بیوگرافی و عکس های محمود نیکبخت شاعر و مترجم + درگذشت و آثار

0

بیوگرافی محمود نیکبخت شاعر و مترجم + درگذشت و آثار و اشعار و خانواده و همسر و فرزندان به همراه عکس های وی را با هم در مجله حرف تازه مشاهده میکنیم.

بیوگرافی محمود نیکبخت

محمود نیکبخت منتقد ادبی، شاعر و مترجم معاصر ایرانی در ۱۰ مرداد سال ۱۳۳۰ در اصفهان متولد شد و از چهره‌های سرشناس جنگ ادبی اصفهان بود.

از آثار این شاعر و مترجم می توان به مقاله‌ها و ترجمه‌هایی از شعرها و مقاله‌های شاعرانی مانند ازرا پاوند، تی. ای. هیوم، اکتاویو پاز را در جُنگ اصفهان و مجله‌هایی چون رودکی، کلک، عصر پنجشنبه و… اشاره کرد.

همچنین سردبیری جنگ پردیس (فصلنامه زبان و ادبیات) را بر عده داشته است

بیوگرافی محمود نیکبخت مترجم و شاعر اصفهانی و همسرش + درگذشت و آثار

محمود نیکبخت شاعر

در ابتدای کار نویسندگی اش وی از چهره‌های سرشناس جنگ اصفهان بود و با آثاری که بعد از جنگ اصفهان به چاپ رسانیده همان تدقیق و نقد دیالکتیکی مختص خویش را همواره به تکامل رسانیده‌است. چنانچه کتاب «از گمشدگی تا رهایی» نتیجهٔ همان مقالهٔ «نقبی به سوی نور» است که در جنگ اصفهان به چاپ رسیده بود. ترجمه‌های وی از زبان انگلیسی است اما نه فقط از شاعران انگلیسی زبان بلکه از شاعران ایتالیایی، فرانسوی و.. نیز ترجمه‌هایی کرده‌است.

بیوگرافی و عکس های محمود نیکبخت شاعر و مترجم + درگذشت و آثار

همسر محمود نیکبخت کیست

ایشالن سال ها پیش ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر دارد که نوازنده دو تار و در زمینه موسیقی خراسانی فعالیت دارد.

محمود نیکبخت و همسرش,محمود نیکبخت و پسرش

سال های فعالیت

فعالیت ادبی را از  دهه ۴۰ بعد از آشنایی با چهره هایی چون حقوقی ، رضا فرخفال و … از دوران دبیرستان آغاز کرد و با حضور در نشست‌های جُنگ اصفهان بطور حرفه ای وارد این عرصه شد.

او شعرهایی را از این شاعر ایتالیایی به همراه مطالبی درباره او ترجمه کرد و بعد از انقلاب هم این کارها در کتابی با عنوان «زندگی جوزپه اونگارتی» چاپ شدند.

بعد از مدتی از فعالیت در زمینه ترجمه آثار خارجی به سمت نقد ادبی کشیده شد و گاه‌گاه زمانی از سر ضرورت به ترجمه و انتشار آن کار می‌پرداخت.”
از آثار نقد ادبی زنده یاد نیکبخت میتوان به بوطیقای بوف کور و از اندیشه تا شعر و از گمشدگی تا رهایی اشاره کرد

محمود نیکبخت شاعر

درگذشت محمود نیکبخت شاعر

با کمال تاسف شاعر برجسته و استاد شعر و ادب در تاریخ ۳ خرداد بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.

عکس ها و تصاویر محمود نیکبخت نصرآبادی

آثار محمودنیکبخت شاعر

نمی‌دانم از که می‌گویم، کتاب شعر،

این درخت کویری ما، کتاب شعر،

این خانه نمور است، کتاب شعر

هنوز، کتاب شعر

با مهر برای بانوک

من دریای تو را یافتم (شعر بلند)

نظرات