ماجرای کشته شدن سهیل پردیس مترجم نیروهای آمریکا در افغانستان

0

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش کرده است که طالبان سهیل پردیس را که به‌عنوان ترجمان نیروهای امریکایی در افغانستان کار کرده بود، در مسیر کابل – خوست سر بریده‌اند. این رویداد ۱۲ روز پس از آغاز رسمی روند بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان رخ داده است.

سهیل پردیس افغان

جنگجویان گروه طالبان فردی را که به‌عنوان ترجمان نیروهای امریکایی کار کرده بود، سر بریده‌اند.

در گزارش «سی‌ان‌ان» آمده است، که پردیس ۳۲ ساله درحال رانندگی بوده است که با ایست بازرسی جنگ‌جویان گروه طالبان برخورد کرده است. او با سرعت دادن موتر قصد عبور از ایست بازرسی را داشته است، اما جنگ‌جویان طالب بر موتر او شلیک کرده‌اند.

«سی‌ان‌ان» که در این گزارش با شماری از همکاران و اعضای خانواده‌ی پردیس صحبت کرده، گفته است که پس از توقف موتر سهیل پردیس ، جنگ‌جویان گروه طالبان او را از موتر بیرون کشیده و سرش را بریده‌اند.

بر اساس گزارش پردیس پیش از وقوع رویداد به یک دوست خود گفته بود که از سوی طالبان تهدید به مرگ شده است؛ زیرا طالبان دریافته‌اند که او [پردیس] مدت ۱۶ ماه به عنوان ترجمان نیروهای امریکایی کار کرده است. کار پردیس با نیروهای امریکایی در سال ۲۰۱۲ میلادی پایان یافته بود.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالحق ایوبی، دوست و همکار پردیس به «سی‌ان‌ان» گفته است: «آنان [طالبان] به او [پردیس] می‌گفتند که تو جاسوس امریکایی‌ها هستی، تو چشم امریکایی‌ها هستی و کافر هستی و ما تو و خانواده‌ات را خواهیم کشت».

بر پایه گزارش «سی‌ان‌ان»، از سهیل پردیس یک دختر نُه ساله به جا مانده است و نجیب‌الله سهاک، برادر پردیس از دختر او سرپرستی می‌کند. سهاک به «سی‌ان‌ان» گفته است از ترس این‌که هدف بعدی طالبان قرار نگیرند، به کابل نقل مکان کرده‌اند.

مقام‌های محلی افغانستان تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

نظرات