اسامی و آشنایی با حریفان ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر+ برنامه بازیها

0

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی مقدماتی جاجم جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم های لبنان و سوریه و عراق و امارات و کره جنوبی همگروه شد صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیر ماه قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر در آسیا به میزبانی مقر AFC در کوالالامپور مالزی برگزار شد و تیم ملی کشورمان به همراه کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه، لبنان در گروه A رقابت‌ها قرار گرفت. این مرحله از تورنمنت ۱۱ شهریور با مصاف ملی‌پوشان با سوریه برای ایران آغاز خواهد شد.

اسامی و آشنایی با حریفان ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر+ برنامه بازیها

حریفان ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

برنامه مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در مرجله نهایی مقدماتی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است و البته هنوز محل برگزاری مسابقات مشخص نیست

ایران – سوریه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ (۲ سپتامبر ۲۰۲۱)
عراق – ایران، ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ (۷ سپتامبر ۲۰۲۱)
امارات – ایران، ۱۵ مهر ۱۴۰۰ (۷ اکتبر ۲۰۲۱)

ایران – کره جنوبی، ۲۰ مهر ۱۴۰۰ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۱)
لبنان – ایران، ۲۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱)
سوریه – ایران، ۲۵ آبان ۱۴۰۰ (۱۶ نوامبر ۲۰۲۱)
ایران – عراق، ۷ بهمن ۱۴۰۰ (۲۷ ژانویه ۲۰۲۲)
ایران – امارات، ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ (اول فوریه ۲۰۲۲)
کره جنوبی – ایران، ۴ فروردین ۱۴۰۱ (۲۴ مارس ۲۰۲۲)
ایران – لبنان، ۹ فروردین ۱۴۰۱ (۲۹ مارس ۲۰۲۲)

تیم ملی فوتبال کره جنوبی

این چهارمین بار پیاپی است که راه ایران و کره برای صعود به جام جهانی در آخرین مرحله گروهی مقدماتی با هم همگروه شدند

پابلو بنتو هدایت کره جنوبی را عهده دار است و با ستارگانی هم چون سون هیونگ مین به دنبال صعودی به دردسر به قطر است. تیم ملی فوتبال کره جنوبی از سال ۱۹۸۶ میلادی، در تمام ۹ دوره اخیر جام جهانی حاضر بوده است

دیدار دو تیم ایران و کره جنوبی ۲۰ مهر ماه سال جاری با میزبانی ایران و ۴ فرودین ماه ۱۴۰۱ به میزبانی کره در جدول مسابقات قرار گرفته که البته محل برگزاری بازی‌ها و حتی کشور آن نیز مشخص نیست.

تیم ملی فوتبال امارات

امارات چند سالی است که در فوتبال باشگاهی و ملی افت محسوسی را پس از نسل طلایی ۲۰۱۵ خود تجربه کرده‌اند

اماراتی‌ها هم که علیرغم حضور در گروهی آسان مانند ایران دور رفت پیش مقدماتی را ضعیف به پایان برده بودند، با اخذ میزبانی توانستند در خاک خود ۱۸ امتیازی شده و به عنوان صدرنشین و بالاتر از ویتنام به این مرحله برسند. آخرین بار امارات در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ با ایران در همین مرحله هم گروه بود که اگر چه در خاک خود با گلی مشکوک مغلوب شاگردان علی دایی شد، تیم ملی در ۱۵ مهر ماه و ۱۲ بهمن ماه با امارات روبرو خواهد شد.

تیم ملی فوتبال عراق

عراقی‌ها در مرحله پیش مقدماتی نیز با ایران با هم گروه بودند که در دور رفت با گل دقایق پایانی از سد تیم ملی با هدایت ویلموتس گذشتند اما دور برگشت با وجود کری خوانی‌های فراوان، با شکست مقابل ایران صدر را تقدیم ملی‌پوشان ایرانی کردند.

۱۶ شهریور ماه و ۷ بهمن ماه دو تاریخی است که به ترتیب به عنوان میهمان و سپس میزبان با عراق دیدار خواهیم کرد.

تیم ملی فوتبال سوریه

انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ سوریه با ایران هم گروه بود. سوریه نخستین تیمی است که شاگردان اسکوچیچ در مرحله نهایی انتخابی با آن روبرو شده و در کمتر از سه ماه یعنی ۱۱ شهریور و ۲۵ آبان به مصاف آن‌ها خواهند رفت.

تیم ملی فوتبال لبنان

لبنان به عنوان پنجمین تیم برتر دوم و به لطف صعود قطر میزبان، به این مرحله راه یافتند و در ترکیب خود ربیع عطایا را به عنوان وینگر و مهدی خلیل را عنوان گلر شماره یک در اختیار دارد که هرو بازیکن ذوب آهن هستند

۲۰ آبان ماه و ۱۱ فروردین ماه سال آینده، زمان مقرر AFC برای جدال ایران و لبنان است که در آخرین دیدار ما نیز مقابل این تیم حاشیه مدیترانه خواهد بود و می‌تواند بسیار حساس و سرنوشت ساز شود.

نظرات