بیوگرافی و عکس های مهدی رستمانه نوازنده تار و کمانچه + علت فوت معرفی آثار

0

بیوگرافی و عکس های مهدی رستمانه نوازنده تار و کمانچه + علت فوت معرفی آثار

مهدی رستمانه مدرس و نوازنده معروف و سرشناس تار و سه تار و کمانچه اهل اصفهان با بیش از ۳۰ سال سابقه هنری بر اثر بیماری سرطیان دارفانی را دواع گفت در ادامه با زندگینامه و بیوگرافی و عکس های استاد مهدی رستمانه و همسر و دخترش طراوت و معرفی آثار موسیقی و نوازندگی و ماجرای فوت و درگذشت و خاکسپاری وی را در این بخش در ادامه میخوانید

بیوگرافی مهدی رستمانه نوازنده تار و همسرش + فرزندان و ماجرای فوت

بیوگرافی مهدی رستمانه نوازنده اصفهانی

مهدی رستمانه در اصفهان متولد شد او نوازنده تار و سه تار و ساز کمانچه اهل ایران بود و از هنرمندان بی‌نظیر موسیقی بود و سابقه بیش از ۳۰ سال فعالیت هنری رسمی در کارنامه او دیده میشود

سوابق هنری در موسیقی

مرحوم رستمانه از هنرمندان برجسته موسیقی با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت هنری رسمی در ایران بود در که بخش عمده فعالیت هایش به تدریس و پژوهش در زمینه نوازندگی ساز گذشت و کمتر به برگزاری کنسرت و اجرا پرداخت و بیشتر در زمینه پژوهش و تمرینات در خصوص فن نوازندگی ساز اقدام کرد.

او از سال‌های ۱۳۸۱ تا ۸۶ با گروه پیام هنر همکاری داشته و اگرچه در ساز کمانچه سرآمد بود اما جزء معدود هنرمندانی بودند که حداقل پنج ساز تار، سه‌تار، کمانچه، دف و تنبک را به‌صورت استادانه می‌نواخت و بر روی موسیقی و ردیف و نغمه‌ها بسیار و دقیق و حساس بود.

همسر و فرزندان مهدی رستمانه

ایشان سالها پیش ازدواج کرده بود حاصل این ازدوا ج یک دختر به نام طراوت می باشد

بیوگرافی و عکس های مهدی رستمانه نوازنده تار و کمانچه + علت فوت معرفی آثار

 

ماجرای بیماری سرطان و علت فوت «مهدی رستمانه»

مهدی رستمانه، آهنگساز باسابقه و نوازنده تار، سه تار و کمانچه اصفهان که چندین سال با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، روز گذشته به دیار باقی شتافت.

طراوت رستمانه، دختر این هنرمند با تایید خبر درگذشت او گفت: بعد از گذشت قریب به سه سال از آخرین جراحی پدر و عبور از دوران شیمی درمانی، اسفند ماه سال ۱۳۹۹ متوجه شدیم که سرطان در بدن ایشان ریشه دوانده و پیش‌ روی کرده است.

ماجرای خاکسپاری

مراسم خاکسپاری مهدی رستمانه، روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ماه برگزار شد و قرار بود در قطعه نام ؟اوران باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شود، اما اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان جواز دفن او در این قطعه را صادر نکرد؛ زیرا طبق قانون، دفن هنرمندان در قطعه نام‌آوران شروطی دارد. این شروط شامل برخورداری از ۳۰ سال سابقه کار هنری، داشتن نشان درجه یک هنر و مدرک دکتری در یکی از رشته‌های هنری است.

رستمانه در کنسرت‌های متعددی به عنوان کمانچه و تار نواز حضور داشت و دو کنسرت «گروه مهر» و «روایتی دیگر» را در دهه‌ی ۸۰ برگزار کرد اما بیماری‌، اجازه نداد آلبوم شخصی‌اش را که شامل قطعات و تصانیف نابش بود منتشر کند و گنجینه‌ی او ناتمام باقی ماند. کنسرت «سوته‌دلان» که به یاد استاد سیروس ساغری در سال ۱۳۹۴ برگزار شد

نظرات