مهران مدیری بازیگر نقش جهانگیر روزبه در سریال خاتون+ بیوگرافی و آثار هنری

0

بیوگرافی مهران مدیری بازیگر نقش جهانگیر روزبه در (سریال خاتون) به کارگردانی تینا پاکروان به عنوان جدیدترین تجربه بازیگری وی به همراه عکس های جدید و معرفی آثار هنری و زندگی شخصی وی میپردازیم

مهران مدیری بازیگر نقش جهانگیر روزبه در سریال خاتون+ بیوگرافی و آثار هنری

بازیگر نقش جهانگیر روزبه در سریال خاتون کیست

مجله اینترنتی حرف تازه، مهران مدیری در جدیدترین تجربه بازیگری خود در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان در نقش جهانگیر روزبه حضور دارد. او به تازگی برنامه دورهمی و اکنون مسابقه دورهمی را روی آنتن شبکه نسیم به عنوان مجری داشته ، حالا وارد سریال های نمایش خانگی شده و در نقشی تاریخی و بسیار مهم در تاریخ ایران را بازی خواهد کرد. این سریال به کارگردانی تینا پاکروان به صورت اختصاصی از «نماوا» پخش خواهد شد.

بیوگرافی مهران مدیری در سریال خاتون

مهران مدیری زادهٔ ۱۸ فروردین ۱۳۴۶ از والدین اراکی در میدان بروجردی در سر آسیاب دولاب منطقه ای در جنوب تهران کارگردان، هنرپیشه، خواننده، مجری، طراح صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشه و تهیه‌کننده ایرانی است. دیپلم است و دانشگاه را نیمه کاره رها کرده است.

مهران مدیری آخرین فرزند خانواده ٤ نفری است. او سه برادر بزرگ‌تر دارد و مجلهٔ نیوزویک در مقاله‌ای مدیری را بیستمین مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹م. در ایران نامید.

مهران مدیری بازیگر نقش جهانگیر روزبه در سریال خاتون+ بیوگرافی و آثار هنری

سالهای فعالیت

از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت. در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت.

تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت. همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت.

آغاز شهرت مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازی کرد. بعد از آن مدیری در چندین مجموعهٔ طنز دیگر که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت.

بازیگر نقش جهانگیر روزبه در سریال خاتون کیست + بیوگرافی

ازدواج و همسر مهران مدیری

وی در سال ها پیش ازدواج کرده و یک دختر به نام شهرزاد مدیری و یک پسر به نام فرهاد مدیری دارد و همسر مهران مدیری و مادر فرهاد و شهرزاد رشته‌اش هنری بوده و ادبیات. او خانه‌دار است و برای خودش می‌نویسد و هیچ وقت دغدغه انتشار نوشته‌هایش را نداشته. اسم فرهاد را هم مادرش انتخاب کرده و بعد از آن مهران مدیری زیاد از این اسم در شخصیت‌های تلویزیونی‌اش استفاده کرده است.

مهران مدیری در سریال خاتون

توضیح درباره شخصیت جهانگیر روزبه که مهران مدیری نقشش را بازی میکند اینکه مردی زیرک، پرنفوذ، طناز و فرصت طلب که انگلوفیل است و گمان دارد دنیا بر کاکل انگلیسی‌ها می‌چرخد.

«جهانگیر روزبه» دایی جون انگلیسی خاتون قصه است و مهران مدیری نقش او را بازی می‌کند.

بیوگرافی مهران مدیری بازیگر نقش جهانگیر روزبه در سریال خاتون+ بیوگرافی و آثار هنری

این سریال روایت داستانی-تاریخی از خانواده‌ای است که از اول شهریور ۱۳۲۰ آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط متفقین دچار تحولاتی می‌شود.

مهران مدیری در کنار بازیگرانی چون: اشکان خطیبی در نقش شیرزاد ملک، نگار جواهریان در نقش خاتون و بابک کریمی، بهناز جعفری، بیژن امکانیان، پژمان بازغی، رویا نونهالی، ستاره اسکندری، ستاره پسیانی، سروش صحت، شبنم مقدمی در نقش فخرالنسا، غزل شاکری، مهران غفوریان، نگار جواهریان، هادی تسلیمی، مهران مدیری، پانته‌‌آ پناهی‌ها، مهدی قربانی، آیدا ماهیانی، مهتاب ثروتی، میرسعید مولویان در نقش رضا فخار ،محمرضا شریفی‌نیا، صالح میرزاآقایی، بانیپال شومون، داریوش موفق، فرخ نعمتی، مجید نوروزی علیرضا مهران و.. بازی می‌کنند.

در معرفی این نقش آمده است: «جهانگیر روزبه» مردی زیرک، پرنفوذ، طناز و فرصت طلب که انگلوفیل است و گمان می‌کند دنیا بر کاکل انگلیسی‌ها می‌چرخد. وی دایی انگلیسی خاتون قصه است و مهران مدیری نقش او را بازی می‌کند.

نظرات