بیوگرافی شیوا ابراهیمی بازیگر و همسرش بهنام خدایاری و مهاجرت + عکس جدید

0

بیوگرافی شیوا ابراهیمی بازیگر و همسرش بهنام خدایاری و مهاجرت + عکس جدید

شیوا ابراهیمی متولد ۲۹ بهمن ۱۳۵۵ در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر است، در سال ۱۳۷۳ پس از ورود به دانشکده تئاتر فعالیت خود را با بازی در تئاترهای دانشجویی آغاز کرد و اولین کار حرفه‌ای خود را در جلوی دوربین را با سریال کهنه سوار در سال ۱۳۷۵ به کارگردانی اکبر خواجویی شروع کرد. بهنام خدایاری همسر شیوا ابراهیمی است و یک دختر به نام نفس دارد.

  • زمینه فعالیت: سینما و تلویزیون
  • تاریخ تولد: ۲۹ بهمن ۱۳۵۵
  • محل تولد: شمیرانات
  • حرفه: بازیگر
  • تحصیلات: لیسانس بازیگری تئاتر
  • سال‌های فعالیت: ۱۳۷۳- اکنون
  • همسر: بهنام خدایاری
  • فرزند: نفس
  • آیدی پیج اینستاگرام: shivaebrahimi

بیوگرافی شیوا ابراهیمی

در ۲۹امین روز از بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در تهران دیده به جهان گشوده است.

از بازیگران خوش چهره و منحصر به فرد سینما و تلوزیون ایران است که توانسته توجه مردم را به خود جلب کند.

شیوا ابراهیمی

زندگینامه شیوا ابراهیمی shiva ebrahimi

از بازیگران خوش چهره و منحصر به فرد سینما و تلوزیون ایران است که توانسته توجه مردم را به خود جلب کند. ایشان در رشته تئاتر و بازیگری دارای مدرک لیسانس میباشد . از همان دوره دانشجویی چند نمایش نامه را بازی کرده است و در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

حضور موثر ایشان در عرصه تاتر سبب شد توجه فیلمسازان و کارگردان ها را به خود جلب کند و به عنوان بازیگر در تلوزیون حضور داشته باشد.

همسر شیوا ابراهیمی کیست

شیوا ابراهیمی سال ها پیش با بهنام خدایاری ازدواج کرده و صاحب یک دختر بنام نفس خدایاری است.

شروع بازیگری

اولین فعالیت حرفه ای خود را در عرصه بازیگری درسال ۱۳۷۳ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۵ اولین تجربه خود را در تلوزیون ایران با سریال کهنه سوار به نمایش گذاشت

این مجموعه به کارگردانی خواجویی از شبکه ۳سیما به روی آنتن رفت.

در اولین تجربه بازیگری خود در عرصه سینما و تلویزیون با هنرمندان مشهوری چون محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، محمد پاک نیت، مریلا زارعی و نادیا گلچین به هنرنمایی پرداخته است.

یکی از معروف ترین کارهای تلویزیونی که تاکنون در پرونده خود به ثبت رسانده است مجموعه مدینه می باشد سریالی که آقای سیروس مقدم در سال ۱۳۹۲ کار تولید و کارگردانی آن را انجام داد

در سریال مدینه نقش فرعی یک پرستار را برعهده داشت و موفق شد در این مجموعه با مجید صالحی ،پریوش نظریه، شبنم مقدمی ،رضا رویگری و لیندا کیانی همبازی شود

عکس های کشف حجاب شیو ابراهیمی

پرده نشین یکی دیگر از کارهای تلویزیونی شمار می آید و خانم شیوا ابراهیمی تجربه بازی با ابراهیم شعیبی را کسب کرده است

جدیدترین کار تلویزیون شیوا ابراهیمی سریال مینو می باشد که در این مجموعه هم یک نقش مهم و کلیدی را بر عهده دارد. مجموعه مینو در اواسط آذر ماه ۱۳۹۷ از تلویزیون پخش گردید و بازیگران شناخته شده از جمله مهدیه نساج و عباس غزالی و سلمان فرخنده هنرپیشه های نقش اول آن به شمار می آید

حضور در سینما

اولین تجربه ایشان در عرصه سینما در سال ۷۸ با فیلم مسافر کسب کرد و در سال۸۰ در فیلم سینمایی شام آخر به محبوبیت زیادی دست یافت.

