جدیدترین نقاشی شب قدر و شب احیا برای رنگ آمیزی و مدرسه‌(۸۰ عکس نقاشی)

0

نقاشی شب قدر و شب احیا کودکانه برای رنگ امیزی و مدرسه و نقاشی قرآن سر گرفتن برای کودکان و سنین مختلف مهد کودک تا ابتدایی و دبیرستان برای دانش آموزان و برای سرگرمی در این صفحه قرار داده شد که میتوانید از مجله حرف تازه دانلود کنید و رنگ کنید و ایده های جدید برای نقاشیهای زیبا و طراحی با موضوع شب قدر را مشاهده نمایید.

شب قدر (عربی: لیلة القدر، به معنای شب سرنوشت) نام شبی است که در قرآن، به خصوص سوره قدر، از آن نام برده شده‌است. اغلب مسلمانان اعتقاد دارند قرآن برای اولین بار در شب قدر از سوی خدا بر محمد نازل شد. اسلام‌شناسان نظرات متفاوتی دربارهٔ معنای شب قدر در قرآن ابراز کرده‌اند؛ از جمله اینکه سوره قدر ریشه در یکی از اشعار افرایم سوری دارد و منظور از شب قدر، تولد عیسی است.

انواع نقاشی شب قدر و شب احیا برای رنگ آمیزی برای سنین مختلف + دانلود

نقاشی شب قدر و شب احیا

آموزش کامل نقاشی شب قدر و شب احیا کودکانه برای مدرسه و رنگ آمیزی در این صفحه از مجله حرف تاره مشاهده نمایید.

به مناسبت با فرا رسیدن شبهای قدر معلمان در مقاطع مختلف تحصیلی سعی میکنند که دانش اموزان را تشویق به کشیدن نقاشی شب قدر درباره این شب مهم کرده و به دنبال اهمیت این شب بپردازند و یا درباره آن نحقیق کنند تا بتوانند مفهوم و معنی این شب را بدانند و درک کنند.

به مناسبت ماه رمضان و شبهای ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ این ماه، معمولا معلمان عزیز یکی از موضوعاتی که برای بچه ها و دانش آموزان در زنگ نقاشی و طراحی انتخاب میکنند، نقاشی در باره شبقدر است که ما نیز چند ایده جدید برای شما انتخاب کردیم تا بتوانید از انها برای نقاشی خود استفاده کنید. و یا اگر اوقات فراغت دارید و به دنبال سرگرمی مفید هستید این عکس ها را دانلود کرده و برای فرزندانتان آموزش بدهید

نقاشی شب قدر کودکانه, نقاشی در مورد شب قدر و قرآن سر گرفتن

۲۵ نقاشی با موضوع شب قدر برای رنگ آمیزی کودکان

حتما یادتان باشد که اولین گام تصمیم گیری برای شروع نقاشی این است که از چه روش هایی برای نقاشیهای می خواهید استفاده کنید همچنین انتخاب رنگ نیز نکته بسیار مهمی است که بایستی به آن توجه داشته باشید. شما برای ورود به دنیای نقاشی می بایست یک سبک ویژه ای را انتخاب نمایید که عبارتند از: رنگ روغن، آبرنگ، آکریلیک و پاستل …

نقاشی برای شب قدر و امام علی ساده و آسان

نقاشی با موضوع امام علی و یتیمان ساده

اما معمولا بیشتر بچه ها از مداد رنگی استفاده میکنند  و علاقه خاصی به مداد رنگی دارند، یک مزیت استفاده در طراحی با مداد رنگی این است که رنگ ها با هم سازگار هستند و از معایب آن هم این است که به سختی میتوانید دقیقا همان رنگی را که نیاز دارید پیدا کنید. حالا به علاقه و سلیقه خودتان بستگی دارد که به چه وسیله ای نقاشیهای خودتان را ترسیم کنید.

نقاشی با موضوع امام علی و یتیمان ساده

نقاشی امام علی و کودکان

شب قدر به این جهت «قدر» نامیده شده، که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می‌شود، شاهد این معنی در آیات ۳ و ۴ سوره «دخان» است که می‌فرماید:إِنّا أَنْزَلْناهُ فی لَیْلَة مُبارَکَة إِنّا کُنّا مُنْذِرینَ * فیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْر حَکیم: «ما این کتاب مبین را در شبی پر برکت نازل کردیم، و ما همواره انذار کننده بوده‌ایم * در آن شب که هر امری بر طبق حکمت خداوند تنظیم و تعیین می‌گردد». این بیان، هماهنگ با روایات متعددی است که می‌گوید: در آن شب، مقدرات یک سال انسان تعیین می‌گردد، و ارزاق و سرآمد عمرها، و امور دیگر، در آن لیله مبارکه، تفریق و تبیین می‌شود. البته، این امر هیچگونه تضادی با آزادی اراده انسان و مسئله اختیار ندارد، چرا که تقدیر الهی به وسیله فرشتگان بر طبق شایستگی‌ها و لیاقت‌های افراد، و میزان ایمان، تقوا، پاکی نیت و اعمال آن‌ها است؛ یعنی: برای هر کس آن مقدر می‌کنند که لایق آن است، یا به تعبیر دیگر: زمینه‌هایش از ناحیه خود او فراهم شده، و این نه تنها منافاتی با اختیار ندارد، که تأکیدی بر آن است.
آن شب را از این جهت شب قدر نامیده‌اند که: دارای قدر و شرافت عظیمی است (نظیر آنچه در آیه ۷۴ سوره «حج» آمده‌است: ما قَدَرُوا اللّه حَقَّ قَدْرِهِ: «آنها قدر خداوند را نشناختند»).
به خاطر آن است که، قرآن با تمام قدر و منزلتش بر رسول والا قدر، و به وسیله فرشته صاحب قدر نازل گردید.

