خوشبوترین عطر مردانه در ایران چه عطری است؟

0

آیا می دانید در ایران خوشبوترین عطر مردانه چیست؟ ایرانیان از قدیم به تمیز بودن خود اهمیت می دادند. مردان ایرانی اغلب به تیپ و خوشبویی خودشان توجه بسیاری می کنند. خیلی از عطرها اسانس خود را از گیاهان و منابع طبیعی استخراج می کنند. در ایران نیز از سالیان دور به دنبال این قضیه بودند و داستان گلاب گیری و تهیه عطر از آن دارای قدمت بسیاری می باشد.

تهیه روغن و اسانس های معطر گیاهی از قدیم در ایران باعث شد تا ایرانیان با این ماده آشنایی بیشتری پیدا کنند. تقریباً از حدود ۲۵۰۰ سال پیش ایرانیان از موادی به عنوان خوشبوکننده استفاده می کردند.

در سالیان دور ایرانیان از این عصاره ها برای شست و شو و همچنین به غذا های خود اضافه می کردند. بعدها علمی شکل گرفت تا با ترکیب اسانس ها، عطرهای خاصی تهیه شود.

حتی جالب است بدانید که در تاریخ آمده که داریوش سوم همیشه تعدادی عطرساز به همراه خود داشته تا عطرهای خاص را برای او تهیه کنند. علاوه بر آن با بررسی تاریخ به این نتایج می رسیم که مردان ایرانی و پادشاهان برای مراسم های ملی و مذهبی از عطرهایی استفاده می کردند. البته مردان ایرانی امروز بیشتر از عطرهای تولید شده سایر کشورها استفاده می کنند. این نیز به علت بی توجه ای به این حرفه می باشد که ایران در زمینه عطرسازی بسیار ضعیف شده است.

عطرهای مورد علاقه مردان ایرانی

مردان همیشه به دنبال تقویت شخصیت قوی خود می باشند. به همین دلیل است که بیشتر عطرهای مردانه دارای تم تند می باشند. برعکس عطرهای زنانه که ملائم می باشد. اما کدام عطرهای موجود در ایران خوشبوتر می باشد؟ در پایین به بررسی محبوب ترین و خوش رایحه ترین عطرها برای آقایان ایرانی می پردازیم.

۱- کرید اونتوس  (CREED AVENTUS)خوشبوترین عطر مردانه در ایران

شرکت اونتوس از سال ۲۰۱۰ کار خود را در زمینه تولید عطر شروع کرد. یک سال بعد از شروع فعالیت عطر کرید اونتوس (Creed Aventus) توسط شرکت اونتوس در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد.

کرید اونتوس ترکیبی از رایحه های عاشقانه، دراماتیک و قدرت را ارائه می دهد. همین ترکیب و خروجی بسیار جذاب، این عطر باعث شد تا از همان سال اول عرضه به بازار مورد توجه بسیاری از مردان قرار گیرد.

هنوز نیز بعد از گذشت سال ها از عرضه این عطر هنوز انتخاب اول خیلی از مردان است. این عطر دارای تم خنک و تلخ می باشد. می توان آن را در گروه بویایی میوه های مدیترانه ای قرار داد و حس بسیار لوکسی به شخص دست می دهد.

نت اولیه: ترنج، انگور سیاه، سیب، آناناس

نت میانی: نعناع هندی، یاس، چوب درخت قان، رز

نت پایانی: وانیل، مشک، خزه درخت بلوط، عنبر

عطر مردانه

۲- بلو د شنل   (BLEU DE CHANEL)

بی شک یکی از بهترین و باکیفیت ترین شرکت در حوزه تولید عطرهای مردانه و زنانه شنل می باشد. از دلایل محبوبیت این شرکت، تولید عطرهایی با تغییر خط بوی فوق العاده ظریف می باشد.

عطر بلو شنل نیز می توان جزو خوشبوترین عطرهای موجود در ایران نام برد. رایحه چوبی و خنک که می تواند توجه هر کسی را به خود جلب کند. این عطر از سال ۲۰۱۴ با شروع تولید، موفق به جذب مردان زیادی به سمت خود شده است.

نت اولیه: نعناع، ترنج، فلفل صورتی، لیمو ترش، تخم گشنیز، گریپ فروت، رایحه آلدهیدی

نت میانی: جوز هندی، یاس، زنجبیل، خربزه

نت پایانی: چوب صندل، نعناع هندی، لابدانوم، بخور خوشبو، عنبر، سدر

عطر مردانه

۳- لالیک انکر نویر (LALIQUE Encre Noire)

عطر لالیک انکر نویر از سال ۲۰۰۶ به بازار عطر عرضه شد. از همان سال های اول نیز در ایران طرفداران زیادی به دست آورده بود. ترکیب جادویی آن یک رایحه تلخ و چوبی به شما ارائه می دهد، می تواند شما را وارد فضای تاریکی کند.

اگر دنبال یک عطر با طبع گرم می گردید به شما عطر لالیک انکر نویر را پیشنهاد می دهم. این عطر به همراه گرمای خود، حس قدرت را نیز به شما القاء می کند. پس اگر مدیر، مهندس، تاجر هستید این عطر می تواند نفوذ شما را بیشتر کند.

نت اولیه: سرو

نت میانی: خس خس

نت پایانی: چوب کشمیر، مشک

عطر مردانه

سخن پایانی

سه تا از پرفروش ترین عطر مردانه در ایران را به شما معرفی کردیم. البته باید دقت کنید که عطرهای خود را ازمراکز معتبر تهیه کنید. کمیاب و گران شدن عطر در ایران باعث شده است تا عده ای عطرهای تقلبی عرضه کنند.

شما از مراکز معتبر در زمینه عطر به خرید عطر مردانه بپردازید. البته هر کس باید با توجه به شرایط و موقعیت خود یک عطر مناسب را تهیه کند. صرفاً هر عطر پرفروشی نمی تواند ملاک خرید باشد. البته این ویژگی می تواند کمک کننده در راه خرید عطر مناسب ما باشد.

نظرات