۵ انشا درباره روز قدس و فلسطین کودکانه و ادبی برای سنین مختلف

0

۵ انشا درباره روز قدس و فلسطین کودکانه و ادبی برای سنین مختلف

انشا درباره روز قدس و فلسطین و راهپیمایی روز قدس یکی از مهمترین موضوعات انشاست که معلم ها و دبیران برای زنگ انشای بچه ها و دانش آموزان در مقاطع دبستان و ابتدایی و پایه های مختلف تحصیلی انتخاب میکنند.

5 مقاله و انشا درباره روز قدس و فلسطین با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی برای سنین مختلف

در این بخش انواع انشا در مورد روز قدس با موضوعات انشا ادبی درباره روز قدس ,انشا در مورد اهمیت روز قدس, تحقیق کوتاه درباره روز قدس و راهپیمایی روز قدس, انشا در مورد روز جهانی قدس و فلسطین و انتفاضه, تحقیق در مورد روز قدس برای دبستان و چند انشای دیگر برای سنین مختلف با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی برای دبستان و دبیرستان اماده کردیم.

نمونه انشا درباره روز قدس

مقدمه

به نام خدا انشایم را با موضوع روز قدس آغاز میکنم

متن انشا:

آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس و روز جهانی قدس نامگذاری شده است که در این روز راهپیامیی با شگکوهی با حضر مردم ایران و کشضورهای اسلامی برکگزار میشود

در سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی رحمه الله ، در پیامی سرنوشت ساز، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند. از آن پس، همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، شاهد راه پیمایی گسترده مردمی هستیم که با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر امریکا»، خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال نظام صهیونیستی می شوند و با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می کنند. شرکت زنان و مردان روزه دار در این راه پیمایی عظیم، حمایت از انقلاب انتفاضه و تجدید بیعت با فرمان تاریخی امام خمینی رحمه الله و رهبر معظم انقلاب است

در سال های اخیر، در جای جای سرزمین های اشغال شده فلسطین، مبارزان مسلمان با شعار «حی علی الجهاد» علیه اشغال گران صهیونیستی صورت داده اند و نهال انقلاب انتفاضه، اکنون به درخت تنومندی بدل گشته که هرگز نیرنگ صهیونیست ها و توطئه های مشترک غرب و دنیای استکبار خللی در ایستادگی آن ایجاد نخواهد کرد.

روز قدس با قدامت تاریخی که دارد، برای رهایی فلسطین و اتحاد مسلمانان مهم و حایز اهمیت است، و بنابر همین دلیل است که همه ساله با شکوهتر از قبل تجلیل می گردد و برای مردم همواره تازه و قابل ستایش باقی می ماند.

نتیجه انشا:

ما نیز همه ساله باید با حضور خود در راهپیمایی روز قدس انزجار و نفرت خود را به اسرائیل و اشغال کشور فلسطین نشان دهیم

این بود انشای من

انشا درباره روز قدس و فلسطین

مقدمه

به نام خدا: القدس لنا قدس برای ماست و برای کشور فلسطین است

بدنه انشا:

انقلاب اسلامی ایران، حرکتی شکوهمند در عرصه تحولات سیاسی قرن حاضر بود که با انتخاب روز قدس از سوی اامام خمینی(ره)، نشان داد که انقلاب اسلامی به وسعتی فراتر از خاک ایران می اندیشد و هرگز در درون مرزهای خود زندانی نخواهد شد.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، مردم با حضور پرشور خویش اقتدار و عظمت مسلمانان را به همه جهانیان نمایش می دهند. روز قدس، روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است.

نفرت از صهیونیسم، واقعیتی است که هیچ گاه از فرهنگ و باورهای مسلمانان معتقد جهان زدوده نمی شود و مراسم روز جهانی قدس، تنها آیینی تشریفاتی نیست، بلکه نمادی از نفرت عمومی دنیای اسلام علیه تمامی مظاهر صهیونیسم است.

قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، وطن میلیون‏ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.از همان نخستین سال‏های اشغال پاره تن اسلام، با مقاومت فلسطینیان و اعتراض مسلمانان و دیگر انسان‏های آزاده جهان، نهضت مقابله با اسرائیل و حمایت از فلسطین مظلوم شکل گرفت.

آخرین جمعه ماه رمضان، روز پاسخ به انتظارهاست. همسایه مظلومیت، در هاله‏ ای از بی‏ سر و سامانی، به اعتراض یاران خود در این روز، دل بسته است.
روز قدس، روز تذکر قدرت اسلام به تمام مدعیان سلطه‏ جوی جهان است. فلسطین، دفتر ایام سال را به امید رسیدن به این جمعه شکوفا، ورق زده است.

