بیوگرافی علیرضا عزیزی پیشکسوت فوتبال و همسرش+ عکسها و سوابق، ماجرای فوت

0

با بیوگرافی «علیرضا عزیزی» (Alireza Azizi) متولد ۱۳۲۷ اهل آبادان بازیکن سابق پرسپولیس ، عکس های جوانی شخصی و ورزشی علیرضا عزیزی فوتبالیست پیشکسوت و همسرش ، زندگینامه علیرضا عزیزی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ، فرزندان علیرضا عزیزی فوتبالیست سابق ایرانی، زندگی شخصی و ورزشی و سوابق و آمار باشگاهی و گلزنی با ما در حرف تازه همراه باشید .

بیوگرافی علیرضا عزیزی پیشکسوت فوتبال و همسرش+ عکسها و سوابق، ماجرای فوت

 

بیوگرافی علیرضا عزیزی پیشکسوت فوتبال

در این پُست بیوگرافی و عکس های مرحوم علیرضا عزیزی را با شما به اشتراک گذاشته ایم که در ادامه با سوابق ورزشی و شخصی و خانواده و ماجرای فوت و درگذشت و مراسم تشییع وی با ما در مجله اینترنتی حرف تازه همراه باشید

علیرضا عزیزی (Alireza Azizi) زاده (۲۴ دیماه ۱۳۲۷ در احمدآباد آبادان -درگذشته ۱۶ مرداد ۱۴۰۰) ، بازیکن سابق فوتبال ایرانی بود که سال ها برای تیم های شاهین و پرسپولیس و هما توپ زد. او مهاجم سابق تیم پرسپولیس تهران و تیم ملی فوتبال ایران معروف به غزال تیزپای فوتبال ایران در سالهای دور بود.

سوابق ورزشی و عکس های جوانی علیرضا عزیزی

سوابق ورزشی و اطلاعات باشگاهی

علیرضا عزیزی یکی از بهترین و مستعد ترین فوتبالیستهای دهه ۵۰ فوتبال ایران است که هرگز آنطور که باید در فوتبال ایران شناخته نشد تکنیک ناب خوزستانی اش بهمراه هوش سرشار , او را به گرانترین فوتبالیست ایران در سالهای ۵۵ – ۱۳۵۳ تبدیل نمود که تقریبا همه باشگاهها خواهان حضورش در تیم خود بودند یک مروارید در دریای فوتبال آماتور ایران

مرحوم عزیزی در باشگاه‌های هما، پرسپولیس و بانک ملی سابقه عضویت و همچنین ۱۰ بازی ملی در کارنامه داشت. عزیزی در ١۶ مرداد ١۴٠٠ پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

بیوگرافی علیرضا عزیزی و همسرش+ زندگی شخصی و فوتبالی، ماجرای فوت

خانواده و زندگی شخصی

عزیزی در خانواده ای ۵ نفره با سه فرزند پسر بدنیا می آید عزیزی فرزند دوم خانواده است و  از ۱۲ سالگی در تمرینات تاج آبادان شرکت کرد و سپس وارد تیم شاهین آبادان شد.

مرحوم عزیزی با بزرگان فوتبال چون حسین بهاریان – فریدون لقمان – حسن پور یوسف و …. نسلی طلایی را برای جم و فوتبال آبادان تشکیل داد که نزدیک به یک دهه از بهترینهای آبادان بودند.

علت فوت و درگذشت علیرضا عزیزی

سپس سال ۱۳۴۸ عزیزی در کرمان بهمراه جم در مسابقات قهرمانی جوانان ایران شرکت میکند و با شایستگی بسیار قهرمانی ایران را بدست می اورد این قهرمانی اولین عنوان ارزشمند علیرضا عزیزی در سطح ایران است

او در سال ۱۳۴۹ عضو تیم گارد شد و سه فصل در مسابقات جام باشگاهها به میدان رفت تا آنکه هما شکل گرفت و سپس در سال ۵۲ با شکل گیری جام تخت جمشید به تیم هما میپیوندد و شکل میگیرد و عنوان سومی را کسب میکند.

علیرضا عزیزی بازیکن سابق پرسپولیس

علت فوت و درگذشت علیرضا عزیزی

علیرضا عزیزی که از مدتی پیش با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد در نهایت صبح ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در تهران درگذشت. او که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های پرسپولیس، هما و بانک ملی را در کارنامه دارد، ۱۰ بار هم برای تیم ملی ایران به میدان رفته بود.

عزیزی که در سال ۱۳۲۸ به دنیا آمد، فوتبالش را در تیم شاهین آبادان آغاز کرد و در ادامه راهی هما شد و فوتبال حرفه‌ای خود را ادامه داد. او از تکنیکی‌ترین چهره‌های خوشنام فوتبال ایران و پرورش یافته در مکتب پرویز دهداری بود.

نظرات