تاریخ و روز ولادت حضرت رقیه در ماه شعبان چندم است؟

0

ولادت و تولد حضرت رقیه در ماه شعبان بنا به گفته برخی منابع ۱۷ شعبان و برخی نیز ۲۳ شعبان مشخص شده است. در ادامه تاریخ و روز ولادت حضرت رقیه در ماه شعبان و تاریخ و روز ولادت حضرت رقیه در سال ۱۴۰۰ را برای شما توضیح میدهیم.

تاریخ و روز ولادت حضرت رقیه در ماه شعبان + تولد حضرت رقیه چندم شعبانه؟

تاریخ و روز تولد و ولادت حضرت رقیه در ماه شعبان

روز تولد حضرت رقیه به روشنی مشخص نیست .حضرت رقیه در سال ۵۷ هجری قمری متولد شدند درباره تاریخ تولد حضرت رقیه در منابع مختلف روایات متعددی آمده است در برخی روایات تاریخ تولد حضرت رقیه ۱۷ شعبان و در برخی دیگر ۲۳ شعبان ذکر شده است

روز و تاریخ تولد حضرت رقیه چندم شعبانه در سال ۱۴۰۰

تاریخ تولد حضرت رقیه در سال ۱۴۰۰ به دو روایت، یکی ۱۷ شعبان مصادف با ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ و دیگری ۲۳ شعبان برابر با ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ میباشد .

اما بطور مشخص چند سالی است که روز ۲۳ شعبان بعنوان روز ولادت آن حضرت و در واقع برای بزرگداشت مقام دختر سه ساله امام حسین (علیه السلام) مطرح شده است.

همچنین ببینید: پیام تبریک و عکس پروفایل جدید ویژه تولد حضرت رقیه (س)

تعداد فرزندان امام حسین علیه السلام

تعداد فرزندان امام حسین علیه السلام را ده نفر ذکر کرده‌اند : شش پسر و چهار دختر. نام سه تن از دختران امام حسین(ع) را آورده و به نام دختر چهارم اشاره‌ نکرده اند:اربلی نویسنده کتاب کشف الغمه مى ‌نویسد: امام حسین ده فرزند داشت. شش پسر و چهار دختر.
و از دخترها زینب، فاطمه و سکینه را نام می‌برد و چهارمى را نام نمى برد. (جلد دوم، چاپ اول، تبریز، ۱۳۸۱ هجرى قمرى، ص ۳۸ ).

و علامه مجلسی نیز همین حرف را به نقل از کمال الدین بن طلحه آورده است. (بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۳۳۱)

حضرت رقیه(س) دختر خردسال سه ساله ی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود که در روز عاشورا در کربلا حضور داشت و شاهد آن مصیبت های عظیم بود و در مقاتل نیز به چگونگی آنچه بر سر این کودک خردسال آمد میپردازند. وی پس از مصیبت های عاشورا به اسارت برده شد و شهادت حضرت رقیه ۲۵ روز بعد در ۵ ماه صفر وفات یافت و بارگاه مطهرشان در شام و سوریه کنونی است.

نظرات