بیوگرافی محمود شکیبی و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی و فوتبالی با علت فوت

0

«محمود شکیبی» (mahmoud shakibi) بازیکن سابق شاهین تهران و تیم ملی ایران و حقوقدان و قاضی بازنشسته دادگستری ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در سن ۹۴ سالگی چشم از دنیا فرو بست با بیوگرافی محمود شکیبی بازیکن فوتبال و پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران ، عکس ها و تصاویر محمود شکیبی ، زندگینامه محمود شکیبی بازیکن قدیمی فوتبال و همسرش ، فرزندان محمود شکیبی ، زندگی شخصی و فوتبالی محمود شکیبی و تصاویر شخصی و ورزشی و علت و ماجرای فوت و درگذشت وی را ما در مجله حرف تازه همراه باشید

بیوگرافی محمود شکیبی و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی و فوتبالی با علت فوت

بیوگرافی محمود شکیبی بازیکن فوتبال

محمود شکیبی (متولد ۱۳۰۶ در همدان – درگذشتهٔ ٢١ تیر ١۴٠٠) بازیکن فوتبال اهل ایران در پُست مدافع و قاضی بازنشسته و کارمند دیوان عالی کشور بود.وی یکی از دو باز مانده اولین تیم ملی رسمی ایران و بازیکن سابقه تیم های شاهین و شهباز تهران و قاضی بازنشسته و رییس اسبق یکی از شعب دیوان عالی کشور بود. شکیبی در چهاردهم تیر ١۴٠٠ براثر کهولت سن درگذشت.

خانواده و زندگی شخصی

زنده یاد محمودشکیبی در همدان به دنیا امده در دبستان پانزدهم بهمن در دروازه شمیران روبروی خیابان صفی علیشاه، دوران دبستان را گذراند و با پرویز برومند هم دوره بود

پس از هشتم دبستان به مدرسه فیروز بهرام رفت که دکتر اکرامی استاد فیزیک آنجا بود. او سپس وارد دانشگاه شد و در رشته حقوق تحصیل کرد.

بیوگرافی محمود شکیبی بازیکن فوتبال

ازدواج و همسر محمود شکیبی بازیکن فوتبال

زنده یاد شکیبی متولد ۱۳۰۶ در همدان بود و از ایشان دو فرزند به بیادگار مانده است.

دوران بازی در تیم ملی فوتبال ایران

مرحوم شکیبی یکی از دو باز مانده اولین تیم ملی رسمی ایران است که سابقه ۶ بازی و ۱ گل ملی نیز در کارنامه داشت.
وی در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۱ دهلی که با نایب قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران همراه شد، عضو ثابت تیم ملی بود.

علت فوت و درگذشت محمود شکیبی

سال های فعالیت ورزشی

وی از دبستان فوتبال بازی کردن را شروع کرد و بعد از آشنایی با دکتر اکرامی استاد فیزیک پایش به فوتبال حرفه ای باز شد و به تیم شاهین معرفی شد.

او در این باره گفته: نمی‌دانم کجا دید که ما پا به توپمان خوب است؟ به من گفت که فلان روز به امجدیه بروم. از آنجا فوتبالم شروع شد و ابتدا کاپیتان شهباز بودم. بعد از یکی، دو سال به دسته یک آمدم و به عقاب پیوستم. فوتبال من دقیقا از آن تاریخ شروع شد.

سوابق ورزشی

زنده یاد شکیبی فوتبال حرفه ای را ابتدا از شهباز تهران آغاز کرد و بعد عقاب و سپس شاهین، گاهی گوش چپ بازی میکرد و گاهی گوش راست و پست او مدافع بود

وی فوتبال را ۲۷ یا ۲۸ سالگی رها کرد و پس از فوتبال رییس شعبه ۱۵ دیوان عالی کشور بود.

علت فوت و درگذشت محمود شکیبی

«محمودشکیبی» بازیکن سال‌های دور باشگاه شاهین تهران و تیم ملی ایران چشم از دنیا فرو بست.

این پیشکسوت نامی فوتبال از کارکنان بلند پایه دادگستری و قاضی بازنشسته بود که سرانجام در سن ۹۴ سالگی بر اثر ایست قلبی در گذشت و به یاران شاهینی‌اش پیوست.

 

نظرات