بیوگرافی سعیدرضا کیخا ژیمناست ایرانی و همسرش + زندگی شخصی و افتخارات

0

با بیوگرافی «سعیدرضا کیخا» (saeed reza keikha) ژیمناست ایرانی متولد ۱۳۶۷ در شیراز و قهرمان جام جهانی قطر در ۲۰۲۱ ، عکس ها و تصاویر جدید و شخصی سعید رضا کیخا بازیکن تیم ملی ژیمناستیک ایران ، زندگینامه ( سعید رضا کیخا ژیمناستیک کار ایرانی) و همسرش ، اینستاگرام سعیدرضا کیخا ژیمناست، زندگی شخصی و خصوصی سعیدرضا کیخا و تصاویر شخصی و ورزشی و قد و خانواده و ازدواج و همسرش و ماجرای سهمیه المپیک توکیو در مجله اینترنتی حرف تازه آشنا شوید.

بیوگرافی سعیدرضا کیخا ژیمناست ایرانی و همسرش + زندگی شخصی و افتخارات

 

بیوگرافی سعیدرضا کیخا ژیمناست

سعید رضا کیخا خود (saeid reza keikha) متولد سال ۱۳۶۷،اصالتاً شیرازی و دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد شیراز و لیسانس مهندسی مکانیک دانشگاه امام حسین (ع) تهران است . او در آخرین تونمنت ورزشی توانست عنوان قهرمانی جام جهانی قطر ۲۰۲۱ را کسب کند.

شروع ژیمناستیک

در سن ۵ سالگی خانواده‌ام من را به ژیمناستیک فرستادند. پدرم نه به صورت حرفه‌ای اما کشتی‌گیر بود و دوست داشت که من هم کشتی‌گیر شوم اما برای آمادگی بدنی من را به ژیمناستیک فرستاد. کم‌کم در این رشته به موفقیت‌هایی در سطح بین‌المللی دست یافتم. حتی تا ۱۲ سالگی هم به این موضوع فکر می‌کردم که در ژیمناستیک بمانم یا به کشتی بروم اما در نهایت با مشورت با افراد زیادی به این نتیجه رسیدم که در ژیمناستیک بمانم.

بیوگرافی سعیدرضا کیخا ژیمناست

ازدواج و همسر سعیدرضا کیخا کیست

آقای سعید رضا کیخا متاهل بوده و ازدواج کرده است. ثمره این ازدواج یک فرزند پسر به نام محمدحسین می باشد.

کیخا درباره همسرش: خانواده‌ام در این مدت من را خیلی حمایت کردند، همسرم شرایطی محیا کرده که بتوانم با خیالی راحت در اردوهای طولانی مدت شرکت کنم و این موضوع برای من ارزشی بالاتر از مدال گرفتن دارد.

اولین مسابقه حرفه‌ای در ژیمناستیک

کیخا اولین مسابقه جرفه ای خود را در ژیمناستیک زمانی که ۷ سال داشت در سال ۷۵ در مسابقات قهرمانی کشور انجام داد که موفق شد مقام دوم کشور را به دست آورد

بیوگرافی و عکسهای سعید رضا کیخا قهرمان ژیمناستیک جهان

ثبت حرکت ابداعی کیخا

بعضی از حرکات در کتاب داوری خالی هستند که بعد از چندین سال شرایطی پیش آمد تا حرکتی را ابداع کنم. مراحلی بود که باید طی می‌شد تا حرکت به ثبت نهایی برسد، بعد از رد کردن مراحل موفق شدم حرکاتم را ثبت کنم و بیشترین تعداد حرکتی که در دنیا وجود دارد را به نام خود بزنم.

او در ورلد کاپ جهانی باکو موفق شد یک حرکت جدید در ژیمناستیک را به نام ایران ثبت کند.

بزرگترین هدف ورزشی

هدف من کسب سهمیه المپیک است که تا به اینجای کار خوب پیشرفتم و برای اولین بار است که یک ایرانی تا این مرحله پیش رفته است.

سعید رضا کیخا قهرمان جام جهانی قطر

شغل دوم

کیخا علاوه بر ورزش ژیمناستیک حرفه ای ، کارمند اداره ورزش و جوانان استان فارس هست تا بتواند از لحاظ مالی تامین شود. حقوقش کارمندی است و در شهرداری شیراز به صورت پیمانی و نه رسمی مشغول است.

سعیدرضا کیخا قهرمان جام جهانی قطر

اخرین مدال و موفق سعیدرضا کیخا ملی‌پوش ژیمناستیک ایران در تورنمنت ورزشی اینکه توانست در فینال وسیله خرک حلقه جام جهانی قطر با نمره ۱۵.۲۰۰ قهرمان شود و  تکلیف حضورش در المپیک توکیو به زودی مشخص خواهد شد

مدال ها و افتخارات سعیدرضا کیخا

سهمیه المپیک توکیو

سهمیه المپیک توکیو ژیمناستیک در گروه تیمی و انفرادی تقسیم کرده است. در بخش تیمی در مسابقات جهانی باکو سه تیم چین، ژاپن و روسیه سهمیه گرفتند و قرار است تکلیف ۹ سهمیه دیگر در رقابت‌های جهانی اشتوتگارت آلمان مشخص شود و در مسابقات انتخابی انفرادی در تک وسیله هر ژیمناستی مدال‌آوری کند مستقیم راهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌شود

پیج اینستاگرام سعیدرضا کیخا

پیج اینستاگرام سعیدرضا کیخا

صفحه رسمی این ورزشکار با نشانی بالا در دسترس عموم قرار دارد

مدال ها و افتخارات سعید رضا کیخا

سعید رضا کیخا تاکنون مدال ها و افتخاراتی چون:

۲ مدال آسیایی

۴ مدال مسابقات جهانی در تورنمنت‌های مهم بین‌المللی مانند مسابقات ستارگان جهان

ثبت ۶ حرکت جدید در کتاب بین‌المللی داوری ژیمناستیک به نام خودش

مدال برنز مسابقات آذربایجان باکو

قهرمان جام جهانی قطر

عکس های سعیدرضا کیخا قهرمان ژیمناستیک جهان 

سعیدرضا کیخا

سعید رضا کیخا و همسرش

نظرات