طراحی و ساخت کمد و کتابخانه های MDF و چوبی

0

کتابخانه ها در دکوراسیون داخلی خانه های امروزی نه تنها به جایی برای قرار دادن کتاب، بلکه به عنصری دکوراتیو برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی خانه ها تبدیل شده اند. کتابخانه را می توان از اجزای مورد نیاز اما نه اصلی، برای هر خانه دانست که وجود آن باعث به وجود آوردن فضایی گرم و درنتیجه بهبود دکوراسیون داخلی خانه می گردد. در این مطلب به معرفی و توضیح انواع کتابخانه چوبی و کتابخانه mdf می پردازیم.

 کتابخانه mdf

مدل کتابخانه ایستاده

اگر جزو دسته افرادی هستید که دکوراسیون داخلی منزل خود را زود به زود تغییر می دهید، مدل کتابخانه ایستاده برای منزل شما مناسب می باشد، چراکه به جایی متصل نبوده و به راحتی جابجا می شود. کتابخانه های ایستاده در ابعاد و مدل های مختلفی و با هر جنس متریالی که شما بخواهید، با توجه به دکوراسیون داخلی منزل شما طراحی و ساخته می شوند. در انتخاب رنگ برای کتابخانه خود نهایت دقت را به خرج دهید تا سایر اجزای خانه هماهنگی های لازم را داشته باشد.

نکته قابل توجهی که در چیدمان وسایل روی کتابخانه های ایستاده می بایست به آن دقت کنیم این است که از قرار دادن وسایلی که زیاد استفاده می شوند، در طبقه های بالایی خودداری کنیم و آنها را در طبقات پایین تر قرار دهیم و وسایل تزیینی که مورد نیاز نمی باشند را در طبقات بالایی قرار دهیم. در زیر نمونه هایی از کتابخانه ایستاده را مشاهده می کنید.

کتابخانه mdf

مدل کتابخانه دیواری

نوع دیگری از کتابخانه های دکوراتیو وجود دارند که برای نصب شدن روی دیوار طراحی و ساخته می شوند. این مدل از کتابخـانه ها معمولا برای فضاهایی طراحی و ساخته می شوند که احتمال تغییر دادن جای کتابخانه در آنجا بسیار کم می باشد و کتابخانه را متناسب با دیواری که قرار است روی آن نصب شود، طراحی می کنند. کتابخـانه های دیواری در ابعاد مختلف و جنس های چوبی، ام دی اف، ممبران و… متناسب با خواست هر فرد طراحی و ساخته می شوند. در انتخاب رنگ برای کتابخانه های دیواری نیز می بایست نهایت دقت و سلیقه را به خرج داد تا هماهنگی های لازم با سایر لوازم و دکوراسیون منزل را داشته باشد.

یکی از ویژگی های متمایز و خاصی که این مدل از کتابخانه ها دارند، این است که می توان آنها را با توجه به هر فضا و دیواری، به صورت طرح های خلاقانه و خاص، طراحی و تولید کرد. در زیر نمونه هایی از کتابخانه های دیواری را مشاهده می کنید.

کتابخانه mdf

طراحی کتابخـانه و کمد دیواری

کمد دیواری را می توان مهم ترین قسمت هر اتاق خواب دانست چرا که کمدها بهترین فضا برای نگهداری انواع لباس، کیف و کفش، وسایل شخصی، وسایل آشپزخانه و سایر لوازمات خانه می باشند. از این رو نمی توان نقش مهم کمد دیواری را در اتاق خواب انکار کرد و برای طراحی و ساخت آن هزینه نکرد.

کمدهای دیواری در انواع لولایی، ریلی و آکاردئونی برای اتاق ها طراحی و ساخته می شوند که هرکدام دارای مزایا و معایبی می باشند که با توجه به نوع فضا و دکوراسیون داخلی خانه، یکی از آنها طراحی و ساخته می شود.

در طراحی کمد دیواری مدن برای اتاق خواب، طرح ها و ایده هایی وجود دارد که می توان همزمان هم از کمد دیواری و هم از کتابخانه در اتاق خواب بهره برد. بدین صورت که کمد دیواری و کتابخـانه با یکدیگر تلفیق شده و فضایی زیبا، مدرن و کاربردی را برای شما به وجود می آورد. نکته حائز اهمیت در طراحی و ساخت چنین کمد و کتابخانه هایی برای اتاق خواب، این است که درب کمد دیواری ها می بایست حتما از نوع لولایی بوده و نمی توان از مدل های ریلی یا آکاردئونی در این مدل ها بهره برد.  در زیر نمونه ای از این طرح را مشاهده می کنید.

کتابخانه mdf

طراحی و ساخت کتابخـانه

برای ساخت هر مدلی از کتابخـانه چوبی که مد نظر دارید در ابتدا می بایست اندازه های فضای مورد نظر گرفته شده و بعد از آن با توجه به اندازه ها، طراحی های لازم انجام گردد. انتخاب متریال مصرفی و رنگ کتابخـانه از مراحل بعدی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

طراحی دکوراسیون داخلی خانه با ترنج

مجموعه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ترنج واقع در شهرک غرب تهران، با سال ها سابقه فعالیت در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین با به کار گیری افراد مجرب در این حرفه، آماده ارائه خدمات طراحی و ساخت انواع کتابخانه ها اعم از کتابخانه های چوبی، کتابخانه های ام دی اف (mdf)، کتابخانه های ممبران و همچنین ساخت به روز ترین مدل های کمد دیواری برای خانه و محل کار شما مشتریان عزیز متناسب با آخرین متد های روز دکوراسیون در دنیا، می باشد.

جهت تماس با مشاورین و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی دکوراسیون مغازه، فروشگاه و نمایشگاه، با شماره های ۸۸۶۹۷۰۶۳-۰۲۱ و ۸۸۵۶۰۵۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

نظرات