فیلمی که به کارگردانی فریدون جیرانی درسال۸۰ به روی پرده سینما رفت. بازیگران این فیلم محمد رضا گلزار و هانیه توسلی و آتیلا پسیانی و ثریا قاسمی ایفا نقش کرده اند .

شهرت با سریال مدینه

با حضور خود در سریال مدینه که درماه مبارک رمضان سال ۹۳ به کارگردانی سیروس مقدم از شبکه اول به روی آنتن رفت که با استقبال زیاد مردم همراه بود توانست شهرت پیدا کند و توجه مخاطبان را به خود جلب کند. ایشان در این سریال نقش پرستار را بازی میکردند.

بازیگر نقش رعنا در سریال مینو

مینو یکی از سریالهای بسیار جذاب شبکه اول سیما که با داستان عاشقانه و ترکیبی از ماجراهای آزادی خرمشهر بود شهرت وی را بیش از پیش افزایش داد و در نقش رعنا حضور یافت و در کنار بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون هنر نمایی کرد. این مجموعه یکی از بهترین کارهایی که درباره ماجراهای آزادی خرمشهر ساخته شد و صحنه ها و اتفاقات واقعی آزادسازی خرمشهر را به تصویر می‌کشد که مورد استقبال مردم قرار گرفت

بازیگر نقش منیژه در برادر جان

خانم شیوا ابراهیمی در جدیدترین کار تلویزیونی خود در سال ۱۳۹۸ و در ایام ماه مبارک رمضان در مجموعه برادر جان ایفای نقش پرداخت و کاراکتر منیژه را برعهده داشت. سریال برادر جان یکی از مجموعه‌های پر بیننده در سال ۱۳۹۸ بود که به دلیل ساعت پخش مناسب آن استقبال گسترده از آن صورت گرفت کاری از آقای محمدرضا آهنج که درباره اختلافات خانوادگی بین دو برادر بوده که بسیار جذاب و جالب بود خانم شیوا ابراهیمی در این مجموعه نقش منیژه را بر عهده داشت کاراکتری که به صورت پنهانی با حنیف ازدواج کرده بود

بازیگر نقش اتنه در سریال زمین گرم

من به عنوان شیوا ابراهیمی صد درصد حق را به زنی می‌دهم که قصد دارد شوهر خلافکارش را که قرار است بیست سال در زندان بماند ترک کند. هرکس دیگری هم باشد این حق را می‌دهد. مگر امکان دارد یک نفر زندگی‌اش را بگذارد برای مردی که خلافکار است و معلوم نیست اصلاح می‌شود یا خیر و این موضوع چیزی نیست که یک نفر بخواهد از آن چشم پوشی کند. نهایت کار این است که فرد از صمیم قلبش آن انسان را ببخشد اما اینکه زندگی‌اش را پای آن فرد بگذارد یک امر دیگر است.

آتنه هم نقش زنی بود که خود ساخته نبود اما سعی داشت تا به این سمت حرکت کند و همین موضوع مرا ترغیب می‌کرد تا نقش را دوست داشته باشم.در تمام دنیا و درباره تمام بازیگرها این موضوع وجود دارد که زیست بازیگر روی بازیگریش تاثیر می‌گذارد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و قطعا این موضوع روی ایفای نقش من تاثیر گذاشته است.

فیلم‌شناسی شیوا ابراهیمی

گنجشکک اشی‌مشی (۱۳۹۳)
فیلم تلویزیونی سه ماهی (۱۳۹۲)
تله فیلم فرجام (۱۳۸۹)
جایی برای بودن (۱۳۹۰)
گلهای خیابانی (۱۳۸۹)
پیش خواهد آمد (۱۳۸۹)
زیر هشت (۱۳۸۹)
خواب لیلا (۱۳۸۶)
شام آخر (۱۳۸۰)
مسافر(۱۳۷۸)

سریال ها

دیگری (مرجان اشرفی ۱۳۹۶)
پرده نشین (بهروز شعیبی ۱۳۹۳)
داوران (احمد امینی ۱۳۹۲)
مدینه (سیروس مقدم ۱۳۹۲)
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (۱۳۹۱)
فرات (مازیار میری ۱۳۸۹)
آخرین غزل (نادر برهانی مرند- بیژن صمصامی ۱۳۸۷)
کهنه‌سوار (۱۳۷۶)

