا چیست

0

ماجرای برگزاری همایش میکاپ زنان بی حجاب در دانشگاه تهران صحت دارد؟

خبری مبنی بر همایش آموزش میکاپ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران رسانه ای شد و حضور زنان بی حجاب در دانشگاه تهران برای آموزش میکاپ خبرساز شد

برگزاری همایش میکاپ زنان بی حجاب در دانشگاه تهران صحت دارد؟ ماجرا چیست

به گزارش حرف تازه از برخط نیوز و سلام نو، برگزاری همایش عجیب اموزش میکاپ صورت زنان با حضور دختران بد حجاب سوژه رسانه ها شد.

در پی برگزاری همایش آموزش آرایش صورت در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، بسیج دانشجویی این دانشکده از رئیس دانشگاه تهران خواسته است رئیس این دانشکده را به خاطر برگزاری این مراسم برکنار کند.

بسیج دانشجویی در نامه خود گفته است که “حیثیت و جایگاه علمی دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران با برگزاری یک همآیش اموزش میکاپ و آرایش در دو روز پیاپی و به ادعای ریاست دانشکده، بدون اطلاع ایشان از چیستی برنامه همآیش آموزش میکاپ، به بازیچه گرفته شده است.”

در سال های اخیر برگزاری نمایشگاه های لباس به خصوص از نوع اسلامی در جمهوری اسلامی بدون سابقه نبوده و فروش لوازم آرایش زنانه در فروشگاه های تا کنون ممنوعیتی نداشته است.

پاسخ رئیس دانشگاه به انتقاد دانشجویان و اساتید

رئیس دانشگاه تهران به انتقادات و اعتراضات به برگزاری همایشی نامتعارف در این دانشگاه پاسخ داد.

طی چند روز گذشته برگزاری همایش تخصصی رنگ، کراتین، کوتاهی و میکاپ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اعتراضاتی را از سوی دانشجویان و اساتید این دانشگاه در پی داشت.

محمود نیلی آبادی، رئیس دانشگاه تهران به این انتقادات پاسخ داد و از تشکیل کمیته ای برای بررسی این موضوع در دانشگاه تهران خبر داد. او البته گفته است شرکت برگزار کننده بر خلاف قرارداد خود با دانشگاه عمل کرده است و معاون حقوقی علت این مسئله را بررسی می کند.

رئیس دانشگاه تهران گفته “به طور کلی برای برگزاری مراسماتی که در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، نظارت‌هایی انجام می‌شود و در این زمینه دستورالعملی نیز در دانشگاه تهران وجود دارد، اما چرایی رخداد همایش اخیر بررسی خواهد شد.”

عذرخواهی از اساتید و دانشجویان

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به همایش دانشکده علوم اجتماعی تاکید کرده است: یک شرکتی که دارای مجوز فعالیت از وزارت کشور بود تقاضای استفاده از یکی از سالنهای دانشکده را برای ارائه آموزش ام بی ای بورس نمود که این قرار داد به شکل این نوع آموزش بسته شد. اما این شرکت بر خلاف قرارداد خود در دانشگاه اقدام نموده است.

وی ضمن عذرخواهی بابت اتفاقی که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران افتاده گفته است: این مایه تاسف است، چرا که حرمت دانشگاه خدشه دار شده است و این موضوع را حتما از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد که چگونه قراردادی با دانشگاه بسته می شود اما خلاف آن را انجام می دهند.

منابع: برخط نیوز – سلام نو – تسنیم

نظرات