متن روز جهانی بدون پلاستیک و نایلون و نه به کیسه پلاستیکی + عکس نوشته

1

روز جهانی بدون پلاستیک و نه به کیسه پلاستیکی مصادف با ۳ جولای (۳ ژوئیه) است که در تقویم شمسی در ایران برخی ۱۲ تیر و برخی نیز ۲۱ تیر اعلام کردند به همین مناسبت متن و اس ام اس و جملات انگیزشی و راهکار نجات زمین از کیسه پلاستیکی و نایلون به همراه عکس نوشته و عکس پروفایل روز جهانی بدون کیسه پلاستیکی و عکس نوشته روز نه به کیسه پلاستیکی را برای شما در این صفحه قرار دادیم تا برای ارسال به شبکه های اجتماعی دانلود کنید

متن روز جهانی بدون پلاستیک و نایلون و نه به کیسه پلاستیکی + عکس نوشته

۳ جولای هر سال روز جهانی «نه به کیسه پلاستیکی» و به عبارتی روز جهانی بدون کیسه پلاستیکی است. حقیقت این است که پلاستیک‌ها نفس محیط زیست را به شماره انداخته‌اند و اغلب دولت‌ها مبارزه علیه مواد پلاستیکی و مصرف کمتر پلاستیک را به خود مردم واگذار کرده‌اند.

روز جهانی بدون پلاستیک و بدون کیسه پلاستیکی چه روزی است؟

در ایران برخی این روز را برابر با ۱۲ جولای یا همان ۲۱ تیر میدانند و برخی دیگر نیز این روز را به تاریخ ۳ جولای (۱۲ تیر) نسبت میدهند. باتوجه به اینکه سازمان رسمی، بین المللی و واحدی برای تعیین این روز وجود ندارد شاید نتوان به طور دقیق تاریخ آن را مشخص کرد اما اغلب منابع ایرانی، روز جهانی بدون پلاستیک را برابر با ۲۱ تیر ماه میدانند.

******

کیسه‌های پلاستیکی باعث مرگ و میر خیلی از جانوران میشود و بر اثر آلودگی حاصل از کیسه‌های پلاستیکی، سالانه هزاران جانور آبزی و بیش از یک میلیون پرنده در جهان تلف می‌شوند.

عکس نوشته روز جهانی بدون کیسه پلاستیکی و نایلون

پلاستیکی که شاید فقط بیست دقیقه کار شما را راه بیندازد ۴۰۰ سال طول می‌کشد تا در طبیعت تجزیه شود و از بین برود. از سوی دیگر در اثر تابش نور خورشید مواد موجود در پلاستیک که اغلب برای بدن انسان سرطان‌زا هستند تجزیه شده و وارد چرخه غذایی ما می‌شوند.

عکس نوشته و متن روز جهانی بدون پلاستیک و نه به کیسه پلاستیکی

متن روز جهانی بدون پلاستیک و نایلون و نه به کیسه پلاستیکی + عکس نوشته

یکی از معضل‌های بزرگ جهان صنعتی امروز بحران گازهای گلخانه‌ای است. یکی از عوامل تولید این گازها کارخانه‌های ساخت لوازم پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی هستند. این در حالی است که کیسه‌های سازگار با محیط زیست ۳۴ درصد کمتر از کیسه‌های پلاستیکی معمولی گاز گلخانه‌ای تولید می‌کنند.

متن روز جهانی بدون پلاستیک و نایلون و نه به کیسه پلاستیکی + عکس نوشته

در مصرف تمام مواد صرفه‌جویی کنید تا کیسه پلاستیکی کمتری هم مصرف شود. سعی کنید مواد غذایی را بخرید و مصرف کنید که در کیسه و ظروف پلاستیکی نیستند و نیاز به کیسه پلاستیکی ندارند.

******

حتی‌الامکان مواد غذایی داخل ظروف شیشه‌ای را انتخاب کنید. سعی کنید مواد غذایی و بهداشتی و پوشاک خریداری شده را در کیسه‌های پلاستیکی کمتری جای دهید.

