فیلم / ماجرای سگ کشی و دار زدن سگ ها توسط شهرداری تبریز چیست

3

فیلم / ماجرای سگ کشی و دار زدن سگ ها توسط شهرداری تبریز چیست

فیلم جنجالی از سگ کشی و دار زدن سگ ها در تبریز از ساعاتی پیش در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست میشود که نشان میدهد افرادی ناشناس چند قلاده سگ را با طناب دار میزنند ماجرای کامل سگ کشی و دار زدن سگ ها در تبریز را در ادامه میخوانید.

فیلم / ماجرای سگ کشی و دار زدن سگ ها توسط شهرداری تبریز چیست

 

مجله حرف تازه – ویدئویی از سگ کشی و دار زدن سگ ها در تبریز از ساعاتی پیش در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست میشود که باعث انتقاد و اعتراض حامیان حقوق حیوانات شده است . در این فیلم نشان میدهد افرادی ناشناس چند قلاده سگ را با طناب دار میزنند.

فیلم دار زدن سگ ها در تبریز

طی روز گذشته چند قلاده سگ در تبریز با استفاده از طناب خفه شده‌اند که فیلم آن در شبکه‌های مجازی به ویژه تلگرام و اینستاگرام دست به دست و همین اتفاق موجب واکنش انجمن دوستدار حیوانات و دفاع از حقوق آن ها در تبریز شده است و تجمعی هم جلوی شهرداری تبریز داشته اند.

 

با این حال کاربران به این حرکت غیر انسانی واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «هرچند خودمم قبول دارم که باید سگ های ولگرد رو به نوعی از بین برد اما نه به این شیوه های وحشیانه.»

کاربر دیگری نوشت: «دوستداران حیوانات کجا بودند وقتی یک نفر رو توی کرج سگ های ولگرد پاره پاره کردن.»

کاربری هم نوشت: «متاسفانه به نظر می رسه تا قانون درستی برای حمایت از حیوانات نداشته باشیم، شاهد این نوع ویدئوها خواهیم بود.»

واکنش معاون خدمات شهری و اجرائی شهردار تبریز

معاون خدمات شهری و اجرائی شهردار تبریز گفت: جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، مطالبه‌ مردمی و مطابق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، وظیفه ذاتی و قانونی شهرداری است.

محمدرضا قربانیان تبریزی جمعه شب در واکنش به موج انتقادات از انتشار آنچه که به دار زدن سگ های بی صاحب در تبریز نامیده می شود، افزود: مهم ترین وظیفه شهرداری تبریز تأمین امنیت شهروندان است و در این راستا و در جهت رسیدگی به هزاران شکایتی که شهروندان داشته‌اند، اقدام به جمع‌آوری و رهاسازی سگ‌های بلاصاحب در بیرون شهر می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به آسیبی که سگ‌های بلاصاحب به شهروندان رسانده‌اند و شکایت های متعددی که در این خصوص در مراجع قضایی علیه شهرداری مطرح شده، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تشویش اذهان عمومی به واسطه جمع آوری سگ‌های بلاصاحب، امر پسندیده‌ای نیست و به جای این کار می‌توان با هم‌اندیشی و هم فکری، نسبت به حل این معضل شهری و تأمین امنیت شهروندان اقدام کرد.

قربانیان تأکید کرد: شهرداری تبریز تا به امروز هیچ گونه اقدام به سگ‌کشی انجام نداده و تنها به بیهوشی این حیوانات توسط پیستول‌های بیهوشی، جمع‌آوری و رهاسازی آنها در بیرون از شهر پس از به هوش آمدن سگ ها اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در برابر تهدید سلامت و امنیت شهروندان بی‌تفاوت باشیم، همین چند وقت پیش اهالی شهرک آخمقیه یک کودک چند ساله را از دست سگ‌های ولگرد نجات داده‌اند.

در ساعات گذشته تصاویری از آنچه که دار زدن سگ های بی صاحب در پشت نیسان توسط شهرداری نامیده شد، به طور گسترده در فضای مجازی دست به دست می شود.

انتشار این تصاویر، واکنش تند کاربران فضای مجازی را به دنبال داشته و آنان با ادبیات مختلف بااین اقدام مخالفت کرده اند. / رکنا ، ایرنا

 

3 دیدگاه در “فیلم / ماجرای سگ کشی و دار زدن سگ ها توسط شهرداری تبریز چیست

  1. حامد گفت:

    چرا این بدبخت هارو کشتید

  2. حامد گفت:

    چرا این بدبخت هارو کشتید

  3. محمدرضا باقرپور گفت:

    متأسفانه عامل و آمر این کشتار، از مردم و امنیت آنها، حرف زده و هزینه کرده است؛ از مردم هزینه نکنید به این شکل و زیرکانه؛ ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد به صورت قانونی و از راه‌های مختلف و از مبادی مربوط. بخشی از این مردم هم که از آنها هزینه می‌کنید و عوام‌فریبی می‌کنید، همین حامیان حیوانات هستند که برای چندمین بار، موجب ناراحتی آنها شده‌اید با عملکرد غلط، شتابزده و ضعیفتان. بیشتر شهرداری‌ها و عوامل آنها، معمولاً و هیچ‌وقت، زیر بار موضوعی به نام سگ‌كشی نمی‌روند. شما، بخشی از سخنانتان، کذب است و کشتار هم صورت گرفته است و مستندات آن و فایل تصویری و صوتی آن، موجود و قابل ارائه می‌باشد و نمی‌شود قضیه به این واضحی را پنهانکاری یا توجیه کرد؛ معدوم‌سازی سگ‌ها به روش‌های مختلف، مانند: ضربه به جمجمه و کوبیدن سر آنها به دیوار و یا حلق‌آویز شدن، خفـه کردن با گازهـای مسمـوم، تزریق سم و… که باعث کشته شدن آنها می‌شود، در هرزمان و هرمکانی هم که باشد، معمولاً از چشم حیوان‌دوستان، پوشیده نمی‌ماند و حیوان‌دوستان و رابطان آنها در سطح شهر، متوجـه آن و خبر آن می‌شونـد که موجب جریحـه‌دار شدن احساسات عمومـی و چه‌بسا مورد سوءاستفـاده رسانه‌های معاند و ارائه تصویری غلط از رفتار ایرانیان نیز می‌گردد که عامل آن، شما و امثال شماها هستید که این بار هم لو رفتید. محمدرضا باقرپور – پژوهشگر و فعّال فرهنگی و اجتماعی

نظرات