شیوا ابراهیمی

مصاحبه با شیوا ابراهیمی قبل از مهاجرت

– مانند دو خواهر هستیم

شیوا ابراهیمی : من و نفس بیشتر با هم دوست هستیم و گاهی وقت ها هم مثل دو خواهریم. حرف های مان را راحت به هم می گوییم و با هم تصمیم می گیریم. نفس در خیلی از کارها با من مشورت می کند ولی در نهایت تصمیم با خودش است. فکر می کنم در روزگار فعلی باید با نسل امروز بیش تر رابطه رفاقت آمیز داشت و با فرزندان دوست بود. به این صورت بیش تر می توانیم به دختر یا پسرمان نزدیک شویم. خدا را شکر رابطه من و نفس هم خیلی خوب است و با هم کلی کیف می کنیم.

تولد نفس مبدا تاریخی است

شیوا ابراهیمی : تولد نفس تغییرات بنیادین در زندگی ام به وجود آورد ( می خندد ). تولد فرزند دید آدم را نسبت به خیلی چیزها عوض می کند. مثلا دید من نسبت به آینده و خیلی چیزهای دیگر تغییر کرد و باعث بلوغم شد. کلا فکر می کنم مادر شدن در هر سنی اتفاق بیفتد بلوغ فکری را به همراه خواهد داشت.

این تغییر آن قدر بزرگ است که من هر وقت می خواهم چیزی تعریف کنم می گویم «قبل از تولد نفس ، بعد از تولد نفس»و تمامی اتفاقات و خاطرات مهم زندگی ام به قبل و بعد از تولد نفس تقسیم می شوند. در واقع کل زندگی ام کاملا به دو بخش مجزای قبل از تولد دخترم وبعد از آن تقسیم می شود.

فکر می کنم تولد دخترم برایم به شکلی یک مبدا تاریخی است ( می خندد ).غیر از این هر زنی با مادر شدن روی خیلی از خواسته هایش پا می گذارد و حتی گاهی محافظه کارتر می شود. مثلا از نظر اقتصادی ؛ چون دیگر تنها نیستیم و فردی را به این دنیا آورده ایم که مسئول زندگی او هستیم و باید برای آینده اش برنامه ریزی کنیم.

نفس در هند به دنیا آمد

تا قبل از تولد نفس نمی دانستم فرزندم دختر است یا پسر. من و همسرم طرفدار این بودیم که همه چیز خیلی طبیعی طی شود. وقتی نفس به دنیا آمد واقعا سورپرایز شدم چون فکر می کردم فرزند پسر است.

البته من هم پسر و هم دختر دوست داشتم ولی احساس می کردم بچه پسر است و وقتی فهمیدم بچه دختر است شاید یه کمی خوشحال تر شدم ( می خندد ). نفس در هند و شهری به نام پونا به دنیا آمد و من تا قبل از تولد او حتی سونوگرافی نرفتم و کلا همه چیز روند خیلی طبیعی داشت ( می خندد ).

– سفر قندهار و دختری به نام نفس

دو سال قبل از تولد نفس من و پدرش فیلم « سفر قندهار » را هر کدام جداگانه دیده بودیم. در آن فیلم یکی از شخصیت های اصلی قصه که دختری افغان است نفس نام داشت. هر دو آن فیلم را دوست داشتیم و از این اسم هم خوش مان آمده بود و همیشه می گفتیم اگر روزی دختر داشته باشیم نام او را نفس می گذاریم.

شادی نفس دختر شیوا ابراهیمی کیست

شیوا ابراهیمی : مطمئنا هر پدر و مادری برای آینده فرزندان شان آرزوهای بزرگی دارند که من هم از این قاعده جدا نیستم ، اما اگر مجموع خواسته هایم برای زندگی نفس را جمع بندی کنم در نهایت به دو خواسته اصلی شادی و رضایت می رسم و دوست دارم همیشه شاد باشد و از زندگی اش راضی.

نفس : من دوست دارم هنر و به خصوص نقاشی را ادامه و در یکی از دانشگاه های خوب فرانسه ادامه تحصیل دهم. البته به خاطر علاقه ام به حیوانات رشته دامپزشکی را هم خیلی دوست دارم و یکی از این دو رشته را انتخاب می کنم.