25 نقاشی با موضوع شب قدر برای رنگ آمیزی کودکان

آموزش نقاشی شب قدر برای رنگ آمیزی کودکان و مدرسه

شب قدر، یکی از زمان‌های مهمی است که در قرآن بسیار مورد تأکید قرار گرفته و مقام و جایگاه والایی برای آن گفته شده است. در سوره قدر، علت اهمیت و جایگاه ویژه این شب، نزول قرآن و ‌نزول فرشتگان، بیان شده است. قرآن این شب را سر تا سر مملوّ از سلامت معرفی کرده است.

همچنین در این شب، سرنوشت انسان‌ها تعیین می‌شود. به جهت تعیین سرنوشت انسان‌ها در این شب و وجود خیرات و برکات فراوانی که بی‌ارتباط با نزول فرشتگان و روح نیست، احیای این شب و بیدار ماندن و انجام عبادات مورد سفارش قرار گرفته است. نقل شده است: «پیامبر گرامی اسلام(ص) شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، خانواده خود را از خواب بیدار می‌کرد و بر صورت کسانی که خواب بودند آب می‌پاشاند». در احوال حضرت فاطمه زهرا(س) نیز نقل شده است: «ایشان نمی‌گذاشت کسی در این شب بخوابد. او به همین مقصود، به خانواده خود غذای کم می‌داد و از روز قبل آن، خود را برای آن شب آماده می‌کرد و می‌فرمود: محروم و بی‌بهره کسی است که از خیر و برکت این شب محروم بماند».

 

نقاشی شب قدر با عکس دختری در حال قرآن سر گرفتن

نقاشی ساده برای شبهای احیا

انواع نقاشی شب قدر و شب احیا برای رنگ آمیزی برای سنین مختلف + دانلود

نقاشی ماه رمضان و شبهای احیا

انواع نقاشی شب قدر و شب احیا برای رنگ آمیزی برای سنین مختلف + دانلود

عکسی نقاشیهای ساده قرآن سر گرفتن

بر اساس حدیث شیعه که از حماد بن عثمان که وی از حسان بن علی از پیشوا ششم شیعیان پیشوا جعفر صادق نقل شده‌است؛ شب قدر تا قیامت باقی است و در ماه رمضان واقع است. در روایات شیعه آمده‌است که قدر یکی از سه شب ۱۹، ۲۱ یا ۲۳ در ماه رمضان است که احتمال شب بیست‌وسوم بیش‌تر است. در اصول کافی نیز آمده‌است که تقدیر در شب نوزدهم و ابرام در شب بیست و یکم و امضا در شب بیست و سوم است.

نقاشی ساده قرآن سر گرفتن

نقاشی دختری در حال قرآن سر گرفتن

نقاشی شب قدر با عکس پسری در حال قرآن سر گرفتن

نقاشی شب قدر با عکس پسری در حال قرآن سر گرفتن

طراحی شب 19 رمضان برای مهد کودک

طراحی شب ۱۹ رمضان برای مهد کودک

طراحی شب 19 رمضان برای ابتدایی

طراحی شب ۲۱ رمضان برای ابتدایی

طرحای شب 21 رمضان برای ابتدایی

نقاشی شب ۲۳ رمضان برای دبیرستان

نقاشی شب 23 رمضان برای دبیرستان

نقاشی عبادت و نماز خواندن در شب قدر

نقاشی عبادت و نماز خواندن در شب قدر

نقاشی دعا کردن در شب قدر

نقاشی دعا کردن در شب قدر رنگ شده

طراحی شب قدر

 نقاشی با موضوع شب قدر کودکانه

طراحی با موضوع شبهای احیا کودکانه

طراحی با موضوع شبهای احیا کودکانه

عکس پدربزرگ و نوه ها در حال خواندن قرآن برای رنگ کردن

انواع نقاشی شب قدر و شب احیا برای رنگ آمیزی برای سنین مختلف + دانلود

انواع نقاشی شب قدر و شب احیا برای رنگ آمیزی برای سنین مختلف + دانلود

 

عکس مادر و دختر در حال خواندن قرآن برای رنگ کردن

نظرات