صرفه‌جویی در مصرف حتی یک عدد کیسه پلاستیک گامی بزرگ برای نه گفتن به مصرف پلاستیک و کیسه پلاستیکی است. در گذشته رسم بر این بود که مادرها و مادربزرگ‌ها کیسه‌های پلاستیکی را می‌شستند و دوباره و چند باره استفاده می‌کردند.

عکس پروفایل روز جهانی بدون پلاستیک و کیسه نایلون

از کیسه‌های پلاستیک که قابلیت چند بار استفاده دارند بهره بگیرید. همیشه یک عدد از این کیسه پلاستیک‌ها همراه خود در کوله پشتی، کیف دستی، میز کار یا اتومبیل خود داشته باشید.

****

تمام خریدهای خودتان را روی ترازو وزن کنید و سپس به کیسه پلاستیک چند بار مصرف و قابل بازیافت خودتان منتقل کنید.

به جای خریدن هر روزه آب معدنی، همراه خودتان در یک قمقمه فلزی آب داشته باشید.

****

زمان خرید ساندویچ و سایر مواد غذایی از بیرون از فروشنده بخواهید که غذا را در کیسه کاغذی بپیچد یا در غیر این صورت غذا را در کیسه پلاستیکی به شما ندهد.

عکس نوشته انگیزشی نه به نایلون پلاستیکی

عکس نوشته روز بدون کیسه پلاستیکی و نایلون

زمانی که از بیرون و به صورت تلفنی غذا و لوازم سوپرمارکتی سفارش می‌دهید حتما به شخصی که پای تلفن سفارش شما را ثبت می‌کند تاکید کنید که کیسه پلاستیکی نمی‌خواهید.

******

از آن‌ها بخواهید یا خریدها و غذای سفارشی را در کیسه پلاستیکی نگذارد یا از کیسه پلاستیکی چند بار مصرف و یا بازیافتی برای سفارش شما استفاده کنید.

******

به جای خرید ظروف پلاستیکی از ظروف استیل یا ظروف بامبو استفاده کنید.

عکس نوشته روز جهانی نه به کیسه پلاستیکی

در هنگام جمع‌آوری زباله حتما عمل جداسازی زباله خشک و تر را انجام دهید تا این کار سریع‌تر و بهتر انجام شود.

******

سعی کنید در این روز، ابتکار عمل برای منع استفاده از کیسه پلاستیکی داشته باشید. برای مثال کاغذ را جایگزین پلاستیک کنید و یا کیسه پارچه‌ای را جایگزین کیسه پلاستیکی کنید.

******

برخی از فروشگاه‌ها برای مشتریانی که کیسه پارچه‌ای دارند، تخفیف خاصی قائل می‌شوند و یا هدیه‌ای در نظر می‌گیرند تا افراد به استفاده از کیسه‌های غیر پلاستیکی تشویق شوند.

متن روز جهانی بدون پلاستیک و نایلون و نه به کیسه پلاستیکی + عکس نوشته

اگر فروشنده هستید، برای ترغیب مشتریان خود برای عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک‌بارمصرف از گزینه‌های جایگزین استفاده کنید.

******

از مهم‌ترین فعالیت‌های این روز، قدم زدن در ساحل، جاده، اطراف رودخانه و جنگل و جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی است.

******

وجود پلاستیک به صورت ساده و سخت در طبیعت، فقط باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی و تأثیرات مستقیم بر روی موجودات نیست، بلکه گرم شدن این قطعات با نور خورشید و یا آتش، باعث آزاد سازی گاز های سمی میشود که میتواند تمامی موجودات در سطح کره زمین را مورد تأثیر سوء خود قرار دهد.

عکس نوشته نه به کیسه های پلاستیکی

متن روز جهانی بدون پلاستیک و نایلون و نه به کیسه پلاستیکی + عکس نوشته

عکس نوشته نگیزشی روز بدون کیسه پلاستیکی

 

1 دیدگاه در “متن روز جهانی بدون پلاستیک و نایلون و نه به کیسه پلاستیکی + عکس نوشته

  1. A گفت:

    کاش روزی برسه که هیچ کیسه پلاستیکی تولید نشه و محیط اطرافمون از این زباله بی ریخت پاک بشه

نظرات