اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال نگهبان قدس با نقش +خلاصه داستان و علت توقیف

2

“نگهبان قدس″، سریال تلویزیونی لبنانی – سوری محصول سال ۲۰۲۰ کشور لبنان به کارگردانی باسل الخطیب با بازی بازیگران مطرح و سرشناس لبنانی و سوری چون: راشد عساف,سامیا الجزائری,صباح الجزائری,ربیع ژان,امل عرفه,بسام داکک,ایهاب شعبان,لیا مبردی,امل سعدالدین,سلیم صبری,نادین کادور و تعدادی بازیگر سرشناس لبنانی و سوری است. (سریال نگهبان قدس) با نام عربی حارس القدس قرار است از شبکه افق در ماه رمضان ۱۴۰۰ پخش شود. در ادامه مطلب به معرفی این سریال و بازیگران آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی کامل و خلاصه داستان سریال (نگهبان قدس) +اسامی و بیوگرافی بازیگران و نقد

سریال (نگهبان قدس) با نام عربی حارس القدس محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی باسل الخطیب و نویسندگی حسن . م در کشور لبنان تولید شده و برای اولین بار از شبکه افق سیما در در ایام ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ پخش می‌شود.

موضوع و داستان سریال نگهبان قدس

سریال (نگهبان قدس)، روایت یکی از چهره‌های برجسته جهان مسیحیت به اسم ایلاریون کبوجی؛ روایت مردی زاده حلب که در سال ۱۹۶۵ رهبر کلیسای کاتولیک بیت‌المقدس شد و از آن زمان به جریان‌های مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس کمک می‌کرد.

او نهایتاً در سال ۱۹۷۴ در حال کمک به انتقال اسلحه برای گروه‌های مقاومت توسط رژیم صهیونیستی دستگیر و به ۱۲ سال زندان محکوم شد اما به وساطت واتیکان پس از ۴ سال آزاد شده و به رم تبعید شد.

امام موسی‌صدر از وی به نیکی یاد کرده و چندین کشور اسلامی برای او تمبر یادبود منتشر کرده‌اند و درباره انقلاب اسلامی می‌گوید: «عقل در برابر چگونگی پیروزی و استمرار این انقلاب عاجز است»؛ او در مساله تسخیر لانه جاسوسی تلاش هایی برای میانجی‌گری نیز داشته است.

وی از مخالفان جنگ علیه عراق در سال ۲۰۰۳، حاضر در کاروان آزادی در سال ۲۰۱۰ و از مسافران کشتی ماوی مرمره بوده است. همه اینها و دیگر نکات زندگی این مرد مقاوم را باسل الخطیب کارگردان برجسته سوریه که خود یک چهره با اصالت فلسطینی است در سریال «نگهبان قدس» به تصویر کشیده است.

همزمان دوران ریاست وی با جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل و اعتقاد وی به حق فلسطینی‌ها و اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها باعث می‌شود که به طور جدی‌تر به فعالیت در حمایت از مقاومت بپردازد و همین موضوع باعث می‌شود که رژیم صهیونیستی وی را به زندان بیندازند و بعد از سه چهار سال با وساطت پاپ آن زمان آزاد و به واتیکان تبعید شود.

اسامی و بازیگران سریال نگهبان قدس با نقش +خلاصه داستان و علت توقیف

اسامی بازیگران سریال نگهبان قدس

راشد عساف ، سامیا الجزائری ، صباح الجزائری ، ربیع ژان ، امل عرفه ، بسام داکک ، ایهاب شعبان ، طراف التقی ، لیا مبردی ، امل سعدالدین ، ​​سلیم صبری ، نادین کادور ، سوزانا الواز ، روبا آل -حلبی ، جیما دریوسی ، جمال ناصر ، مالک محمد ، احد دیب ، یحیی بیاضی ، امیر برازی ، سالم بولوس و وائل شریفی….

تعداد قسمت های سریال (نگهبان قدس)

نگهبان اورشلیم ، یک مجموعه تلویزیونی سوری با سی قسمت است که شرح حال اسقف اعظم هیلاریون کابوچی ، تولید شده توسط سازمان عمومی تولید تلویزیون و رادیو ، به کارگردانی باسیل الخطیب ، براساس متن نویسنده حسن م. یوسف است. ، و با بازیگری راشد آصاف بازیگر سوری در حالی که نقش او در مرحله جوانی توسط ایهاب شعبان بازیگر و در کودکی بازی شد بازیگر جوان رابعی ژان ، در ماه رمضان در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار به نمایش درآمد ، وی اشاره می کند که این اثر در دو نسخه تلویزیونی و سینمایی در دو سناریوی جداگانه که در برخی صحنه ها با هم ملاقات می کنند و این فیلم به چندین زبان بین المللی ترجمه شده است تا وی برای شرکت در چندین جشنواره در سراسر جهان آماده شود.

معرفی کامل و خلاصه داستان سریال (نگهبان قدس) +اسامی و بیوگرافی بازیگران و تعداد قسمت ها

همچنین ببینید: خلاصه داستان و بازیگران سریال فرج و رحمت (سریال فرج و رحمة) + تصاویر

باسل الخطیب کارگردان حارس القدس

باسل الخطیب خود ده‌ها فیلم و سریال درباره فلسطین تولید کرده است و از حامیان دولت سوریه بوده و در جریان هشت سال جنگ در سوریه ۴ فیلم سینمایی و دو سریال را برای حمایت از مقاومت و دولت سوریه تولید کرده است.

علت توقیف سریال لبنانی حارس القدس

این سریال به دلیل پرداخت به موضوع آزادسازی حلب سوریه توسط بسیاری از کشورهای عربی بایکوت شده است.

زمان پخش سریال نگهبان قدس از شبکه افق

این سریال هر شب ساعت ۲۳:۳۰ و تکرار آن را روز بعد ۰۵:۳۰ از شبکه افق سیما در ایام ماه رمضان سال جاری پخش میشود.

عوامل پشت صحنه سریال

تهیه کننده :
زیاد علی
نویسنده :
حسن.م یوسف

کارگردان:
باسل الخطیب

سامیا الجزائری بازیگر نگهبان شب

معرفی کامل و خلاصه داستان سریال (نگهبان قدس) +اسامی و بیوگرافی بازیگران و نقد

امل عرفه بازیگر نگهبان قدس

موضوع و خلاصه داستان سریال نگهبان قدس

لیا مبردی بازیگر نقش راهبه در سریال نگهبان قدس کیست

2 دیدگاه در “اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال نگهبان قدس با نقش +خلاصه داستان و علت توقیف

  1. تسلا یو پی اس گفت:

    متشکرم

  2. کابینت باتری گفت:

    متشکرم ❤️❤️❤️

نظرات