بیوگرافی و عکس های فریدون قنبری کشتی گیر + علت فوت

5

فریدون قنبری یکی از کشتی گیران پیشکسوت و قهرمان سابق کشتی جهان متولد ۱۳۵۶ در کرمانشاه است. با زندگی شخصی و ورزشی و بیوگرافی و سوابق و حواشی و جنجال های زندگی وی آشنا شوید. با ما همراه باشید.

بیوگرافی فریدون قنبری کشتی گیر کرمانشاهی و همسرش + علت مرگ و افتخارات

بیوگرافی فریدون قنبری کشتی گیر

فریدون قنبری (زادهٔ ۱ مهر ماه ۱۳۵۶، کرمانشاه)، او کشتی گیر آزادکار سابق ایران است که سابقه قهرمانی کشتی جوانان جهان را در کارنامه خود ثبت کرده است. وی در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر بیناذی لوزالمعده درگذشت. مراسم خاکسپاری و تشییع وی متعاقبا اعلام میشود

آغاز فعالیت حرفه ای در کشتی

فریدون قنبری کشتی را از کودکی آغاز کرده و بطور حرفه ای از نوجوانی در مسابقات استانی و کشوری و بین المللی مدال های رنگارنگی کسب کرده است.

این کشتی‌گیر آزادکار ایرانی در سال ۱۹۹۷ در هلسینکی فنلاند قهرمان جوانان جهان شد و مدال طلای قهرمانی بزرگسالان آسیا را در سال ۲۰۰۴ به دست آورد.

قنبری از معدود کشتی گیرانی بود که توانست دو بار خوئل رومرو کشتی‌گیر مطرح کوبایی را شکست دهد. قنبری در سال ۲۰۰۵ در مسابقات جهانی مجارستان عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران بود.

بیوگرافی و عکس های فریدون قنبری کشتی گیر + علت فوت و عکس ها

علت فوت فریدون قنبری قهرمان کشتی آزاد

فریدون قنبری قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و آسیا از روز ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ به دلیل بیماری التهاب لوزالمعده در بیمارستان بستری شد و به گفته خانواده اش، وی از مدت‌ها قبل با بیماری سنگ کیسه صفرا درگیر بوده که اکنون این بیماری شدت پیدا کرده و به التهاب شدید لوزالمعده تبدیل شده است.

او در دو روز بعد به کما رفته و در نهایت در روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ به دلیل بیماری پانکراتیت نکروزان در سن ۴۳ سالگی درگذشت.

وضعیت ازدواج و همسر فریدون قنبری

فریدون قنبری چند سالی است که ازدواج کرده و همسرش نیز فرهنگی و معلم است.

بیوگرافی فریدون قنبری کشتی گیر کرمانشاهی و همسرش + زندگینامه

اخراج از اردو

قنبری در آستانه اعزام به جهانی ۲۰۰۳ نیویورک، به خاطر درگیری که در خوابگاه نصرت رخ داد، از اردو اخراج شد، در سالی که بیشتر از همه شانس کسب مدال داشت.

خداحافظی فریدون قنبری از کشتی

قنبری کشتی گیر بسیار خوبی بود، اما هیچ وقت به حقش نرسید و بدون مدال جهانی و با دلگیری خیلی بی سروصدا با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و کسی دیگر از او سراغی نگرفت ، اما هنوز هم نامش مطرح است .

ماجرای تیراندازی و تیر خوردن فریدون قنبری

کل زندگی من بدشانسی بود، آن از کشتی و این هم از اتفاقاتی که در زندگی شخصی ام دیدم. موضوع سر یک سند بود و عده ای می خواستند حق یک نفر را بخورند که من رفتم و دعوا کردم و اجازه این کار را ندادم.

اتفاقا به خاطر این موضوع چند روز به زندان رفتم و ۱۵ میلیون هم دیه دادم. موضوع ظاهرا حل شده بود اما آنهایی که درگیر ماجرا بودند درست زمانی که فکرش را نمی کردم سر رسیدند با کلاشینکف و داخل شهر به من تیراندازی کردند.

بیوگرافی فریدون قنبری کشتی گیر کرمانشاهی + افتخارات و خانواده

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های نادر دست نشان مربی فوتبال + علت مرگ و افتخارات

گفتگوی فریدون قنبری

من از بچگی کشتی را دوست داشتم، با همکلاسی هایم در مدرسه کشتی می گرفتم، چند بار هم مقابل آنها زمین خورده بودم و دائم به این فکر می کردم که باید آنقدر قوی شوم که همه حریفانم را زمین بزنم، همین فکرها باعث شد سمت کشتی بروم.

