اجرای پروژه نرده شیشه ای چگونه است؟

0

معرفی نرده شیشه ای

با هما رزیدنس همراه باشید تا با نرده و جان پناه شیشه ای آشنا شویم.

نرده شیشه ای

امروزه تولید شیشه های مقاوم و زیبا در اجرای نرده و جان پناه باعث استفاده بیشتر نرده شیشه ای و جان پناه شیشه ای و هندریل شیشه ای در ساختمان سازی مدرن شده است. نرده شیشه ای یک سازه یکدست و شیشه ای است که می تواند ایمنی و زیبایی راه پله ها ، بالکن ها ، تراس و پنجره ها را در ساختمان های خصوصی، تجاری و عمومی بهبود دهد.

نرده شیشه ای به صورتی طراحی شده است که برای نصب در هر مکانی سیستم و اتصالات مناسبی دارد که با استفاده از یراق آلات مقاوم در برابر خردگی و فرسایش پیاده سازی می شود.

 

معرفی جان پناه شیشـه ای

جان‌پناه شیشه ای محافظی دیوار مانند که به صورت ساختاری ممتد، يكپارچه، محكم و استوار از جنس شیشه، آجر، سنگ، بتن، چوب يا فلز و… ساخته می‌شود. ضخامت ديوار در مقايسه با طول و ارتفاع نازك بوده و معمولاً به‌عنوان جداكننده فضاها از يكديگر به‌صورت مجزا عمل می‌کند يا به‌عنوان محافظ يك فضا است. در این میان جان پناه از جنس شیشه را می‌توانیم نام ببریم؛ استفاده از جان‌پناه شیشه‌ای از جمله راهکارهایی است که علاوه بر زیباسازی محیط، شفافیت و امکان نورپردازی‌های خلاقانه در محیط، به دلیل نصب سریع و بدون نیاز به تخریب و مقاومت و دوام بالا توانسته به‌راحتی جای مناسبی را در ذهن طراحان و معماران بیابد.

 

نرده شیشه ای

یکی از پروژه های اجرا شده توسط هما رزیدنس

 

برای اجرای جان پناه در بالکن می توان از نرده شیشه ای استفاده نمود. درصورتی‌که از شیشه سکوریت در نرده شیشه‌ای استفاده شود معمولاً ضخامت شیشه ۸ تا ۱۲ میلی‌متر و برای پایه‌ها از پروفیل آلومینیوم یا استیل استفاده می‌شود. این پروفیل‌ها بر اساس ارتفاع هندریل با فاصله‌های معینی از یکدیگر قرار می‌گیرند. پایه‌ها نیز با بست شیشه گیر ثابت و فیکس می‌شوند.

 

مزایای نرده شیشه ای

آیا نرده های شیشه ای امن هستند؟

  1. از آنجایی که نرده های شیشه ای دارای شکاف نیستند، غیرممکن است که کودک یا حیوان خانگی بتواند دست ها، پاها یا سر خود را بین آن کرده و گیر کند و یا بدتر از دست بدهد! فضای بین شیشه و تکیه گاه ها نیز بسیار کم است.
  2. اینکه نرده های شیشـه ای برای بالا رفتن کودکان دشوار است. هیچ جایی برای کودک وجود ندارد که بتواند پای خود را بچسباند و از نرده بالا و پایین برود و از سقوط آنها جلوگیری می کند.
  3. ترس از پوسیدگی یا زنگ زدن وجود ندارد. نرده های چوبی یا فلزی می توانند به مرور زمان خراب شوند، زیرا عناصر مختلفی سال به سال بر روی آنها تأثیر می گذارد. تکیه دادن به نرده های چوبی و فلزی قدیمی می تواند لحظه ای استرس زا برای شخص با هر اندازه و وزنی باشد. نرده شیشـه ای و اتصال دهنده های فولادی ضد زنگ آنها، هیچ وقت ساختار و کاربرد خود را از دست نمی دهند. آنها در طول زمان نسبت به نرده های قدیمی بسیار ایمن تر هستند.
  4. مراحل نصب نرده های شیشـه ای بسیار ایمن است. اتصال دهنده ها بدون توجه به نوع چوبی یا بتونی بودن ساختمان، اتصال بسیار قوی تر و ایمن تری دارند.
  5. و در نهایت، خود شیشه است که تقریباً چهار برابر یک شیشه معمولی ایمنی دارد و هرگز به صورت قطعات تیز خرد نمی شود. در عوض، این شیشه ها به صورت قطعات کوچک و نسبتاً بی ضرری شکسته می شوند.

 

از نرده شیشه‌ای بیشتر در چه فضاهایی استفاده میشود؟

از نرده شیشه بیشتر به عنوان جان پناه و یک حائل امن و در بالکن ها و تراس ها و راه پله ها درساختمانهای تجاری و اداری و مسکونی و ویلایی استفاده می‌شود از نرده شیشـه ای امروزه جهت معماری و دیزاین و زیبایی فضاهای لوکس و لاکچری بیشتر استفاده می‌شود.همچنین در فروشگاه‌های بزرگ و پاساژها و مراکز خرید و مراکز تجاری و پاساژ ها هم از نرده شیشـه ای استفاده می‌شود.

نظرات