آخرین وضعیت تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه تا پایان مرداد ۱۴۰۰ + جزئیات

0

تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه تا پایان مرداد ۱۴۰۰ + جزئیات خبر

تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه در سراسر کشور از طرق هیات دولت اعلام شد بر اساس این گزارش ادارات دولتی در سراسر کشور و تهران و همه استانها و شهرستان های ایران تا پایان مرداد ۱۴۰۰، پنجشنبه‌ها تعطیل شدند

آخرین وضعیت تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه تا پایان مرداد 1400 + جزئیات

ایرنا گزارش داد: هیات وزیران با توجه به کمبود برق و ضرورت تأمین برق مورد نیاز بخش‌های ضروری کشور از جمله بخش خانگی مصوب کرد که ادارات و سازمان‌های دولتی در تهران و سراسر کشور تا پایان مرداد ماه در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

این تصمیم به منظور صرفه جویی در مصرف آب و برق در مصارف اداری و صنعتی و با توجه به کمبود برق و ضرورت تأمین برق مورد نیاز بخش‌های ضروری کشور از جمله بخش خانگی لحاظ شده است.

کشکولی گفت: بنا بر مصوبه هیئت وزیران و با توجه به ضرورت تأمین برق مورد نیاز بخش های ضروری، کلیه دستگاههای اجرایی استان تا پایان مرداد ماه در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

این مصوبه از فردا به اجرا در خواهد آمد و تمامی دستگاه های اجرایی ملزم به رعایت آن هستند .

هیئت وزیران در جلسه ای به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری، اختیارات قانونی دولت در زمینه مدیریت برق را تا پایان دولت دوازدهم براساس اصل (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به کمیسیونی مرکب از وزیران نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت و نفت تفویض کرد.

به موجب آیین نامه فوق، به شرکت‌های اصلی تابعه وزارت نفت اجازه داده می شود به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، تولید داخلی، طرح‌های توسعه‌ای اشتغال آفرین، تقویت اشتغال در حوزه‌های مختلف صنعت نفت و توسعه فناوری و نوآوری، با تأیید وزیر نفت تا منبع ۸ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود، به ترتیب مقرر در این آیین نامه اختصاص دهند.

 

نظرات