افتتاحیه المپیک توکیو | تاریخ و ساعت مراسم افتتاحیه المپیک توکیو ۲۰۲۱

0

مراسم افتتاحیه المپیک توکیو ژاپن فردا (جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰) ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه آغاز می شود این مراسم فقط با حضور ۹۵۰ نفر برگزار می‌شود.

افتتاحیه المپیک توکیو

مدت زمان برگزاری مسابقات الـمپیک توکیو

این مسابقات از ۲۳ ژوئیه تا ۸ اوت سال ۲۰۲۱ میلادی (۱ مرداد تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

این المپیک که قرار بود در تابستان سال ۲۰۲۰ برگزار شود ، به دلیل دنیاگیری کروناویروس با پیشنهاد شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و موافقت کمیته بین‌المللی المپیک یک سال به تعویق افتاد و در تابستان ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.
مراسم افتتاحیه و اختتامیه این دوره از بازی ها در ورزشگاه ملی ژاپن در شهر توکیو که ظرفیت ۶۸ هزار نفری دارد برگزار خواهد شد.
در این دوره از رقابت های المپیک ۲۰۶ کشور از سراسر دنیا شرکت کرده اند و ۱۱۰۹۱ نفر ورزشکار از سراسر دنیا در این المپیک حضور دارند
در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات کاروان ایران با ۲۴ نفر حضور خواهد داشت.

حواشی مراسم افتتاحیه المپیک توکیو

از حواشی جالب این مراسم میتوان به اخراج کارگردان برنامه‌های هنری افتتاحیه و اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو یک روز مانده به بازی‌ها اشاره کرد که دلیل اخراج وی انتشار ویدئویی قدیمی است که او در آن با کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم (هلوکاست) شوخی می‌کند.

کاتسونوبو کاتو، دبیرکل کابینه وزیران ژاپن در یک نشست خبری اعلام کرد که سران ۱۵ کشور و سازمان‌های بین المللی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که از فردا آغاز می‌شود، شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ کشور نیز در سطح نماینده کابینه به ژاپن خواهند آمد، گفت: سفر سران و نمایندگان سیاسی به توکیو، روابط چند وجهی این کشور را تقویت می‌کند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، لوونسانامسرای اویون اردنه، نخست‌وزیر مغولستان و جیل بایدن، همسر رئیس جمهور آمریکا از جمله این شرکت کنندگان هستند.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ریودوژانیرو که در سال ۲۰۱۶ در برزیل برگزار شد، ۴۰ رهبر سیاسی جهان حضور داشتند.

نظرات