5 انشا درباره روز قدس و فلسطین کودکانه و ادبی برای سنین مختلف

انشا درمورد راهپیمایی روز قدس

مقدمه

به نام خدا انشایم را با موضوع راهپیمایی روز قدس آغاز می کنم

متن انشا:

امروز، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و به پیشنهاد حضرت امام خمینی رحمه الله روز قدس می باشد؛ روزی که مردم آزاده دنیا، به ویژه مسلمانان، با حضور وحدت بخش خود در این راه پیمایی عظیم و شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی خویش، حمایت بی دریغ خود را از تمام مستضعفان جهان، به ویژه مردم مظلوم فلسطین، اعلام می دارند.

امروز از نظر امام خمینی رحمه الله روز اسلام و حکومت اسلامی و روزی است که باید بیرق جمهوری اسلامی در سراسر کشورها افراشته شود و به ابرقدرت ها این مطلب تفهیم شود که دیگر نمی توانند در ممالک اسلامی ترک تازی کنند. با شرکت در این حرکت عظیم الهی و مردمی علا وه بر اجابت دعوت آن پیر فرزانه و خشنودسازی روح بلندش حمایت خویش را در حقّ این مردم مظلوم و ستمدیده به جهانیان اعلام می کنیم.

اهمیت راهپیمایی روز قدس

همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از روز قدس، توسط مسلمانان تجلیل به عمل می آید، مردم به جاده ها می ریزند، شعارهای ضد اسرئیل سر می دهند و از مردم فلسطین اعلام حمایت می کنند. معمولا گستردگی این راهپیمایی در کشور همسایه ما «ایران» بیشتر از سایر کشورهای اسلامی است. در فرجامین جمعه ماه صیام، روزه داران با لب های خشکیده، قلب های مملو از محبت، و بازوان توانمند در یک صف واحد می ایستند و بر ضد رژیم اسرائیل شعار سر می دهند و خواهان آزادی فلسطین می گردند.

آخرین جمعه ماه رمضان، روز پاسخ به انتظارهاست. همسایه مظلومیت، در هاله‏ای از بی‏سر و سامانی، به اعتراض یاران خود در این روز، دل بسته است.
روز قدس، روز تذکر قدرت اسلام به تمام مدعیان سلطه‏ جوی جهان است. فلسطین، دفتر ایام سال را به امید رسیدن به این جمعه شکوفا، ورق زده است.

به صحنه می‏آییم، تا صفوف معترضان ظلم، پر رنگ‏تر شود. به صحنه می‏آییم تا باطل، بیداری اصحاب حقیقت را واضح‏تر به نظاره بنشیند.
به صحنه می‏آییم تا بغض ترک‏خورده فلسطین را به التیامی حماسی نشانده باشیم.
آری! جمعه قدس، ریشه در جمعه ظهور دارد؛ ریشه در آن ناقوس عدالت که به دستان منجی صبح، به صدا درخواهد آمد.

نتیجه انشا:

شركت فعالانه مسلمانان در مراسم روز جهانی قدس سبب قدرت و قوت مبارزین فلسطین خواهد شد.

این بود انشای من

تحقیق درباره روز قدس

تحقیق درباره روز قدس و اهمیت بیت المقدس

بیت المقدس به عنوان مهم‏ترین شهر فلسطین، از نظر اسلامی اهمیت ویژه‏ای دارد؛ زیرا مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی است.
از آغاز هجرت پیامبر اسلام به مدینه تا سال دوم هجری، قبله پیامبر در هنگام نماز و نیایش، بیت‏المقدس بود و بی‏شک، پیش از هجرت نیز در سیزده سالی که پیامبر اکرم در مکه مکرمه اقامت داشت، رو به بیت المقدس می ‏ایستاد و نماز می‏گزارد. از این رو، این شهر، قبله نخستین، بلدالامین و حرم امن شناخته می‏شود.

همچنین مسجدالاقصی هنگام معراج رسول اکرم ص نیز ارزش و قداست خود را نشان داد، به‏ گونه‏ ای که خداوند می‏فرماید شبانه پیامبر اکرم ص را از مسجدالحرام به مسجدالاقصی که اطراف آن را پر برکت گردانیده است سیر داد تا آیات و نشانه‏ های الهی را به او نشان دهد.

تاریخچه نامگذاری روز قدس

روز قدس یا روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.

روز قدس، روز تذکر قدرت اسلام به تمام مدعیان سلطه‏ جوی جهان است. فلسطین، دفتر ایام سال را به امید رسیدن به این جمعه شکوفا، ورق زده است.

روز قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که در آن علیه اسرائیل و اشغال فلسطین راهپیمایی اعتراض‌آمیزی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. در بعضی کشورها به خاطر عدم مجوز پلیس برای روز جمعه، راهپیمایی در روز دیگری انجام شده یا فقط امکان برگزاری همایش‌هایی به این منظور داده می‌شود.

نظرات