بیوگرافی فرهود جلالی کندلوسی شاعر و خواننده مازندرانی و همسرش+ ماجرای درگذشت و آثار

0

«فرهود جلالی کندلوسی» (Farhoud Jalali Kendalusi) استاد قلم، شاعر، نوازنده لَلِه‌وا و خواننده موسیقی بومی مازندران و مدیر مؤسس، مؤسسه فرهنگی هنری پارپیرار ۱۷ تیر در سن ۵۶ سالگی بر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت به همین مناسبت با بیوگرافی فرهود جلالی کندلوسی خواننده و نوازنده موسیقی فولکور مازندرانی و شاعر ، عکس ها و تصاویر فرهود جلالی کندلوسی و همسرش ، زندگینامه فرهود جلالی کندلوسی شاعر و نوازنده مازندرانی ، زندگی شخصی و خانواده و همسر و فرزندان و آثار موسیقی و شعر و آلبوم ها و ماجرا و علت درگذشت فرهود جلالی کندلوسی در مجله اینترنتی حرف تازه آشنا شوید.

بیوگرافی فرهود جلالی کندلوسی شاعر و خواننده مازندرانی و همسرش+ ماجرای درگذشت و آثار

 

بیوگرافی فرهود جلالی کندلوسی نوازنده و خواننده مازندرانی

فرهود جلالی کندلوسی ( زاده ۱۳۴۴ – درگذشته ۱۷ تیر ۱۴۰۰) در روستای کندلوس از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر شاعر فولکلور مازندرانی و مدیر موسسه فرهنگی هنری پارپیرار بود. او شاعر، نوازنده لَلِه‌وا و خواننده موسیقی بومی مازندران و مدیر مؤسس، مؤسسه فرهنگی هنری پارپیرار بود که کپاچین های البرز، پارپیرار ۱ چراغ موشی، پارپیرار ۲ ناری ناری کا، پارپیرار ۳ شیوَنگ و پارپیرار ۴ اَسری از جمله آثار فرهنگی فولکلور مازندرانی بود.

زندگینامه فرهود جلالی کندلوسی

وی متولد روستای کندلوس بود و مقطع ابتدایی را در مدرسهٔ سروش میخساز و راهنمایی را در مدرسه شهید بهیار مقیمی روستای کندلوس به پایان برد و مقطع متوسطه را در دبیرستان های نوشهر و چالوس به اتمام رساند.

در سال ۱۳۶۶ در رشته علوم اجتماعی به دانشگاه تهران راه یافت و با توسط صادق علی کیا با شعر آشنا شد.

بیوگرافی فرهود جلالی کندلوسی نوازنده و خواننده مازندرانی

سوابق حرفه ای در موسیقی

در سال ۱۳۶۶ با شعر آشنا شد و اولین سروده های استاد جلالی در قالب غزل و مثنوی بود و همزمان نزد کیانی نژاد به فراگیری ساز نی نیز پرداخت و در سال ۱۳۷۱ پایان نامه خود را در مورد فرهنگ و آداب و رسوم دهکده کندلوس تدوین کرد.

سبک سرودن اشعارش به زبان طبری می باشد. نخستین آثارش پارپیرار ۱ در سال ۱۳۷۸ و پس از آن انتشار مجموعه زنجیرهای نوارهای پارپیرار ۲ با عنوان ناری ناری کا را در سال ۱۳۸۰ بود. وی سپس پارپیرار ۳ با عنوان شیونگ در سال ۱۳۸۲ و در سال ۱۳۸۳ آلبوم موسیقایی از کپاچین های البرز و سپس پارپیرار ۴ با عنوان اسری را به چاپ رساند.

زندگینامه فرهود جلالی کندلوسی مدیر موسسه پاپیرار

تاسیس انجمن فرهنگی کجور و پارپیرار

در سال ۱۳۷۶ با کمک و همکاری بعضی از هنرمندان منطقه، انجمن فرهنگی کجور را تأسیس کرد که به برگزاری جشنواره، شب شعر و نمایشگاه در خصوص فرهنگ و موسیقی مازندران در داخل و خارج استان مازندران منتهی شد.

در سال ۱۳۸۲ مؤسسه فرهنگی هنری پارپیرار را تأسیس کرد و نیز مدیریت مؤسسه فرهنگی پارپیرار که در زمینه فرهنگ و هنر مازندران فعالیت می کند را در تهران به عهده داشت.

فرهود جلالی کندلوسی درگذشت

فرهود جلالی کندلوسی، فعال فرهنگی و مدیر موسسه فرهنگی هنری پارپیرار بعدازظهر پنجشنبه ۱۷ تیر در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

زنده‌یاد جلالی کندلوسی، همکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نوازنده و خواننده موسیقی مازندران، بعدازظهر دیروز در سفر به زادگاهش (روستای کندلوس) بر اثر ایست قلبی درگذشت. پیکر او امروز در زادگاهش به خاک سپرده خواهد شد.

فرهود جلالی کندلوسی درگذشت

آثار موسیقی

جلالی کندلوسی، شاعر، نوازنده لَلِه‌وا و خواننده موسیقی بومی مازندران بود و در دهه ۷۰ و ۸۰ با انتشار آلبوم‌های پارپیرار ۱، ۲، ۳ و ۴ که شامل شعرخوانی‌های محلی او بود، نظر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر مازندرانی را به خود جلب کرد و در سال ۱۳۸۳، آلبوم «از کپاچین‌های البرز» را نیز منتشر کرده بود.

آلبوم‌ها

از کپاچین‌های االبرز
پارپیرار ۱ چراغ موشی
پارپیرار ۲ ناری ناری کا
پارپیرار ۳ شیوَنگ
پارپیرار ۴ اَسری

نظرات