اولین کشتی

اولین بار که به سالن رفتم ۳۵-۴۰ کیلو کشتی می گرفتم. مربی ام در صحنه کرمانشاه نعمت حقیقی و مرحوم علیرضا باباحیدری بودند. باباحیدری خیلی مرد خوبی بود. هر دو مربی خیلی در صحنه برای کشتی گیران زحمت می کشیدند.

تا ۵۰-۶۰ کیلو زیر نظر آنها تمرین می کردم و در رده های سنی نوجوانان و جوانان هم مقام آوردم. بعد در کرمانشاه زیر نظر محمدحسن و محمدحسین محبی تمرین کردم.

او ابتدا در رده سنی نوجوانان به اردوی تیم ملی دعوت شد، اما به هیچ مسابقه جهانی و آسیایی نرفتم. اولین مسابقه اش همان جوانان جهان بود که طلا گرفت.

دلگیری از کشتی

ناراحت که بودم اما سعی می کردم به اتفاقاتی که افتاده بود فکر نکنم. دلم شکسته بود. چیزهایی دیدم که نمی توانستم آنها را هضم کنم. به حق خودم نرسیدم. شما سکوی مسابقات جهانی ۲۰۰۵ بوداپست را ببینید، من همه آنها را برده بودم. میندوراشویلی گرجستانی، خوئل رومروی کوبایی، تاراس دانکوی اوکراینی، من برنده همه اینها بودم، همه به مدال جهانی رسیدند جز من.

اگر برگردم عقب اصلا سراغ کشتی نمیروم

اگر برگردم به گذشته،اصلا کشتی نمی گرفتم چون ورزشِ نامردی ست. من یک کشتی گیر ساده و بچه شهرستان بودم، در ظاهر با من خوش و بش می کردند و با هم سلام و علیک داشتیم اما بعد پیش سرمربی و سرپرست اردو از من بد می گفتند. من این رفتارها را نمی توانستم تحمل کنم.

خط خوردن از تیم ملی

آنها من را نمی خواستند و من هم بهانه دست شان داده بودم. اخلاقم اینطوری بود، افرادی که خلق و خویم را می شناختند، کمکم می کردند مثل دکتر طلوعی، حسن محبی، منصور برزگر، آقای طالبی و… عده ای هم می خواستند کلا نباشم. قسمت نشد که مدال بگیرم…

تعریف فریدون قنبری از خودش

بدشانس ترین کشتی گیران تاریخ ایران، نه بنویسید در جهان. هیچ کسی به اندازه من بد نیاورد. من هرگز به حقم نرسیدم. البته از زندگی شخصی ام راضی هستم و الحمدالله همه چیز خوب است.

وضعیت مالی وی از اول خوب بود و زمین کشاورزی که پدرش به ارث رسیده بود، منبع درآمدش بود و حالا نیز به همراه دوستانش یک شرکت بازرگانی دارد و از این کسب درآمد میکند.

بیوگرافی فریدون قنبری کشتی گیر کرمانشاهی و همسرش + زندگینامه

مدال ها و افتخارات

*قهرمان جوانان جهان ۱۹۹۷ – فنلاند

*قهرمان بزرگسالان آسيا ۲۰۰۴ – تهران

*مقام سوم مسابقات كسب سهميه المپيك در اسلواكي

*مدالهاي نقره، برنز و برنز جامهاي دانكلوف (بلغارستان) جمهوريت (تركيه) مدويد (بلاروس)

*نقره، برنز و برنز جام جهاني در آمريكا، آمريكا و ازبكستان

*۳ مدال طلا، يك نقره و يك برنز جام جهان تختی

5 دیدگاه در “بیوگرافی و عکس های فریدون قنبری کشتی گیر + علت فوت

  1. علی گفت:

    شیر کرمانشاهان

  2. مصطفی نظری چمازکتی گفت:

    کشتی‌گیر جسوری بود نترس بی باک (خدا بیامرزه روحش شاد ویادش گرامی)

  3. عبدالجبار گفت:

    صد حیف روحش شاد همکار خوبم چقدر غریبانه از بینمون پر کشیدی

  4. ماهک ادیب گفت:

    روحش شاد غیرتمندددددددد بود…جای تأسف داره این رفتارا شایسته یه قهرمان نبود ..

  5. فاطمه گفت:

    خدا بیامرزه روحش شاد
    چقد دردناک بود حرفاش
    واقعا چرا باید یه ورزشکار مدال آور اینجوری با درد حرف بزنه
    کجای دنیا قهرمان و مدال آور یه مملکت به فراموشی سپرده میشه؟؟؟؟؟
    کی میخاییم چهره های ورزشی با سابقه قدیمی بهشون بها بدیم.
    باور کنید اشکم دراومد با حرفاش😭😭😭😭😭

نظرات