پیامک و متن تبریک جشن چله تابستان ۱۴۰۰ + عکس نوشته چله تابستان و چله تموز مبارک

0

تبریک چله تابستان ۱۴۰۰ : فرارسیدن ۱۰ مرداد جشن چله تابستان و چله تموز مبارک ۱۰ مرداد چهلمين روز از فصل تابستان است که ايرانيان اين روز را جشن مي گرفتند و آن را جشن چله تابستان يا چله تموز مي ناميدند به همین مناسبت، ما امروز برای شما، مجموعه از جدیدترین متن تبریک (رسمی ، عاشقانه ، ادبی ، دوستانه ، اشعار) ، عکس پروفایل و عکس نوشته های جدید تبریک چله تابستان و چله تموز  ۱۴۰۰ قرار داده ایم. شما می توانید از این عکس نوشته ها به عنوان عکس پروفایل خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. برای مشاهده این مطلب با ما همراه باشید.

پیامک و متن تبریک جشن چله تابستان 1400 + عکس نوشته چله تابستان و چله تموز مبارک

پیام و متن تبریک جشن چله تابستان به همراه عکس نوشته

۱۰ مرداد ماه چهلمين روز از فصل تابستان است که ايرانيان اين روز را جشن مي گرفتند و آن را جشن چله تابستان يا چله تموز مي ناميدند.

🍉 ۱۰مرداد؛ جشن چله تابستان مبارک 🍉

تموز در تقویم کهن ایرانی گرم ترین ماه سال است. «چله بزرگ» یکی از جشن‌های ایرانی بوده که امروزه فراموش شده‌است اما در جنوب خراسان طولانی ترین روز سال را هنوز هم گرامی می‌دارند اما نه با آن اهمیتی که برای شب چله زمستان یا یلدا قائل هستند.

چهل یا چله تموز حدودا از اول تیر ماه شروع می‌شده و تا دهم مرداد ماه ادامه می‌یافته است. معمولا شروع این چهل روز با طولانی ترین روز سال شروع می‌شود.

پیامک و متن تبریک جشن چله تابستان 1400 + عکس نوشته چله تابستان و چله تموز مبارک

چهل روز شدن تابستان این فصل زیبا و دوست داشتنی خدا را به شما تبریک می گویم

شعر چله تموز

نه از شو مو منالم نه که از روز نه از یلدا گیله درم نه چله تموز

هموقدر فهمیدم دمین ای دنیا که آسونی د بعد سختی میه هنوز

🍉🍉🍉🍉🍉

خراسان یکی از جاهایی است که جشن چله تموز هنوز در آن کم و بیش وجود دارد. در تقویم محلی بیرجند«چله بزرگ» تابستان از اول تیر ماه شروع می‌شود و تا دهم مرداد ماه ادامه می‌یابد و «چله خرد» تابستان از دهم مرداد شروع و تا سی‌ام این ماه ادامه دارد.

عکس نوشته چله تابستان و چله تموز مبارک

در قدیم روزهای بعد از نوروز را به دو چهل تقسیم می‌کردند چل روز اول که چله معتدل است و چل روز بعد که روزهای گرما است بعد از چله دوم چله تموز شروع می‌شود. که داغ ترین روزهای سال است.

🍉🍉🍉🍉🍉

تموز معنی های متعددی دارد اما در زبان فارسی ماه چهارم سال و اول تابستان است گاهی اوقات به معنای تابستان و گرمای سوزان هم بکار رفته است تِموْز :(temouz) در گویش جنوب خراسان بویژه گنابادی یعنی ماه اول تابستان که با چله تموز شروع می شود

عکس پروفایل و استوری تبریک چله تموز

عکس نوشته تبریک جشن چله تابستان 2021

جشن نوروز بل، جشن نیلوفر، چله تموز، زیارتگاه نارکی، تمامی این اسامی حکایت از یک جشن بزرگ در میانه‌های فصل تابستان در ایران باستان را دارند که امروزه فراموش شده‌است، اما در جنوب خراسان طولانی‌ترین روز سال را هنوز هم گرامی می‌دارند، اما نه با آن اهمیتی که برای شب چله زمستان یا یلدا قائل هستند.

عکس نوشته تبریک جشن چله تموز 1400

اینستاگرام جشن چله تابستان 2021

عکس پروفایل تبریک جشن چله تابستان

عکس پروفایل جشن چله تابستان

متن زیبا درباره چله تابستان 2021

عکس نوشته تبریک جشن چله تابستان

عکس نوشته جشن چله تابستان

عکس نوشته چله تابستان

نظرات