آموزش تصویری ثبت نام کتاب درسی ابتدایی و متوسطه ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

0

ثبت نام کتاب درسی دوره ابتدایی و متوسطه ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ از روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در سامانه irtextbook.ir آغاز شده است.

زمان سفارش و آموزش تصویری ثبت نام کتاب درسی ابتدایی و متوسطه 1400 - 1401

ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد، ثبت نام کتاب درسی برای تمام پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و ثبت نام پایه های ورودی اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه خواهد بود.

بر این اساس ؛پایه های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم تا ۲۲ خرداد سال جاری فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز تا ۱۶شهریور این امکان دیده شده است.

همچنین از ۱۲ تیرماه امکان ویرایش و اصلاح اطلاعات فراهم است. در این زمان، خانواده‌هایی که فرزندشان از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر منتقل شده یا تغییر رشته داشته باشند، می‌توانند اطلاعات را ویرایش کنند.

قیمت کتابهای درسی در سال ۱۴۰۰

قیمت خرید کتاب‌های درسی با میانگین ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف این کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت. برای پایه‌های تحصیلی ابتدایی بیشترین قیمت ۴۲۵۰۰ در هفتم تا نهم ۶۴۵۰۰ و در پایه‌های تحصیلی دهم تا دوازدهم در رشته ریاضی مبلغ ۸۸۷۰۰ و در رشته علوم تجربی ۸۴۲۰۰ تومان خواهد بود.

نحوه ثبت نام کتاب درسی

لازم به ذکر است والدین و دانش آموزان میتوانند برای ثبت‌نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز به شرط قبولی در آن پایه تحصیلی و پرداخت‌ها به صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com ثبت نام کنند.

همچنین بخوانید: آدرس سایت ثبت نام کتب درسی irtextbook.ir

عکس جدول زمانی سفارش و ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

عکس جدول زمانی سفارش و ثبت نام کتاب درسی ابتدایی و متوسطه 1400-1401

مهلت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ در مقطع ابتدایی

بر این اساس؛ پایه های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم تا ۲۲ خرداد سال جاری فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز تا ۱۶شهریور این امکان دیده شده است.

آموزش تصویری ثبت نام

نحوه ثبت سفارس کتاب های درسی دوره ابتدایی و متوسطه ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به این صورت است که داوطلبان جهت ثبت سفارش خود ابتدا می بایست در زمان ثبت نام کتاب های درسی از طریق یک مرورگر ( کروم ، فایرفاکس و … ) آدرس سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com را وارد نموده و روی لینک  (سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی : بخش ثبت سفارش مخصوص دانش‌آموزان) کلیک کنند .

آموزش تصویری ثبت نام کتاب درسی ابتدایی و متوسطه 1400-1401

***پس مشاهده تصویر زیر از قسمت پایین سمت چپ صفحه روی گزینه (ورود دانش آموزان) کلیک کنید :

آموزش تصویری ثبت نام کتاب درسی ابتدایی و متوسطه 1400-1401

**سپس کد ملی و شماره سریال شناسنامه وارد کنید و با انتخاب گزینه فروش و توزیع مواد آموزشی روی لینک ورود به سامانه فروش کلیک کنید

مراحل ثبت نام برای کتاب درسی

**سپس اطلاعات پستی مدرسه مورد نظر خود را وراد نمایید و شماره تماس دانش آموز و یا والدین را وارد نمایید و پس از آن متناسب با سال تحصیلی و رشته تحصیلی خود بسته مورد نظر را انتخاب می نمایید :

 

**بعد از نمایش اطلاعات کتاب درسی سفارشی شما، در صورت صحت اطلاعات باید گزینه ثبت و ادامه را انتخاب نمایید و میزان هزینه کتاب های درسی شما نمایش داده می شود که در صورت تمایل باید گزینه پرداخت را انتخاب نمایید تا وارد درگاه اینترنتی پرداخت هزینه شوید و پرداخت نمایید.

نحوه ثبت نام کتاب درسی برای اتباع خارجی

دانش‌آموزان اتباع خارجی می‌توانند با درج کد اتباع در سامانه سناد به جای کد ملی و وارد کردن ۶ بار عدد ۱ (۱۱۱۱۱۱) به جای شماره سریال شناسنامه برای ثبت‌نام دریافت کتاب از طریق سامانه اقدام کنند.

روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام کرد: اقدام به ثبت‌نام کتاب هم به صورت فردی از سوی دانش‌آموزان و هم به صورت گروهی از سوی مدیر مدرسه مربوطه امکان‌پذیر است.

نظرات