فیروزه دهقان پور دانشجوی ایرانی کیست + ماجرای قتل و بیوگرافی فیروزه دهقان پور

0

“فیروزه دهقان پور”، دانشجوی ایرانی کیست بیوگرافی و ماجرا و علت قتل (فیروزه دهقان پور) دانشجوی ایرانی در آمریکا ۳۸ سال پیش و دستگیری قاتل او بعد از گذشت ۳۸ سال را با تصاویر وی با جزئیات قتل و تاریخ و علت کشته شدن و قتل این دانشجوی ایرانی در آمریکا را مشاهده نمایید

فیروزه دهقان پور دانشجوی ایرانی کیست + ماجرای قتل و بیوگرافی فیروزه دهقان پور

بیوگرافی فیروزه دهقان پور دانشجوی ایرانی

فیروزه دهقان پور دانشجوی ایرانی در رشته ریاضی بود که در دانشگاه اوماها در آمریکا تحصیل می کرد و خانواده اش در ایران بودند او ۳۸ سال پیش به قتل رسید و حالا در سال ۲۰۲۱ قاتل وی که یک بیمار جنسی است توسط پلیس دستگیر شد . پلیس امریکا یک مجرم جنسی را در ارتباط با مرگ یک دانشجوی ایرانی دانشگاه نبراسکا در اوماها که در سال ۱۹۸۳ به قتل رسیده بود دستگیر کرده اند.

روزنامه اوماها ورلد هرالد گزارش می دهد که باد لی‌روی کریستِنسِن، ۶۷ ساله، هم اکنون به اتهام قتل عمد در انتظار استرداد از نبراسکا به زندانی در ایالت آیوواست.

جسد فیروزه دهقان پور که در دهه ۲۰ زندگی بود را ماهیگیران در روز ۱۴ اوت ۱۹۸۳ زیر پلی در شمال شهر “کانسل بلافس” پیدا کردند. کالبدشکافی نشان داد او در اثر خونریزی از چند بریدگی جان باخته است.

پلیس امریکا یک مجرم جنسی را در ارتباط با مرگ یک دانشجوی ایرانی دانشگاه نبراسکا در اوماها که در سال ۱۹۸۳ به قتل رسیده بود دستگیر کرده اند.

به گزارش حرف تازه روزنامه اوماها ورلد هرالد گزارش می دهد که باد لی‌روی کریستِنسِن، ۶۷ ساله، هم اکنون به اتهام قتل عمد در انتظار استرداد از نبراسکا به زندانی در ایالت آیوواست.

بیوگرافی و عکس ها و خانواده فیروزه دهقان پور دانشجوی ایرانی کشته شده در آمریکا

ماجرای قتل فیروزه دهقان پور در آمریکا

در سال ۱۹۸۳ میلادی ماهیگیران جسد یک دختر ایرانی به نام فیروزه دهقانپور را زیر پل شمالی شهر کانسل پیدا کردند که بر اثر خونریزی زیاد و چند بار دیگه بر روی بدن او جان باخته بود
بلافاصله پلیس به محل حادثه آمد و تحقیقات خود را آغاز کرد اما نتوانستند که مجرم را پیدا کنند حالا بعد از گذشت سالها خبرگزاری های آمریکایی اعلام کرده که شخصی به نام کریستین ۶۷ ساله متهم به قتل این دختر دستگیر شده است

مارتین که در اوایل دهه ۱۹۸۰ دانشجوی دانشگاه اوماها بود گفت که او در طول سالیان با مقام های اوماها و اداره پلیس کانسل بلافس تماس می گرفت تا درباره تحقیقات در پرونده مرگ دوستش از آنها سوال کند.

دستگیری قاتل بعد از ۳۸ سال

جیم داتی روز چهارشنبه گفت که تحلیل دی ان اِی از شواهدی که قبلا جمع آوری شده بود با دی ان ای کریستنسن همخوانی داشت و شواهد اضافی او را به مظنون این پرونده بدل کرد.

مارتین که ۶۲ سال دارد از شنیدن خبر بازداشت یک مظنون در این پرونده شگفت زده شد. او گفت هرگز نام کریستنسن را نشنیده بود گفت: “دایم خون جگر می خوردم. برای مدت های طولانی آزارم می داد. دایم تلاش می کردم آن را پس بزنم.”

او به روزنامه اوماها ورلد هرالد گفت که دهقان‌پور دانشجوی درخشانی در رشته ریاضی بود. او گفت که دوستانش در دانشگاه اوماها و خانواده اش در ایران از مرگ او ویران شدند.

نظرات