علت درگذشت ناگهانی محمد میرشکاک فرزند یوسف میرشکاک شاعر چیست؟ ماجرا و تصاویر

0

یوسفعلی میرشکاک، شاعر پیشکسوت، به سوگ فرزندش (محمد) نشست. محمد میرشکاک فرزند یوسفعلی میرشکاک ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر جراحات به جا مانده از سوختگی در بیمارستان جان باخت. به همین مناسبت بیوگرافی محمد میرشکاک فرزند یوسفعلی میرشکاک ، عکس ها و سوابق و شغل محمد میرشکاک و تصاویر شخصی علت دقیق درگذشت و فوت ناگهانی محمد میرشکاک پسر یوسفعلی میرشکاک شاعر و نویسنده و پیج اینستاگرامش را در این صفحه از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی محمد میرشکاک فرزند یوسف میرشکاک شاعر و همسرش +علت فوت، شغل و اینستاگرام

بیوگرافی محمد میرشکاک

محمد میرشکاک متولد ۱۳۷۶ مترجم و پژوهشگر متون مدرن اولیه و محقق فلسفه سیاسی اهل ایران می باشد. او فرزند یوسفعلی میرشکاک از شاعران و پژوهشگران و نویسندگان است که در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر جراحات سوختگی در بیمارستان دارفانی را وداع گفت. «محمّد» پدرش «یوسفعلی میرشکاک» را با لفظ «ابَتا» صدا می‌زد.

زمینه فعالیت

محمد میرشکاک مترجم کتاب های فلسفی و دانش آموخته رشته فلسفه بود که در زمینه ترجمه فعالیت میکرد. از آثار برجسته او می توان به ترجمه کتاب رساله ای درباره رواداری با موضوع: فلسفه و سیاسی نوشته جان لاک اشاره کرد. محمد همچنین نوازنده تنبور بود و بطور حرفه ای این ساز را می نواخت.

علت فوت و درگذشت محمد میرشکاک فرزند یوسف میرشکاک شاعر

علت فوت و درگذشت محمد میرشکاک فرزند یوسفعلی میرشکاک

🔹روز گذشته پسر یوسفعلی میرشکاک بر اثر جراحات به‌جامانده از سوختگی در بیمارستان جان باخت.

محمد، فرزند کوچک یوسفعلی میرشکاک که متولد سال ۱۳۷۶ (۲۴ ساله) بود، وارد خانه می‌شود، گاز نشتی داشته، او متوجه نشده و خانه منفجر می‌شود.

محمدحسین جعفریان، شاعر و نویسنده، ضمن همدردی با میرشکاک نوشت:

شاعر پرآوازه این دیار، استاد یوسفعلی میرشکاک به عزای پسر نشست. خدایا به این مرد صبر بده. طاقت تا کجاست مگر؟

بلبلی خون دلی خورد و گلی حاصل کرد

باد غیرت به صدش خار پریشان دل کرد

طوطی‌ای را به خیال شکری دل خوش بود

ناگهش سیل فنا نقش امل باطل کرد

قرة‌العین من آن میوه دل یادش باد

که چه آسان بشد و کار مرا مشکل کرد

ساربان بار من افتاد خدا را مددی

که امید کرمم همره این محمل کرد

آه و فریاد که از چشم حسود مه چرخ

در لحد ماه کمان‌ابروی من منزل کرد

زدی شاه رخ و فوت شد امکان حافظ

چه کنم بازی ایام مرا غافل کرد

محمد میرشکاک فرزند یوسف میرشکاک شاعر

پیام های تسلیت شاعران و چهره های ادبی

همچنین امین اکبری در صفحه خود با بیان خاطره‌ای از فرزند این شاعر نوشت: امروز روز سختی بود البته دیروز سخت‌تر بود. زمانی که فهمیدم برای محمد میرشکاک فرزند استاد میرشکاک سانحه‌ای رخ داده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌ است و امید چندانی به ماندنش نیست.

