بیوگرافی و عکس های «روح الله رستمی» قهرمان وزنه برداری جهان

0

“روح الله رستمی”، قهرمان وزنه برداری معلولان جهان و دارنده عنوان قویترین وزنه بردار دنیا با شکستن رکورد پاراوزنه برداری در سال ۲۰۲۱ است در ادامه با زندگینامه و سوابق و پیج اینستاگرام بیوگرافی و عکس های شخصی و ورزشی «روح الله رستمی» میپردازیم

بیوگرافی «روح الله رستمی» وزنه بردار و همسرش + علت معلولیت و افتخارات

بیوگرافی روح الله رستمی وزنه بردار

روح الله رستمی در سال ۱۳۶۸ در قم متولد شد او وزنه بردار ملی پوش ایرانی در رشته وزنه‌برداری معلولان بوده و قهرمان وزنه برداری معلولان جهان و دارنده عنوان قویترین وزنه بردار دنیا با شکستن رکورد پاراوزنه برداری در سال ۲۰۲۱ می باشد.

ازدواج و همسر روح الله رستمی

از زندگی شخصی و خصوصی این وررزشکار اطلاعی در دست نیست

زندگینامه «روح الله رستمی» قویترین وزنه بردار جهان

آغاز فعالیت حرفه ای در وزنه برداری

رستمی فعالیت حرفه ای خود را از نوجوانی در تهران شروع میکند و از طریق مربیان محلی وارد ورزش معلولان می‌شود.

او ملی پوش دسته ۶۷٫۵ کیلوگرم معلولین ایران است تا پیش از پارالمپیک لندن افتخارات زیادی را در رده سنی جوانان بدست آورده بود. مدال طلای مسابقات جهانی آمریکا و مدال نقره در جهانی مالزی از این جمله‌اند.

در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن با مهار وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی پس از وزنه‌بردار چینی و بالاتر از ابراهیم شعبان از مصر نشان نقره را از آن خود کرد.

بیوگرافی و عکس های «روح الله رستمی» قهرمان وزنه برداری جهان

 

علت معلولیت روح الله رستمی

از بچگی به ورزش علاقه مند بودم اما معلولیت محدودیت‌هایی را ایجاد کرد و آنچنان نتوانستم توانایی‌هایم را به کار به گیرم تا اینکه پس از آشنایی با رشته وزنه برداری معلولان زیر نظر کادر فنی و مربیانم تلاش را شروع کردم و در کمترین زمان ممکن توانستم مدال طلای مسابقات جهانی آمریکا را کسب و پس از آن نیز در رقابت‌های جهانی مالزی مدال نقره به دست آوردم.

مدال طلای پارالمپیک لندن ۲۰۲۱

او به عنوان منتخب تیم ملی وزنه برداری معلولان مردان ایران برای شرکت در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲ راهی لندن شد تا بتواند برای ایران افتخار کسب کند. در لندن با وجود رقیبان سرشناس با مهار وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی پس از وزنه‌بردار چینی و بالاتر از ابراهیم شعبان از مصر نشان نقره از آن خود کرد

بیشتر بخوانید : بیوگرافی گیتی موسوی قوی ترین زن جهان و همسرش + زندگینامه و گفتگوها [/quote

بیوگرافی و سوابق روح الله رستمی و همسرش + اینستاگرام و شغل

خانواده روح الله رستمی

مشوق اصلی من برای ورود به ورزش خانواده ام به خصوص پدرم بود و از همان ابتدا کمکم کردند تا بتوانم به هدف هایم برسم و من م امروز به افراد دارای معلولیت می گویم که وارد دنیای ورزش شوند تا موفقیت و افتخار آفرینی برای تیم ملی ایران در مسابقات مختلف را تجربه کنند.

تنها کارم و حرفه ام ورزش است و با تحصیلات و چندین عنوان جهانی و پارالمپیکی نمی‌توانم یک کار مناسب پیدا کنم به هر جا که درخواست دادم جواب سربالا شنیدم. البته این مشکل تنها به من مربوط نیست بلکه بسیاری از ورزشکاران معلول به ویژه وزنه برداری نیز با آن دست به گریبان هستند. اسپانسر شخصی نیز ندارم.

اینستاگرام روح الله رستمی

پیجی به نام این ورزشکار در اینستاگرام یافت نشد اگر اطلاعی از پیج شخصی او دارید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارد

شکستن رکورد وزنه برداری جهان توسط روح الله رستمی

در دومین روز از رقابتهای جام جهانی پاراوزنه برداری در سال ۲۰۲۱ در تایلند، روح الله رستمی در دسته ۸۰ کیلوگرم با ثبت رکورد ۲۴۱ کیلوگرم، ضمن شکستن رکورد جهان به میزان یک کیلوگرم، به مدال طلا این رقابتها دست یافت. رکورد دنیا پیش از این در اختیار مجید فرزین بود که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به ثبت رسانده بود.

نظرات