متن تبریک جشن امردادگان ۱۴۰۰ + عکس نوشته پروفایل جشن امردادگان مبارک

0

تبریک جشن امردادگان ۱۴۰۰، ۷ مرداد ۱۴۰۰ جشن امردادگان مبارک ، امردادگان، نام یکی از جشن‌های باستانی ایران است؛ روزی که ایرانیان به بوستان‌های سرسبز در حاشیه شهر می‌رفتند و به جشن و شادی در دامن طبیعت می‌پرداختند. به همین مناسبت ما امروز برای شما، مجموعه از جدیدترین پیام ها و اس ام اس و متن تبریک جشن باستانی امردادگان به همراه عکس پروفایل و عکس نوشته های جدید قرار داده ایم. شما می توانید از این عکس نوشته ها به عنوان عکس پروفایل خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. برای مشاهده این مطلب با ما همراه باشید.

متن تبریک جشن امردادگان 1400 + عکس نوشته پروفایل جشن امردادگان مبارک

پیام و متن تبریک جشن امردادگان به همراه عکس نوشته و پروفایل

امردادگان، نام یکی از جشن‌های باستانی ایران است؛ روزی که ایرانیان به بوستان‌های سرسبز در حاشیه شهر می‌رفتند و به جشن و شادی در دامن طبیعت می‌پرداختند.

جشن امردادگان، یکی از جشن‌های دوازده گانه باستانی ایرانیان است که هر سال در تاریخ هفتم مرداد در تقویم باستانی و سوم مرداد در تقویم فعلی، برگزار می‌شود.

این جشن، پیوند عمیقی با محیط زیست و طبیعت دارد و اندیشه‌های فلسفی عمیقی، آن را پشتیبانی می‌کنند؛ به‌طوری که حفاظت از محیط‌ زیست برای جلوگیری از آلودگی زمین، از جمله نیایش‌هایی است که در این جشن اسطوره‌ای خوانده می‌شود.

پیام و متن تبریک جشن امردادگان به همراه عکس نوشته و پروفایل

۷ مرداد جشن باستانی ایرانیان

جشن امردادگان در اوستا یا جشن نیلوفر برای بزرگداشت صفت بی‌مرگی، جاودانگی برگزار می‌شود. «بهروز بیگوند» در کتاب «جشن‌های فراموش‌شده ایران باستان» می‌گوید:

در یادگارهای کهن ایرانی، از این روز و جشن ویژه آن، سخن بسیار گفته شده است.

عکس پروفایل جشن امردادگان

ابوریحان بیرونی در کتاب «آثار باقیه از مردمان گذشته» در بخش «گفتار درباره‌ ماه‌های ایرانی» می‌نویسد:

مردادماه که روز هفتم آن مرداد روز است و آن روز را به انگیزه پیش آمدن دو نام با هم جشن می‌گرفتند. معنای امرداد آن است که مرگ و نیستی نداشته باشد. امرداد فرشته‌ای است که به نگهداری جهان و آراستن غذاها و داروها که اصل آن از نباتات است و برکنار کردن گرسنگی و زیان و بیماری‌ها است، کارگزاری یافته است.

عکس نوشته تبریک جشن امردادگان

خیام نیز در نوروزنامه خود می‌نویسد:

مردادماه یعنی خاک، داد خویش بداد از بَرها و میوه‌های پخته که در وی به کمال رسد و نیز هوا در وی مانند غبار خاک باشد و این ماه میانه تابستان بود و قسمت او از آفتاب، مر برج اسد را باشد.

تاریخچه جشن امردادگان

جشن امردادگان در ایران باستان و در گذشته‌های دور از اهمیت و محبوبیت خاصی برخوردار بوده است. فراوانی نعمت و میوه، طبیعت سبز، وفور آب رودها و آبشارها در اثر آب شدن برف کوه‌ها، رویش گل‌های زیبا و آسمان پرستاره از جمله نعمت‌هایی هستند که در ماه امرداد به مردم ارزانی می‌شوند؛ به همین دلیل نیاکان ما در این روز، جشن می‌گرفتند.

تاریخ دقیق جشن امردادگان

ایرانیان در گذشته برای برگزاری جشن امردادگان و بزرگداشت فرشته امرداد به باغ‌ها، بوستان‌ها و مزارع خرم و سرسبز و همچنین چشمه‌سارها می‌رفتند و و پس از نیایش به درگاه اهورامزدا در هوای صاف و در دامن طبیعت به جشن و سرور می‌پرداختند؛ جشنی که کماکان در میان زرتشتیان به مناسبت پاسداری از گیاهان سبز با سرود و نیایش و سخنرانی درباره شناخت و نزدیک شدن به خداوند برگزار می‌شود.

متن تبریک جشن امردادگان 1400 + عکس نوشته پروفایل جشن امردادگان مبارک

تاریخ دقیق جشن امردادگان

جشن امردادگان، هر سال در تاریخ هفتم امرداد در تقویم باستانی ایرانیان یا سوم امرداد در تقویم فعلی ایران برگزار می‌شود.

روز ِ مرداد مژده داد بدان

که جهان شد به طبع، باز جوان

***
مرداد مه است سخت خرم

مَی نوش پیاپی و دمادم

متن تبریک جشن امردادگان 1400 + عکس نوشته پروفایل جشن امردادگان مبارک
اَمرداد ماه و امرداد روز
بگیرند جشنی به فرخنده روز
بخوانیش آن را اَمردادگان
که وی،پاس دارد زمین و زمان
پریستارِ گیتی و بالندگی است
به معنی،رسایی و پایندگی است
گیاه و خوراک و دوا و نبات
به تیمار و مهرش،گرفته شتاب
امیدم چنان است از دادگر
که از گشتِ گیتی،بگیری ثمر
اَمرداد باشد نگهبان تو
موکل بود بر تن و جانِ تو

نظرات