محمّد عزیز که در این چند ماه اخیر صمیمی‌تر شده بودیم و اصلاً خیال نمی‌کردم که چنین شود ولی خب حادثه است و غریب نیست که مرگ از پی حادثه سر نرسد و نشود آنچه که نباید…

حالا محمّد در بین ما نیست داغ سنگینی بر دلِ خانواده عزیزش نشسته است، داغ جوان داغ کمی نیست آن هم چنین جوانی سرشار از هوش و استعداد (به صفحه‌اش سر بزنید تا متوجه شوید از چه می‌گویم) خدا به ایشان شکیبایی عنایت کند.

حالا که این یادداشت را می‌نویسم خاطره‌هایی از محمّد و ابامحمّد (استاد میرشکاک) در ذهنم زنده می‌شود.

یادم می‌آید چند وقتِ پیش که مادر استاد میرشکاک به رحمت خدا رفت با محمد که تماس گرفتم تا جویای احوال بشوم، شوش بود و می‌گفت که به بابا سر بزنید. نگذارید تنها باشد بابا گریه نمی‌کنه تو خودش می‌ریزه و حالا نیست که ببیند ابامحمّد امروز هم در جمع گریه نکرد به هر بهانه می‌رفت بیرون.

استاد میرشکاک آخرش گفت من هم برای محمد عزاداری‌هام رو کردم و می‌کنم….

تسلیت رهبر معظم به یوسفعلی میرشکاک برای درگذشت محمد میرشکاک

🔹رهبری معظم در پیامی به یوسفعلی میرشکاک، شاعر و نویسنده، درپی درگذشت پسرش نوشت: جناب آقای یوسفعلی میرشکاک؛ مصیبت درگذشت فرزند عزیزتان را به جنابعالی و همسر گرامی‌تان و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند می‌خواهم آرامش و صبر بر دل‌های شما نازل فرماید و با اجر جزیل شما را تسلّا بخشد و رحمت خود را شامل حال آن جوان عزیز فرماید.

علت درگذشت ناگهانی فرزند یوسف میرشکاک شاعر

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، در پی درگذشت فرزند یوسفعلی میرشکاک با انتشار پیامی، درگذشت تنها فرزند او را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

«کل نفس ذائقه الموت

بلبلی خون دلی خورد و گلی حاصل کرد

باد غیرت به صدش خار پریشان‌دل کرد

جناب استاد، آقا یوسفعلی میرشکاک مصیبت وارده را به شما و خانواده محترم‌تان تسلیت می‌گویم. صبر بر داغ فرزند جوان‌، حماسه‌ای است که سرودن آن جز با نگاه بر آینه‌ کربلا میسر نمی‌شود. از درگاه خداوند متعال برای شما صبر و برای روح ایشان طلب مغفرت و علو درجات را مسألت می‌کنم.»

صفحه اینستاگرام محمد میرشکاک

صفحه رسمی این چهره با نشانی نام لاتین وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. هم اکنون شما میتوانید تصاویر و عکس های شخصی و فعالیت های او بیشتر آشنا شوید.

اینستاگرام محمد میرشکاک

یوسفعلی میرشکاک کیست

یوسفعلی میرشکاک از شاعران و نویسندگان برجسته کشور است. وی متولد بیستم شهریور ۱۳۳۸ در روستای «خیرآباد معلا» از توابع شوش خوزستان (طایفه ساکی چهارلنگ بختیاری) است.

از آن جمله آثار او می‌توان به کتاب‌‌های «در سایه سیمرغ» و «اجمال و تفصیل» و مجموعه شعرهای او می‌توان به «جای دندان پلنگ» و «زخم بی‌بهبود» اشاره کرد.این شاعر همچنین از چهره‌های درخشان غزل و چهارپاره‌سرایی در شعر سه دهه اخیر به شمار می‌رود.

نظرات