– تصمیم گیرنده نفس است

شیوا ابراهیمی : نفس تا به حال در چند تله فیلم بازی داشته ؛ یک بار وقتی تنها چهار سال داشت نقش کودکی من را بازی کرد و چند بار هم در فیلم های مختلف نقش دخترم را بازی کرده است.

سال گذشته هم در تئاتر «عرق خورشید ، اشک ماه » به کارگردانی آتیلاپسیانی بازی داشت که این نمایش یک ماه و نیم در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه بود. اما اینکه در آینده بازیگری را ادامه بدهد یا نه بسته به نظر خودش است.

نفس : بازیگری را به خصوص بازی در تئاتر را خیلی دوست دارم. بازی در تئاتر برایم حس بهتری از بازی در فیلم ها داشت.

شیوا ابراهیمی : در کار تئاتر که داشت من بر خلاف کارهای تصویری کنارش نبودم اما حضور من برای نفس در اولویت نیست و تئاتر را خیلی دوست دارد. به تازگی پیشنهاد مشترکی هم برای کار در تئاتری جدید داشته ایم که در حال مشورت هستیم.

– بعضی وقت ها شغل مامان را دوست ندارم

نفس : گاهی شغل مامانم را دوست ندارم چون وقتی در سریال ها بازی می کند مجبور است من را برای مدتی تنها بگذارد و من خانه مادربزرگ هایم بمانم و دلم برایش خیلی تنگ می شود. البته گاهی هم خیلی شغلش را دوست دارم ، نمی دانم چرا ( می خندد ).

شیوا ابراهیمی : دوری از مادر برای بچه ها سخت است و من متاسفانه به خاطر شغلم گاهی از نفس دور هستم. البته وقتی به هم می رسیم سعی می کنم تلافی کنم و حسابی با هم وقت می گذرانیم.

نفس : بخش خوبش این است که کلی هم سوغاتی برایم می آورد ( می خندد ). من دوست دارم مامان بیش تر تئاتر بازی کند چون خودم تئاتر را خیلی دوست دارم. در نقش های تئاتری اش هم نقش فیروزه را در تئاتر آقای بهزاد فراهانی دوست دارم. البته وقتی تئاتر اجرا شد من خیلی کوچولو بودم و هیچی از تئاتر نفهمیدم ( می خندد ).نقش ملیحه در سریال « زیر هشت » را هم دوست دارم.

– به دوستانم نمی گویم مامانم بازیگر است

نفس : وقتی مامانم را در سریال ها و تلویزیون می بینم حس خوب و خاصی دارد که نمی توانم تعریف کنم. البته من هیچ وقت به دیگران نمی گویم مامانم بازیگر است چون همه با هیجان می پرسند « اوه راست میگی ؟ » و بعدش کلی سوال می پرسند.

– تماشای فوتبال

نفس : با مامانم فوتبال زیاد می بینیم. بازی آخر جام جهانی بین آلمان و آرژانتین ، مامان طرفدار آلمان بود و داشت سکته می کرد و اصلا یک جا بند نمی شد و مدام در خانه راه می رفت ( می خندد ). من هر دو تیم را دوست دارم چون از مسی خوشم می آید ولی فکر کنم بیش تر دوست داشتم آلمان ببرد.

شیوا ابراهیمی : کلا تفریحات مشترک زیاد داریم. با هم زیاد سینما می رویم یا در کنار هم کارتون می بینیم و نقاشی می کنیم. نفس کافی شاپ را دوست دارد و کافی شاپ رفتن هم جزء برنامه های اصلی و مشترک مان است. این اواخر والیبال هم بازی می کنیم.

نفس : چند روز پیش با هم گلدان رنگ کردیم.

– نخستین روز مدرسه نفس

شیوا ابراهیمی : روز اول مدرسه نفس با ذوق و شوق او را به مدرسه بردم و در موقع بازگشت با هیجان از او پرسیدم « خب دخترم مدرسه چطور بود ، دوست داشتی؟ » و نفس با خونسردی جواب داد « آره مامان جون دوست داشتم ولی فکر می کنم کاش همان مهد کودک را ادامه می دادم. »

عکسهای جدید شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی

نظرات